Sat02292020

Last update02:09:12 PM GMT

Font Size

Profile

Cpanel

Ιόνια, αλλά μέχρι το... Καλπάκι

  • PDF

«ΚΟΥΡΕΜΕΝΟΣ» ΑΠΟ ΕΚΕΙ ΚΑΙ ΜΕΤΑ Ο ΟΔΙΚΟΣ ΑΞΟΝΑΣ

syskepsi gia ionia 2020Δεσμεύσεις που σίγουρα δεν μπορούν να αφήνουν πλήρως ικανοποιημένους τους φορείς της Ηπείρου έλαβε κατά τη διάρκεια της σύσκεψης που πραγματοποιήθηκε το μεσημέρι της Δευτέρας ο υπουργός Υποδομών, Κ. Καραμανλής, για τις εκκρεμότητες που αφορούν τους διευρωπαϊκούς άξονες στα όρια της Ηπείρου.

Η σύσκεψη έγινε στο Γραφείο του Προέδρου της Βουλής κ. Κωνσταντίνου Τασούλα, με τη συμμετοχή του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών κ. Κωνσταντίνου Καραμανλή, του Περιφερειάρχη Ηπείρου κ. Αλεξάνδρου Καχριμάνη, του Αντιπεριφερειάρχη Π.Ε. Πρέβεζας κ. Στράτου Ιωάννου του Προέδρου της Π.Ε.Δ. Ηπείρου κ. Χρήστου Ντακαλέτση, των βουλευτών της Π.Ε. Ιωαννίνων Στ. Καλογιάννη, Μ. Κεφάλα, Γ. Αμυρά, Μ. Τζούφη, των Δημάρχων Ζίτσας κ. Μιχαήλ Πλιάκου, Ζαγορίου κ.Γεωργίου Σουκουβέλου, Πωγωνίου κ. Κωνστ. Καψάλη, Κόνιτσας κ. Νικολάου Εξάρχου και των Αντιδημάρχων Ιωαννίνων κ. κ. Γεωργίου Αρλέτου -Αριστείδη Παππά και Πρέβεζας κ. Ιωάννη Δαρδαμάνη.

Για τον οδικό άξονα Ιωάννινα- Καλπάκι – Κακαβιά, από τον Υπουργό τονίστηκε ότι την τελευταία πενταετία οι διαδικασίες είχαν παραμείνει στάσιμες. Σύσσωμοι οι παριστάμενοι αιρετοί εκπρόσωποι της Ηπείρου, τόνισαν την κατηγορηματική τους αντίθεση σε κάθε ενδεχόμενο αλλαγής της μελέτης για την κατασκευή του τμήματος από Πεδινή έως Καλπάκι ως δίιχνου, παραθέτοντας σειρά επιχειρημάτων.

Τελικά συμφωνήθηκε όπως:

α) Το έργο να προωθηθεί προς υλοποίηση μέσω Σύμβασης Παραχώρησης, παρά τον υψηλό προϋπολογισμό του.

β) Να εφαρμοστεί η υπάρχουσα μελέτη στο τμήμα Πεδινή – Καλπάκι, που προβλέπει τετράιχνη χάραξη. Από Καλπάκι μέχρι Κακαβιά να κατασκευαστεί τρίιχνος και σε όσα τμήματα απαιτούνται συμπληρωματικές περιβαλλοντικές μελέτες το Υπουργείο Υποδομών να τις προωθήσει προς χρηματοδότηση στο Πρόγραμμα «Συνδέοντας την Ευρώπη».

γ) Με την υποβολή της πρότασης από το Υπουργείο στην Ε.Ε., Περιφέρεια, Δήμοι, βουλευτές κ.α. να τη στηρίξουν με οποιοδήποτε τρόπο θεωρηθεί πρόσφορος.

Η Περιφέρεια δεσμεύτηκε για να διευκολύνει την άμεση προώθηση του έργου να συνδράμει το Υπουργείο Υποδομών, μέσω του Επιχειρησιακού της Προγράμματος «΄Ηπειρος 2014-2020» με το ποσό των 30 εκ. ευρώ.

Για τη σύνδεση Καμπή- Γέφυρα Καλογήρου: Από τον Περιφερειάρχη έγινε εκτενής ενημέρωση για την εκκρεμότητα που υπάρχει και για τη διάθεση εκ μέρους της Περιφέρειας 35 εκ. ευρώ για την κατασκευή του έργου. Ο Περιφερειάρχης ζήτησε να προωθηθεί το έργο χωρίς νέα γεωτεχνική μελέτη, για την οποία εκ των υστέρων ενημερώθηκε από τις υπηρεσίες του Υπουργείου Υποδομών η Περιφέρεια, ζητώντας να ισχύσει η ίδια μελέτη που εφαρμόστηκε και για το έργο της Ιόνιας Οδού στην ίδια περιοχή, με τον Υπουργό να εκφράζεται κατ΄ αρχάς θετικός στην πρόταση.

