Tue10202020

Last update09:55:14 AM GMT

Font Size

Profile

Cpanel

Η Μυτιληναίος αναλαμβάνει την εργολαβία-σκούπα

  • PDF

AΚΤΙΟ-ΑΜΒΡΑΚΙΑ

aktio-dromosΑγκαλιά πλέον με την εργολαβία-σκούπα που ολοκληρώνει τον άξονα Άκτιο-Αμβρακία είναι η εταιρεία Μυτιληναίος, καθώς σύμφωνα με πληροφορίες του ypodomes.com ήταν η μοναδική που προσήλθε και ανανέωσε την ισχύ της προσφορά της για το μεγάλο έργο. Η χρονική προθεσμία ανανέωσης της ισχύς των προσφορών για την πολύκροτη εργολαβία-σκούπα εξέπνευσε την περασμένη εβδομάδα.

Ο μεγάλος τεχνικός όμιλος έχει δώσει προσφορά σύμφωνα με πληροφορίες κάτι λιγότερο από 40%. Για την Μυτιληναίος είναι το πρώτο πολύ μεγάλο οδικό έργο που αναλαμβάνει και την ευθύνη βέβαια να φέρει εις πέρας μία εργολαβία με ιδιαίτερα στενά χρονικά πλαίσια.

Ελπίδα των φορέων και των κατοίκων της περιοχής είναι αυτή τη φορά ο διαγωνισμός να καρποφορήσει και να υπογραφεί η σύμβαση κατασκευής το συντομότερο δυνατόν. Πρόκειται σαφώς για τη λύση ενός γόρδιου δεσμού που κρατούσε δέσμιο το έργο καθώς ο διαγωνισμός έχει ξεπεράσει τα 2 χρόνια σε διάρκεια.

Σύμφωνα με πηγές του ypodomes.com από εδώ και πέρα θα τρέξουν οι προσυμβατικές διαδικασίες, πρώτα με την ανακήρυξη της Μυτιληναίος ως προσωρινού αναδόχου του έργου, να σταλεί η σύμβαση στο Ελεγκτικό Συνέδριο, να περάσει η σύμβαση από τη Βουλή (καθώς θεωρείται μεγάλο έργο) και κατόπιν να υπογραφεί η σύμβαση μέχρι το τέλος του έτους. Η χρονική διάρκεια του έργου έχει οριστεί σε 30 μήνες.

Στενά τα χρονικά πλαίσια του έργου

Τα χρονικά περιθώρια του έργου είναι ιδιαίτερα στενά καθώς εφόσον έχουμε ανάδοχο που υπογράψει μέχρι το τέλος του έτους θα πρέπει να τρέξει άμεσα και χωρίς χρονοτριβή στην ολοκλήρωση του μέχρι το τέλος του 2023 όπου και εκπνέει το ΕΣΠΑ 2014-2020. Την πλήρη επαναφορά στον διαγωνισμό για την εργολαβία-σκούπα του αυτοκινητόδρομου Άκτιο-Αμβρακία είχε ανακοινώσει πρόσφατα από το βήμα της Βουλής, ο υπουργος Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής. Της απόφασης αυτής, είχε προηγηθεί άλλη που ανακαλούσε την απόφαση περί ματαίωσης του διαγωνισμού, σύμφωνα με την σχετική απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας.

Το έργο-φάντασμα είχε δημοπρατηθεί το 2009 σαλαμοποιώντας το έργο σε 4 τμήματα. Οι συμβάσεις είχαν υπογραφεί τον Μάρτιο τοου 2010. Αποτέλεσμα της κατάτμησης ήταν το έργο να μπλοκάρει πολλές φορές και τελικά μετά από πολλές προσπάθειες να παραδοθούν στην κυκλοφορία 15 από τα 48χλμ. του αυτοκινητόδρομου. Η εξέλιξη αυτή δίνει τη δυνατότητα στο έργο να προχωρήσει και να ολοκληρωθεί έστω και εντός στενών χρονικών πλαισίων ενώ αποτελεί μία μεγάλη επιτυχία για την Μυτιληναίος που κάνει μπάσιμο στα μεγάλα έργα της χώρας.

