Mon11202017

Last update08:34:22 AM GMT

Font Size

Profile

Cpanel

Στον ανακριτή Διαφθοράς οι υπερκοστολογήσεις

  • PDF

ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ

egnatiaΤον δρόμο της ανάκρισης παίρνει η υπόθεση της υπερκοστολόγησης των σηράγγων της «Εγνατίας Οδού» στη Δυτική Μακεδονία, ύστερα από τις βαρύτατες διώξεις που παρήγγειλε ο εισαγγελέας Διαφθοράς Θεσσαλονίκης, Αχιλλέας Ζήσης, σε βάρος πρώην διοικήσεων της «Εγνατίας Οδού ΑΕ» αλλά και εκπροσώπων της αναδόχου εταιρείας (Αττικατ).

Κλείνοντας την προκαταρκτική εξέταση που είχε παραγγείλει τον περσινό Ιούνιο από την Οικονομική Αστυνομία, ο εισαγγελέας Διαφθοράς ζήτησε να ασκηθούν ποινικές διώξεις για σωρεία κακουργηματικών πράξεων εναντίον πρώην προέδρων, αντιπροέδρων, μελών διοικήσεων, στελεχών και μηχανικών της «Εγνατίας Οδού ΑΕ», όπως επίσης εναντίον στελεχών της εταιρείας που κατασκεύασε τις υπό διερεύνηση σήραγγες, οι οποίες βρίσκονται στη γεωγραφική περιοχή των Γρεβενών.

Στο «κάδρο» του εισαγγελέα βρίσκονται πάνω από 20 πρόσωπα, ενώ η ζημιά που φέρεται να υπέστη το ελληνικό Δημόσιο υπερβαίνει τα 32 εκατ. ευρώ.

Οι διώξεις αφορούν -κατά περίπτωση- επτά κακουργήματα, κάποια από τα οποία είναι με τις επιβαρυντικές διατάξεις του νόμου περί καταχραστών και επισύρουν ποινές ισόβιας κάθειρξης.

Ειδικότερα, πρόκειται για τις πράξεις της ψευδούς βεβαίωσης και της απάτης εις βάρος του Δημοσίου, της ηθικής αυτουργίας στις δύο προηγούμενες πράξεις, της απάτης εις βάρος των οικονομικών συμφερόντων της Ευρωπαϊκής Ένωσης, της ηθικής αυτουργίας στην συγκεκριμένη πράξη και της απιστίας.

Ήδη η δικογραφία διαβιβάστηκε σε ειδικό ανακριτή Διαφθοράς, που θα καλέσει το επόμενο διάστημα σε απολογία τα εμπλεκόμενα πρόσωπα.

Η έρευνα για την υπόθεση ξεκίνησε, όταν προηγούμενη διοίκηση της «Εγνατίας οδού ΑΕ» κατέθεσε μηνυτήρια αναφορά στον εισαγγελέα Διαφθοράς, καταγγέλλοντας υπερκοστολογήσεις στις σήραγγες της περιοχής «Αρκούδα».

Σύμφωνα με την αναφορά, οι επίμαχες σήραγγες προϋπολογίστηκαν και κατασκευάστηκαν ως συγκεκριμένης κατηγορίας, αλλά πληρώθηκαν ως άλλης κατηγορίας, σημαντικά ακριβότερης.

Να σημειωθεί δε, ότι η σημερινή διοίκηση της Εγνατίας Οδού ΑΕ διεκδικεί από πρώην διοικήσεις και στελέχη της, αποζημιώσεις ύψους 78 εκατ. ευρώ, με αγωγή την οποία κατέθεσε στα αρμόδια δικαστήρια.

Με πλοηγό το άγνωστο ο διαγωνισμός για την παραχώρηση

Στο άγνωστο κινείται ο διαγωνισμός για την παραχώρηση της Εγνατίας Οδού, ο οποίος δεν δείχνει να κινείται. Ο λόγος είναι τα πολλά προβλήματα που πρέπει να λυθούν για να ξεκινήσει η σχετική διαδικασία.

Το πρώτο και μάλλον σημαντικότερο είναι να ολοκληρωθεί η διαδικασία για την εγκατάσταση μετωπικών και πλευρικών σταθμών διοδίων, όπως άλλωστε ισχύει και στους υπόλοιπους αυτοκινητόδρομους της χώρας. Μέχρι σήμερα η Εγνατία Οδός προσέφερε προνομιακή μεταχείριση στους οδηγούς καθώς οι σταθμοί μετωπικών διοδίων στον άξονα των 670 χιλιομέτρων είναι μόλις τέσσερις, όταν τον ίδιο αριθμό σταθμών έχει η Ιόνια Οδός με 196χλμ μήκος.

Όσον αφορά τον ίδιο τον αριθμό τους, δηλαδή 38 σταθμοί θα πρέπει να ξεκαθαριστεί πως περίπου οι 20 αφορούν πλευρικούς σταθμούς και δημιουργούν εντυπώσεις καθώς εσφαλμένα οι χρήστες θα νομίζουν ότι ανά λίγα χιλιόμετρα θα πρέπει να πληρώνουν. Ο ίδιος αριθμός σταθμών υπάρχει στον άξονα Αθήνα-Θεσσαλονίκη με τη διαφορά ότι πλέον τον διαχειρίζονται 4 διαφορετικές εταιρείες (Νέα Οδός, Κεντρική Οδός, Αυτ.Αιγαίου, Εγνατία Οδός).

Πάντως ούτε στις 8 Αυγούστου κατέστη δυνατή η πραγματοποίηση του διαγωνισμού για σταθμό διοδίων λόγω απεργίας των εργαζομένων.

Πάντως πηγές κοντά στο θέμα αναφέρουν ότι θα χρειαστεί νέος χρονικός προσδιορισμός για τον συγκεκριμένο διαγωνισμό αλλά και να τρέξουν οι διαδικασίες για να μπορέσει να ολοκληρωθεί το 2018.