Από Περιφερειάρχη και Αντιπεριφερειάρχη Π.Ε. Πρέβεζας τέθηκε επίσης το ζήτημα κατασκευής του νέου παραλιακού οδικού άξονα Πρέβεζα- Πάργα – (Ηγουμενίτσα). Ο κ. Στρ. Ιωάννου ανέπτυξε διεξοδικά το ζήτημα με ιδιαίτερη έμφαση στην επικινδυνότητα και τις συνεχείς φθορές που παρουσιάζει, αναφέροντας πως για το μεν τμήμα Πάργα- Μεσοπόταμος η μελέτη είναι ώριμη και απαιτείται χρηματοδότηση από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, για το δε τμήμα Πρέβεζα- Μεσοπόταμος απαιτείται η χρηματοδότηση μελέτης από το Υπ. Υποδομών. Τέλος τέθηκε και το κόστος του διοδίου διέλευσης από την υποθαλάσσια ζεύξη Ακτίου- Πρέβεζας για το οποίο Περιφέρεια και Δήμος, ζήτησαν να ισχύει ένα εισιτήριο για μετάβαση- επιστροφή, τονίζοντας πως σήμερα η τιμή του με τη διπλή χρέωση είναι υπέρογκη.

Εκτός αυτών έγινε αναφορά και σε άλλα ζητήματα, όπως της σύνδεσης Εγνατίας με Κήπους Ζαγορίου, της βελτίωσης της Ε.Ο, Καλπάκι- Κόνιτσα αλλά και τη μη υλοποίησης της δέσμευσης του πρώην Υπουργού για χρηματοδότηση του δρόμου προς Πράμαντα.

Ο Υπουργός κ. Κωνσταντίνος Καραμανλής άκουσε με ενδιαφέρον όλες τις προτάσεις και τα αιτήματα, τα οποία ζήτησε να συζητηθούν και να εξεταστούν σε νέα συνάντηση με Περιφερειάρχη- Αντιπεριφερειάρχη Π.Ε. Πρέβεζας την ερχόμενη εβδομάδα στο Υπουργείο παρουσία των υπηρεσιακών παραγόντων.

Δήλωση Καλογιάννη

Μετά τη σύσκεψη ο Σταύρος Καλογιάννης δήλωσε τα εξής:

«Ήταν θετική η σημερινή σύσκεψη στη Βουλή για την πορεία υλοποίησης του οδικού άξονα Ιωάννινα – Κακαβιά.

Επιτέλους, μετά από μια πενταετία πλήρους απραξίας για τα έργα υποδομής της Περιφέρειας Ηπείρου, το Υπουργείο Υποδομών δείχνει ουσιαστική κινητικότητα. Θα αναμείνουμε τα αποτελέσματα της πρωτοβουλίας του Υπουργείου, το οποίο θα διερευνήσει επίσης τη δυνατότητα ένταξης του έργου στη σύμβαση παραχώρησης της Ιόνιας οδού.

Από την πλευρά μου, δήλωσα ότι είμαι στη διάθεση του Υπουργείου να συναντηθώ με τα αρμόδια στελέχη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων, στην κατεύθυνση να κινηθούν οι σχετικές διαδικασίες το συντομότερο δυνατό».

Ο Σταύρος Καλογιάννης έθεσε επίσης στον Υπουργό κ. Καραμανλή το θέμα του άξονα Καλπάκι – Κόνιτσα, η μελέτη του οποίου χρηματοδοτήθηκε το 2013, από το τότε Υπουργείο Ανάπτυξης και Υποδομών, με 2 εκ. ευρώ και πρέπει να παραλειφθεί από το Υπουργείο ώστε να διερευνηθούν οι δυνατότητες ένταξής του σε χρηματοδοτικό πρόγραμμα.

Δήλωση Κ. Γάτσιου

Δήλωση για το θέμα, πριν φυσικά την έκβαση της σύσκεψης, έκανε και ο πολιτευτής του ΚΙΝΑΛ στα Γιάννενα, Κωνσταντίνος Γάτσιος.

Σε αυτή μεταξύ άλλων αναφέρει τα εξής:

Οι κυβερνητικοί σχεδιασμοί για την κατασκευή τής οδικής σύνδεσης Ιωαννίνων-Κακαβιάς ως δίιχνου επαρχιακού δρόμου αντί ως τετράιχνου αυτοκινητόδρομου, τμήματος της Ιόνιας Οδού, ακυρώνουν κατ' ουσία την ίδια την Ιόνια Οδό ως μέρος ενός διευρωπαϊκού δικτύου οδικών αξόνων. Συνιστούν μια πράξη πολιτικής ανεντιμότητας εκ μέρους της κυβέρνησης και του κυβερνώντος κόμματος.

Πέραν του ανέντιμου χαρακτήρα τους, τέτοιοι σχεδιασμοί αναδεικνύουν, τέλος, μία πολιτική αντίληψη «μικρών φιλοδοξιών» και «στενών οριζόντων» για τη χώρα μας. Μια αντίληψη που δεν κατανοεί –και δεν κατανοούσε επί δεκαετίες– ότι τα σύγχρονα δίκτυα μεταφορών, πέραν όλων των άλλων σημαντικών, αποτελούν και προβολές «ήπιας ισχύος», ενδυναμώνοντας την εικόνα και τον ρόλο της χώρας στα Βαλκάνια και τη Μεσόγειο.

Ελπίζω η κυβέρνηση να αναθεωρήσει τους σχεδιασμούς της. Να κατανοήσει, έστω, ότι η Ήπειρος και οι Ηπειρώτες έχουν προ καιρού πάψει να αποδέχονται να είναι το «αποπαίδι» του αθηναϊκού κράτους, τον ρόλο τού «παρακατιανού».

Σχετικά άρθρα