Wed09202017

Last update03:57:07 AM GMT

Font Size

Profile

Cpanel

Αδέσποτα και ΔΕΥΑΙ σε πρώτο πλάνο

  • PDF

ΓΙΑ ΤΟΝ ΣΥΜΠΑΡΑΣΤΑΤΗ ΤΟΥ ΔΗΜΟΤΗ

adespota skyliaΑδέσποτα ζώα και απλήρωτοι λογαριασμοί ΔΕΥΑΙ από μισθωτές είναι τα δύο θέματα που απασχολούν σε σημαντικό βαθμό τους δημότες των Ιωαννίνων, σύμφωνα με τον απολογισμό του Συμπαραστάτη του Δημότη και της Επιχείρησης για το 2016, όπως αυτός παρουσιάστηκε στην ειδική συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου για τον απολογισμό των πεπραγμένων της Δημοτικής Αρχής.

Αδέσποτα

Σύμφωνα με τον Συμπαραστάτη προσήλθαν στο γραφείο του τρεις περιπτώσεις δημοτών, οι οποίοι υπήρξαν θύματα επίθεσης από αδέσποτα ζώα (σκύλους), στους οποίους έγινε ενημέρωση σχετικά με το υφιστάμενο νομικό καθεστώς καθώς και τα δικαιώματα που έχουν.

Πέραν αυτού στην Έκθεση τονίζεται πως είναι διάχυτη η ανησυχία των δημοτών και επισκεπτών της πόλης για το θέμα.

«Το νομικό καθεστώς για τη διαχείριση των αδέσποτων ζώων είναι κατά τη γνώμη μου ημιτελές και απρόσφορο, καθώς δεν προβλέπει τη μόνιμη απομάκρυνση των αδέσποτων ζώων από τους κοινόχρηστους χώρους αλλά μόνο τη διαχείρισή τους (στείρωση και εμβολιασμός) και στη συνέχεια την επαναφορά τους στο περιβάλλον όπου βρίσκονταν προηγουμένως. Με τον τρόπο αυτό τα αδέσποτα ζώα είναι μεν στειρωμένα και εμβολιασμένα, εξακολουθούν όμως να περιφέρονται πεινασμένα και σε αγέλες μέσα στην πόλη αλλά και σε ζωτικής σημασίας χώρους όπως τα Νοσοκομεία και η Πανεπιστημιούπολη, με τελικούς ζημιωμένους και πάλι τους δημότες και επισκέπτες της πόλης, που πέφτουν θύματα επιθέσεων από αυτά», σημειώνει ο κ. Πάνου καταθέτοντας την άποψή του: «Η άποψή μου είναι ότι για τη βελτίωση της κατάστασης είναι ότι πρέπει να επιδιωχθεί από τους Δήμους της χώρας η τροποποίηση του νόμου 4039/2012 για τα αδέσποτα ζώα με την προσθήκη της υποχρέωσης δημιουργίας χώρων μόνιμης φιλοξενίας των αδέσποτων ζώων από όλους τους Δήμους της χώρας και πρόβλεψη της απαιτούμενης χρηματοδότησης από εθνικούς και ενδεχομένως κοινοτικούς πόρους».

Απλήρωτοι λογαριασμοί ΔΕΥΑΙ από μισθωτές

Πρόκειται για ένα θέμα, το οποίο απασχόλησε από την πρώτη ημέρα το Γραφείο του Συμπαραστάτη και ο ίδιος μεταφέρει τη διαπίστωση ότι έχει προσλάβει μεγάλες διαστάσεις μεταξύ των δημοτών οι οποίοι εκμισθώνουν κατοικίες. Πολλοί μισθωτές κατοικιών αφήνουν τα ακίνητα που έχουν μισθώσει έχοντας συνήθως εκτός από απλήρωτα μισθώματα και απλήρωτους λογαριασμούς της ΔΕΥΑΙ για νερό που οι ίδιοι έχουν καταναλώσει κατά τη διάρκεια της μίσθωσης. Σύμφωνα με τον ισχύοντα κανονισμό της ΔΕΥΑΙ (άρθρο 41) «Για τις κάθε είδους οφειλές προς τη ΔΕΥΑΙ ευθύνονται από κοινού και εις ολόκληρον έκαστος, ο εκάστοτε υδρολήπτης και ο ιδιοκτήτης του υδρευόμενου ακινήτου». Αυτό σημαίνει πρακτικά ότι για τους απλήρωτους λογαριασμούς η ΔΕΥΑΙ δύναται να στραφεί είτε κατά του μισθωτή είτε κατά του ιδιοκτήτη πλην όμως επειδή ο μισθωτής συνήθως δεν είναι δυνατό να βρεθεί μένει το χρέος στον ιδιοκτήτη για υπηρεσίες, που ο ίδιος δεν έχει καταναλώσει. Η αδικία είναι προφανής και μπορεί να διορθωθεί με βεβαίωση του χρέους του μισθωτή στη Δ.Ο.Υ. με βάση το ΑΦΜ του και εφόσον η μίσθωση αποδεικνύεται με καταχώρηση στο σύστημα ΤAXIS.

Κάτι τέτοιο φυσικά έχει ήδη δρομολογηθεί από τη διοίκηση της ΔΕΥΑΙ κι έτσι αναμένεται να λυθεί ένα τόσο σημαντικό πρόβλημα.


60 υποθέσεις

Ο Χρήστος Πάνου ανέλαβε τα καθήκοντά του τον Ιούλιο του 2016 και όπως περιγράφει στην Έκθεσή του, σε ότι αφορά τα αριθμητικά δεδομένα προσήλθαν στο Γραφείο του Συμπαραστάτη του Δημότη και της Επιχείρησης πενήντα τέσσερεις Δημότες για ατομικά τους θέματα, τρεις ομάδες δημοτών για ζητήματα που απασχολούν περισσότερους του ενός δημότες, μία Επιχείρηση, ένα Νομικό Πρόσωπο Δημοσίου Δικαίου και ένα Νομικό Πρόσωπο Ιδιωτικού Δικαίου. Συνολικά δηλαδή τέθηκαν υπόψη του Συμπαραστάτη 60 περιπτώσεις και για 27 από αυτές ο Συμπαραστάτης του Δημότη και της Επιχείρησης προέβη σε γραπτή διαμεσολάβηση.

«Την προηγούμενη χρονιά το Γραφείο του Συμπαραστάτη του Δημότη και της Επιχείρησης έκανε τα πρώτα του βήματα και η εκτίμησή μου είναι πως η πορεία είναι θετική. Αυτό που κυρίως χρειάζεται είναι να γίνει συνείδηση στους δημότες η ύπαρξη και λειτουργία του θεσμού και ότι μπορούν να προσφεύγουν για την αντιμετώπιση των προβλημάτων που προκύπτουν από τις σχέσεις, επαφές και συναλλαγές τους με το Δήμο. Το Γραφείο είναι και πρέπει να αποδειχθεί ένα σημαντικό εργαλείο για τη βελτίωση των σχέσεων των Δημοτών και Επιχειρήσεων με το Δήμο αλλά και για τη βελτίωση των ίδιων των υπηρεσιών του Δήμου», καταλήγει η Έκθεση του Συμπαραστάτη.