Wed10162019

Last update10:59:10 AM GMT

Font Size

Profile

Cpanel

Ενημέρωση για το μέλλον της «Μέριμνας»

  • PDF

ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΠΕΡΧΟΜΕΝΗ ΠΡΟΕΔΡΟ Β. ΜΕΓΑ

merimna editedΑπαντήσεις, τόσο προς τους διαμαρτυρόμενους με την κάλυψη του Εργατικού Κέντρου Ιωαννίνων εργαζομένους, όσο και προς τους φορείς που συμμετέχουν στη διοίκηση της Αστικής Μη Κερδοσκοπικής Εταιρείας «Μέριμνα», έδωσε η απερχόμενη πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου, Βάσω Μέγα.

Έχοντας στο πλευρό της τον άνθρωπο που σηματοδοτεί τη συνέχεια στη «Μέριμνα» από την αρχή και την ίδρυσή της μέχρι σήμερα, την γενική διευθύντρια Ρόη Ζηκίδου, η κ. Μέγα αποχωρεί από τη θέση της προέδρου, στην οποία έμεινε μόλις τέσσερις μήνες, αντικαθιστώντας τον τακτικό εκπρόσωπο του Δήμου Ιωαννιτών Θανάση Μανταλόβα, ο οποίος παραιτήθηκε τον περασμένο Ιούνιο, λόγω της υποψηφιότητάς του στις εθνικές εκλογές. Η κ. Μέγα ήταν αναπληρωματικό μέλος στο ΔΣ της «Μέριμνας» και ανέλαβε πρόεδρος τον Ιούνιο του 2019.

Έχοντας απέναντί της, εργαζόμενους που διαμαρτύρονται και εκπροσώπους του Εργατικού Κέντρου Ιωαννίνων, η κ. Μέγα αναρωτήθηκε πως το τελευταίο διάστημα ακούστηκαν με μεγάλη ευκολία ακόμα και βαριές κουβέντες περί κακοδιαχείρισης στη «Μέριμνα», όταν οι φορείς που συμμετέχουν στη «Μέριμνα» και συγκεκριμένα ο Δήμος Ιωαννιτών και η Περιφέρεια Ηπείρου δε ζήτησαν ενημέρωση ούτε από τη διοίκηση της εταιρείας, ούτε καν από τους εκπροσώπους τους στο ΔΣ. Η περίπτωση του Περιφερειακού Συμβουλίου Ηπείρου όπου έγινε συζήτηση για τη «Μέριμνα» και ελήφθη ομόφωνη απόφαση στήριξης των αιτημάτων των εργαζομένων, χωρίς να υπάρξει ενημέρωση και παρουσία στη συνεδρίαση, ούτε καν από τον εκπρόσωπο της Περιφέρειας στο ΔΣ της «Μέριμνας» (Βασίλης Μασσαλάς)... είναι χαρακτηριστική...

Τα οικονομικά στοιχεία και οι απαντήσεις

Οι δομές βρεφονηπιακού σταθμού της «Μέριμνας» και τα πέντε εν λειτουργία ΚΔΑΠ χρηματοδοτούνται από την ΕΕΤΑΑ, σύμφωνα με τη δυναμικότητα της κάθε δομής όπως ορίζει η άδεια λειτουργίας τους. Δεν υπάρχουν άλλες πηγές εσόδων και καλύπτονται μόνο οι λειτουργικές δαπάνες και η μισθοδοσία του προσωπικού, σε ποσοστό 90% των πάγιων εσόδων.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσίασε η κ. Μέγα, ο βρεφονηπιακός σταθμός παρουσιάζει έλλειμμα 132.984 ευρώ.

Αναλυτικά: 40 voucher Χ 2375 ευρώ: 95.000 ευρώ

42 voucher Χ 2945 ευρώ: 123.690 ευρώ

2 voucher Χ 5000 ευρώ: 10000 ευρώ

Σύνολο εσόδων: 268.690 ευρώ

Αν μείνει ως έχει το προσωπικό, για μισθοδοσία χρειάζονται: 318.779 ευρώ

+ άλλες δαπάνες: 42.895 ευρώ

Σύνολο εξόδων: 361.674 ευρώ

Έλλειμμα: 132.984 ευρώ

Τα πέντε ΚΔΑΠ παρουσιάζουν έλλειμμα 114.000 ευρώ.