Πρώτη προτεραιότητα είναι η παράκαμψη Αμφιλοχίας, έργο που υποθετικά θα έπρεπε να έχει ολοκληρωθεί εδώ και αρκετά χρόνια.

Το τμήμα αυτό, το πιο δύσκολο του άξονα της Αμβρακίας Οδού, είναι το πλέον προχωρημένο με πηγές να αναφέρουν ότι θα χρειαστούν έργα κάποιων μηνών. O αυτοκινητόδρομος Άκτιο-Αμβρακία, μήκους 48,5χλμ έχει χαρακτηριστικά κλειστού αυτοκινητόδρομου με 2+2 λωρίδες ανά ρεύμα κυκλοφορίας και ανισόπεδους κόμβους και με τη λειτουργία του αναμένεται να αυξήσει γεωμετρικά τα επίπεδα οδικής ασφάλειας σε ένα δρόμο που κάθε χρόνο θρηνούμε την απώλεια πολλών ανθρώπινων ζωών.

Θανάσης Καββαδάς: « Κλείνει μία ακόμα ανοιχτή πληγή»

Ο Βουλευτής Λευκάδας κ.Αθανάσιος Καββαδάς έκανε την ακόλουθη δήλωση:

«Από την αρχή της θητείας μου το 2015, με συνεχείς πολιτικές και κοινοβουλευτικές παρεμβάσεις, έθεσα ως στόχο την ολοκλήρωση του έργου της κατασκευής του δρόμου Άκτιο-Αμβρακία, που θα έπρεπε να έχει ολοκληρωθεί εδώ και πολλά χρόνια.

Μετά την απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας, που έδωσε τέλος στην κατάσταση ομηρίας που είχε οδηγηθεί το έργο, το Υπουργείο Υποδομών ζήτησε την κατάθεση προσφορών από τους συμμετέχοντες στο διαγωνισμό με την πρόσκληση που εξέδωσε στις 3 Ιουλίου 2020.

Η διαδικασία που επέλεξε το Υπουργείο ολοκληρώθηκε χθες το βράδυ και η μόνη εταιρεία που ανανέωσε την ισχύ της προσφοράς της ήταν η εταιρεία ΜΕΤΚΑ. Η Επιτροπή Διαγωνισμού, τις επόμενες μέρες, θα υπογράψει πρωτόκολλο αναδεικνύοντας προσωρινό ανάδοχο τη συγκεκριμένη εταιρεία.

Απομένει ο προσυμβατικός έλεγχος, η έγκριση από το Ελεγκτικό Συνέδριο και τη Βουλή και στη συνέχεια η υπογραφή της σύμβασης. Ο στόχος είναι το έργο να έχει συμβασιοποιηθεί μέχρι το τέλος του χρόνου και να ξεκινήσει το 2021.

Ελπίζω να μην επαναληφθεί το φαινόμενο κατάθεσης προσφυγών, με μοναδικό στόχο την κωλυσιεργία.

Το χρονοδιάγραμμα του έργου είναι :

- Κατασκευή της παράκαμψης Αμφιλοχίας σε 15 μήνες

- Ολοκλήρωση του έργου σε 30 μήνες.

Έτσι κλείνει μία ακόμα ανοιχτή πληγή για τη Λευκάδα και την ευρύτερη περιοχή. Δρομολογείται η οριστική υλοποίηση και ολοκλήρωση ενός μεγάλου αναπτυξιακού έργου, ενός νέου, σύγχρονου και ασφαλούς αυτοκινητόδρομου.

Μαζί με το έργο του άξονα Βόνιτσας-Λευκάδας και Άκτιου-Άγιου Νικόλαου , που θα υπογραφεί μέσα στο καλοκαίρι, ολοκληρώνεται το σημαντικότερο οδικό δίκτυο της Δυτικής Ελλάδας και μαζί ολοκληρώνεται η σύνδεση της Ιόνιας Οδού με την Λευκάδα, με το αεροδρόμιο του Ακτίου και τις γύρω περιοχές.»