Το αβέβαιο μέλλον του τουρισμού στα Γιάννενα

ΜΙΑ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΧΩΡΙΣ ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΗ ΣΥΖΗΤΗΣΗ, ΜΕ ΕΥΘΥΝΗ ΤΗΣ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΑΡΧΗΣ, ΣΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ

ioannina polhΣτο σκοτάδι, για μια ακόμη φορά, επέλεξε να κρατήσει τις παρατάξεις της αντιπολίτευσης η Δημοτική Αρχή, για ένα θέμα που δεν χωρά πολιτικές αντιπαραθέσεις, αλλά σύνθεση απόψεων ώστε να επιτευχθεί το καλύτερο αποτέλεσμα για το Δήμο.

Το θέμα της τουριστικής προβολής και οι ενέργειες που έχει κάνει ή προτίθεται να κάνει ο Δήμος στο μέλλον απασχόλησε το Δημοτικό Συμβούλιο, ωστόσο η Δημοτική Αρχή δεν θεώρησε σωστό να δώσει τα στοιχεία που παρουσίασε μέσα σε λίγα λεπτά ο ειδικός της συνεργάτης στους δημοτικούς συμβούλους ώστε να διαμορφώσουν μια σαφή άποψη και να συνεισφέρουν με τις ιδέες και τις προτάσεις τους.

Αυτό καυτηρίασε με ένταση ο επικεφαλής της παράταξης «Ενότητα Πολιτών Νέα Γιάννενα», Θωμάς Μπέγκας, ζητώντας μάλιστα να αναβληθεί η συζήτηση του θέματος, ώστε να δοθούν τα παραδοτέα από τον συνεργάτη του Δημάρχου κι αφού μελετηθούν επαρκώς να επαναληφτεί η συζήτηση με στόχο το Σώμα να καταλήξει σε αποφάσεις που θα βοηθήσουν στην τουριστική ανάπτυξη του τόπου.

Η απάντηση του Δήμαρχου πως τάχα το θέμα δεν αφορά αποφάσεις αλλά ενημέρωση και διάλογο μόνο ως ανεπαρκής μπορεί να χαρακτηριστεί, καθώς ουσιαστικός και δημιουργικός διάλογος με μια εισήγηση τηλεγράφημα δεν μπορεί να υπάρξει.

«Δυστυχώς, η Δημοτική Αρχή αποδεικνύει σε κάθε της βήμα, ότι παραμένει αλλεργική στη διαφορετική άποψη και δεν επιθυμεί να ακούσει τις προτάσεις της αντιπολίτευσης ακόμη και σε θέματα όπου ο στόχος είναι κοινός και δεν αποτελούν πεδία πολιτικής αντιπαλότητας.

Επέλεξε και συνεχίζει να βαδίζει σε έναν μοναχικό δρόμο.

Τον δρόμο της δίκης της μοναδικής αλήθειας και αυθεντίας, που μέχρι σήμερα έχει οδηγήσει το Δήμο μας πολλά βήματα πίσω», αναφέρει σε ανακοίνωσή της η παράταξη του κ. Μπέγκα.

Η Τατιάνα Καλογιάννη, επικεφαλής της παράταξης «Ιωάννινα_2023» εμφανίστηκε σε μια σύντομη τοποθέτηση αρκετά επιθετική λέγοντας χαρακτηριστικά πως αντί ημερίδας που ανέμενε... παρακολούθησε το δημοτικό συμβούλιο μια «παρουσίαση της εταιρείας του συμβούλου», θέτοντας σε «αιχμαλωσία» το δημοτικό συμβούλιο, χωρίς κανένα νόημα.

Η παρουσίαση

Το τουριστικό πλάνο για την προβολή και την εξωστρέφεια των Ιωαννίνων παρουσιάστηκε στην συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου. Ο τουρισμός είναι από τους κλάδους που έχουν πληγεί από την πανδημία και υπό τις συνθήκες που επικρατούν δεν μπορούν να εκπονηθεί μακροχρόνιος σχεδιασμός.