Αναλυτικά: Έσοδα 102 voucher X 5000 ευρώ: 510.000 ευρώ,

Δαπάνες μισθοδοσίας: 537.340 ευρώ

Άλλες δαπάνες (Ιππασία, κολυμβητήριο, καύσιμα, Δ.Ε.Η, Ο.Τ.Ε κ.λπ.): 86.830 ευρώ

Σύνολο εξόδων: 624.170 ευρώ

Έλλειμμα: 114.170 ευρώ

Μπροστά στο οικονομικό αδιέξοδο η διοίκηση παίρνει απόφαση να ενισχύσει τα έσοδα των δομών, όπως περιέγραψε η κ. Μέγα. «Βλέποντας ότι στο Βρεφονηπιακό Σταθμό ολοκληρωμένης φροντίδας είχαμε μόνο δύο voucher σκεφτήκαμε να δημιουργήσουμε μια απογευματινή δομή στον ίδιο χώρο για να αυξήσουμε τα voucher. Η άδεια έχει εγκριθεί. Στο 5ο ΚΔΑΠ στους Αμπελόκηπους θελήσαμε να κάνουμε πρωινή δομή μετά από αιτήματα γονιών. Ορίστε η άδεια. Απευθυνθήκαμε σε χορηγούς, Ιόνια οδό, Μποδοσάκειο Ίδρυμα, Άκτορα, Πτηνοτροφικό Συνεταιρισμό ''Η Πίνδος''. Κάποιοι ήδη ανταποκρίθηκαν. Κάποιοι άλλοι όχι...» είπε.

Σχετικά τώρα με όσους εργαζόμενους λένε ότι αδικούνται, η κ. Μέγα απάντησε: «Ποτέ δεν μειώσαμε μισθούς που σύμφωνα με τις καταστάσεις του επόπτη θα μπορούσαμε, εκτός από τα δώρα για τα οποία έχουμε και τελεσίδικες δικαστικές αποφάσεις. Και πάλι επισημαίνω ποτέ δεν σταματήσαμε να σκεφτόμαστε και τους εργαζόμενους στα πλαίσια όμως της καλής συνεργασίας. Ποτέ δεν θελήσαμε να είμαστε εκείνοι που θα δημιουργήσουμε πρόβλημα σ' αυτούς. Το 6ωρο που προτείναμε έχει να κάνει αποκλειστικά με τις δυνατότητές μας. Και δημιουργώντας νέες δομές, προτείναμε, όποιος θέλει να αυξήσει το ωράριό του, να πάει και στη νέα δομή για να συμπληρώσει 8ωρο».

Να ζητήσουν συγγνώμη

Απευθυνόμενος στα όσα ακούστηκαν στο Περιφερειακό Συμβούλιο, η κ. Μέγα ζήτησε συγνώμες... για τα περί κακής οικονομικής διαχείρισης...

«Ακούσαμε για οικονομικό έλεγχο της Μέριμνας. Τι κρίμα!! Υποτίθεται ενήμεροι άνθρωποι και να πετάνε τέτοιες κουβέντες χωρίς να σέβονται τίποτα τελικά» είπε.

Το 90% των εσόδων πηγαίνει στη μισθοδοσία του προσωπικού και το υπόλοιπο 10% σε λειτουργικές δαπάνες και προμήθειες. Κάθε προμήθεια και δαπάνη ξεκινά με προτάσεις των Δ/ντών κάθε δομής χωριστά και στη συνέχεια πάει στην τριμελή επιτροπή προμηθειών (τρία μέλη του Δ.Σ), στη Γενική Διευθύντρια, στο λογιστήριο, στον Πρόεδρο και στο Διοικητικό Συμβούλιο. Για τον οικονομικό έλεγχο αυτών, μετά το λογιστήριο έχουμε έγκριση από το Δ.Σ., έκθεση ορκωτού, έλεγχος Ε.Ε.Τ.Α.Α., έλεγχος από Επιτροπή Ευρωπαϊκών Προγραμμάτων και τέλος έλεγχος από τη Γενική Διεύθυνση Ελέγχων Συγχρηματοδοτούμενων προγραμμάτων του Υπουργείου Οικονομικών ( ΕΔΕΛ) (Οικονομικός έλεγχος και φυσικό έργο). Η τελευταία έκθεση λοιπόν αυτής της επιτροπής ελέγχου ήταν στις 21/12/2018. Η κ. Μέγα ανέγνωσε ένα απόσπασμα που λέει: «Με βάση τα αποτελέσματα της ελεγκτικής εργασίας που καταγράφονται στην ενότητα Δ της παρούσας έκθεσης, διαπιστώθηκε, με εύλογη βεβαιότητα, η νομιμότητα και κανονικότητα των δηλωθεισών δαπανών του υποέργου, σύμφωνα με τους εθνικούς και κοινοτικούς κανόνες. Σφάλμα που διαπιστώθηκε στο υποέργο για την περίοδο είναι 0%». «Μετά λοιπόν από αυτά δεν οφείλουν κάποιοι να μας ζητήσουν μια συγνώμη;» κατέληξε.

Σχετικά άρθρα