Sun05312020

Last update12:14:24 PM GMT

Font Size

Profile

Cpanel

Στο ΣτΕ προσφεύγει το υπουργείο Υποδομών

  • PDF

ΓΙΑ ΤΟ AΚΤΙΟ-ΑΜΒΡΑΚΙΑ

aktio ambrakiaΤο δρόμο του ΣτΕ θα ακολουθήσει για πρώτη φορά μετά από χρονιά, και το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών για να λύσει τον γόρδιο δεσμό του διαγωνισμού για την εργολαβία-σκούπα του Άκτιο-Αμβρακία.

Όπως αναφέρεται σε non paper η απόφαση της ΑΕΠΠ δεν δικαιώνει την GD Infrastrutture καθώς η ΑΕΠΠ εξέτασε δύο διαφορετικά ζητήματα. Στο πρώτο και πιο κρίσιμο, δικαιώνει το Υπουργείο και αποφασίζει ότι ορθώς δεν παρατάθηκε η ισχύς της προσφοράς της GD Infrastrutture (απορρίπτοντας, όπως αναφέρει η απόφαση, την με ΓΑΚ 59/21.01.2020 Προδικαστική Προσφυγή).

Στο δεύτερο ζήτημα, πράγματι, η ΑΕΠΠ αναφέρει ότι ο διαγωνισμός δεν έπρεπε να ακυρωθεί με αυτή τη διαδικασία. Δηλαδή, σύμφωνα πάντα με την ΑΕΠΠ, ορθώς έμεινε εκτός διαγωνισμού η GD Infrastrutture, αλλά στη συνέχεια ο διαγωνισμός δεν έπρεπε να ακυρωθεί με αυτόν τον τρόπο.

Όπως σημειώνεται στο non paper, η απόφαση της ΑΕΠΠ δεν σημαίνει ότι μπορεί να επιστρέψουμε στον αρχικό διαγωνισμό. Η GD Infrastrutture, σύμφωνα και με την ΑΕΠΠ, ορθώς έμεινε εκτός διαγωνισμού. Όλοι οι άλλοι συμμετέχοντες, έχουν αποσύρει τις προσφορές τους. Συνεπώς, αυτή τη στιγμή, ακόμα και αν συνεχιζόταν ο αρχικός διαγωνισμός, θα είχαμε έναν διαγωνισμό χωρίς διαγωνιζόμενους. Άρα σύντομα θα καταλήγαμε στο ίδιο ακριβώς αποτέλεσμα –την ακύρωσή του- απλώς με άλλη διαδικασία. Είναι θέμα τύπου και όχι ουσίας.

Μέσα από το κείμενο γίνεται σαφές πάντως πως «η απόφαση της ΑΕΠΠ δεν ανατρέπει τον σχεδιασμό του Υπουργείου. Όποια και αν ήταν η απόφαση, ήταν δεδομένο ότι το ένα ή το άλλο μέρος (ή ενδεχομένως και τα δύο μέρη, όπως πιθανότατα θα γίνει τώρα) θα προσέφευγε στο ΣτΕ. Αυτό άλλωστε είχε συνεκτιμηθεί εξαρχής από το Υπουργείο στο χρονοδιάγραμμα βάσει του οποίου υπολογίστηκε ότι η προκήρυξη του διαγωνισμού θα σταλεί στην ΕΕ έως τον Μάιο, ώστε να ξεκινήσει και επίσημα η διαγωνιστική διαδικασία. Δεν αλλάζει κάτι».

ΣΤΟ ΣΤΕ ΚΑΙ ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΥΠΟΔΟΜΩΝ

Αυτό που θα γίνει τώρα, είναι ότι το Υπουργείο θα προσφύγει στο ΣτΕ κατά του μέρους της απόφασης που αναφέρει ότι δεν έπρεπε να ακυρωθεί με αυτή τη διαδικασία ο διαγωνισμός. (Λογικά το ίδιο θα κάνει και η GD Infrastrutture κατά του μέρους της απόφασης που λέει ότι ορθώς έμεινε εκτός διαγωνισμού.) Για να ξεκινήσει ο διαγωνισμός δεν χρειάζεται φυσικά το ΣτΕ να έχει βγάλει την απόφασή του. Αρκεί να έχει απορρίψει την Αίτηση Αναστολής της διαγωνιστικής διαδικασίας. Αυτό εκτιμάται ότι θα συμβεί, βάσει των προβλεπόμενων από τον νόμο προθεσμιών, έως τα μέσα Απριλίου.

Καταλήγοντας το non paper υπογραμμίζεται πως «το Άκτιο-Αμβρακία είναι πολιτική προτεραιότητα και απόφαση της κυβέρνησης μετά από περιπέτειες 10 ετών να ξεκολλήσει –και θα ξεκολλήσει. Αποτελεί όμως και το πιο εύγλωττο –και θλιβερό- παράδειγμα για το πού οδηγεί ένα έργο η «σαλαμοποίησή» του. Αυτό ήθελαν κάποιοι να συμβεί και στο Πάτρα-Πύργος».

ΔΕΚΑ ΧΡΟΝΙΑ-15 ΧΙΛΙΟΜΕΤΡΑ

Σίγουρα πρόκειται για ένα από τα πιο γνωστά «αιώνια έργα» της χώρας. Στις 16 Μαρτίου 2020 θα κλείσουν 10 χρόνια από τις υπογραφές των 4 εργολαβιών (είχε σαλαμοποιηθεί όπως ο άξονας Πάτρα-Πύργος) που υπόσχονταν ότι τρία χρόνια αργότερα θα είχε ολοκληρωθεί ο άξονας των 48,5χλμ.

Αντί για αυτό, στην δέκατη επέτειο, έχουμε σε λειτουργία, μόλις 15χλμ στο δυτικό άκρο του άξονα και ένα διαγωνισμό σε αναμονή. Θα χρειαστεί δε να περιμένουμε κατ'ελάχιστο μέχρι το τέλος του 2023 για να δούμε πλήρως ολοκληρωμένο τον άξονα ακολουθώντας οποιοδήποτε σενάριο.