«Όλα κινούνται με απόλυτη αβεβαιότητα» είπε χαρακτηριστικά ο Δήμαρχος ενώ ο Αντιδήμαρχος Τουρισμού Γιώργος Λώλης σημείωσε ότι «ουσιαστικά ξεκινάμε από το μηδέν κι όχι από κει που σταματήσαμε τον προηγούμενο Μάρτιο».

Την αναλυτική παρουσίαση του σχεδίου για την προβολή της πόλης έκανε ο σύμβουλος για τουριστικά θέματα Σπύρος Πέγκας ο οποίος παράλληλα έκανε και τον απολογισμό των κινήσεων που είχαν γίνει πριν από την πανδημία.

Μέχρι και τον Φεβρουάριο είχαν γίνει τρία ταξίδια - αποστολές στο Ισραήλ, την Κύπρο και την Αλβανία. Η πανδημία ανέτρεψε όλο τον σχεδιασμό τόσο για τις συγκεκριμένες χώρες - στόχους όσο και το συνολικότερο πλάνο του δήμου.

Όπως είπε ο κ. Πέγκας κεντρικός άξονας του σχεδίου που έχει εκπονηθεί είναι η ανάπτυξη του μητροπολιτικού κέντρου, της πόλης δηλαδή, ώστε η ανάπτυξη αυτή να διαχυθεί στην ευρύτερη περιοχή. Για να γίνει αυτό είναι απαιτείται μακροχρόνια στρατηγική και θεσμική θωράκιση.

Η αξιοποίηση του πολυπολιτισμικού παρελθόντος των Ιωαννίνων, η ενίσχυση του οδικού τουρισμού και η προβολή σε χώρες της Κεντρικής Ευρώπης, αποτελούσαν τα σημεία αιχμής για την μετά την καραντίνα εποχή. Ωστόσο ο οδικός τουρισμός δεν απέδωσε τα αναμενόμενα καθώς οι Βαλκανικές χώρες επλήγησαν από την πανδημία κατά την διάρκεια της θερινής περιόδου.

Για το άμεσο μέλλον, όπως ανέφερε ο κ. Πέγκας το πρώτο ζητούμενο είναι να μεταφερθεί στο εσωτερικό η «διπλωματία πόλεων» δηλαδή η προβολή των Ιωαννίνων σε στοχευμένες εσωτερικές αγορές, κυρίως της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης.

Παράλληλα θα ενισχυθεί η προβολή στα κοινωνικά δίκτυα και στα ψηφιακά μέσα ενώ ετοιμάζεται νέο υλικό, νέοι χάρτες και οπτικοακουστικό υλικό.

Επίσης σε συνεργασία με όλους τους φορείς θα δημιουργηθεί γαστρονομική ταυτότητα των Ιωαννίνων η οποία θα μπορέσει να προβληθεί στο εξωτερικό.

«Δεν θα είναι εύκολη η επόμενη περίοδος ειδικά για τους αστικούς προορισμούς. Δεν μπορούμε να περιμένουμε εντυπωσιακά αποτελέσματα. Ζούμε μία ιδιάζουσα κατάσταση και πορευόμαστε με έναν σχεδιασμό που δεν ξεπερνά τα Χριστούγεννα» ανέφερε.

Ο Δήμαρχος στην τοποθέτησή του υπογράμμισε ότι στην παρούσα φάση συζητούμε για επιχείρηση διάσωσης του τουρισμού και των ανθρώπων που εργάζονται στον κλάδο.

Παράλληλα ο Δήμος και οι υπηρεσίες του προετοιμάζονται ώστε όταν οι υγειονομικές συνθήκες το επιτρέψουν να βγει δυναμικά στην αγορά.

Τόνισε ότι σε ένα τέτοιο θέμα απαιτείται συνεργασία όλων των τοπικών φορέων και όχι άγονες αντιπαραθέσεις και επανέλαβε την ανάγκη λειτουργίας ενός θεσμοθετημένου οργάνου που θα μπορεί να λειτουργήσει χωρίς τις αγκυλώσεις και τα γραφειοκρατικές δυσκολίες του δήμου.

texnikaiya.ru | grazil.ru | story4baby.ru | best-to-baby.ru | sfera4auto.ru