Tue04072020

Last update09:35:38 AM GMT

Font Size

Profile

Cpanel

Ακολουθώντας τη σωστή πεπατημένη

  • PDF

ΕΓΚΡΙΘΗΚΕ ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗΣ ΠΡΟΒΟΛΗΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ

ioannina-5Το πρόγραμμα δράσεων τουριστικής προβολής του Δήμου Ιωαννιτών για το 2020 ενέκρινε το Δημοτικό Συμβούλιο στη συνεδρίαση της Τετάρτης. Πρόκειται για δράσεις που ήδη περιλαμβάνονται με συγκεκριμένους κωδικούς και πιστώσεις στον προϋπολογισμό του Δήμου, όπως επιβάλλεται ώστε να υποβληθούν προς έγκριση στον ΕΟΤ.

Η εισήγηση έγινε από τον αντιδήμαρχο Γιώργο Λώλη ο οποίος τόνισε ότι το πρόγραμμα αυτό είναι προσαρμοσμένο στις δεσμευμένες πιστώσεις, λαμβάνει υπόψιν του την δουλειά που έχει γίνει ήδη στο Δήμο και αποσκοπεί στην προώθηση της πόλης με σκοπό την αύξηση της αναγνωρισιμότητας και στην διερεύνηση νέων αγορών με την προβολή των Ιωαννίνων ως ολοκληρωμένου τουριστικού προορισμού.

Ο αντιδήμαρχος τουρισμού Γιώργος Λώλης σημείωσε ότι η Δημοτική Αρχή διαθέτει και πρόγραμμα και όραμα για την τουριστική ανάπτυξη και την εξωστρέφεια της πόλης. «Δεν μηδενίζουμε τίποτα, προχωράμε μπροστά αναδεικνύοντας τα ισχυρά σημεία του Δήμου μας με όλα τα πρόσφορα μέσα και με την εμπλοκή και συνεργασία όλων των φορέων», ανέφερε.

Οι δράσεις προβολής που αφορούν στο 2020 είναι οι ακόλουθες:

• Έκδοση - παραγωγή εξειδικευμένων τουριστικών εντύπων (χάρτες, τουριστικοί οδηγοί, φυλλάδια) - Τμήμα Τουρισμού.

• 'Eξοδα φιλοξενίας φυσικών προσώπων και αντιπροσωπειών για την τουριστική προβολή της πόλης.

• Δαπάνες προβολής στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης

• Διαγωνισμός φωτογραφίας για την τουριστική προβολή της πόλης

• Δράσεις τουριστικής προβολής, προώθησης και παρουσίασης του προορισμού "Ιωάννινα" στο εξωτερικό, στο πλαίσιο "Διπλωματία πόλεων".

• Διοργάνωση συνεδρίων, συναντήσεων και διαλέξεων.

• Εισφορά στο Δίκτυο EUROPEAN CITIES MARKETING.

• Αμοιβή ξεναγών για τη δράση "Ξεναγήσεις στην πόλη" - Τμήμα Τουρισμού. Μίσθωση λεωφορείων για τη δράση "Ξεναγήσεις στην πόλη" - Τμήμα Τουρισμού.

• 'Εξοδα συντήρησης - αναβάθμισης ιστοσελίδας και δικτυακών ηλεκτρονικών μέσων του Tουριστικού Portal του Δήμου Ιωαννιτών.

• Συμμετοχή του Δήμου στη Γιορτή Γαστρονομίας.

• Συμμετοχή του Δήμου στο Shopping festival.

• Προμήθεια εφαρμογής τουριστικής προβολής για το νησί με προτεινόμενες διαδρομές και ηλεκτρονική ξενάγηση ανά διαδρομή.

Ο Δήμαρχος

Ο Δήμαρχος Μωυσής Ελισάφ στην τοποθέτησή του τόνισε ότι το σχέδιο για το 2020 δεν περιλαμβάνει το συνολικό όραμα της Δημοτικής Αρχής για την τουριστική ανάπτυξη αλλά τις δράσεις με τους αντίστοιχους κωδικούς στον προϋπολογισμό ώστε να υποβληθούν στον ΕΟΤ.

Σκοπός όπως τόνισε είναι η ποιοτική και ποσοτική αύξηση της επισκεψιμότητας αξιοποιώντας όλα τα πλεονεκτήματα της πόλης.

Οι βασικοί άξονες πάνω στους οποίους θα κινηθεί η δημοτική αρχή είναι:

- Η παρουσία της πόλης και η επικοινωνία σε αγορές του εξωτερικού

- Οι στοχευμένες εκστρατείες σε εκθέσεις με πολύ καλή προετοιμασία

- Η διπλωματία των πόλεων.

Όπως έκανε γνωστό ο δήμαρχος, μετά τις επαφές και τις συνεργασίες που είχε στην Κύπρο τα Γιάννενα περιλαμβάνονται πλέον στους προορισμούς των σχολικών εκδρομών και των εκδρομών θρησκευτικού τουρισμού.

Σημείωσε ότι έγιναν πολύ σημαντικές επαφές στο Ισραήλ που αποτελεί μεγάλη τουριστική αγορά, τονίζοντας ότι το πιο κρίσιμο στοιχείο είναι η απευθείας αεροπορική σύνδεση, θέμα για το οποίο γίνονται συζητήσεις καθώς απαιτεί την συνεργασία με όλους τους τοπικούς φορείς.

Το αμέσως επόμενο διάστημα θα πραγματοποιηθεί επίσκεψη στην Κωνσταντινούπολη ενώ βασικός στόχος είναι η παρουσία των Ιωαννίνων σε όλες τις Βαλκανικές χώρες αφού ο οδικός τουρισμός καταγράφει ανοδικές τάσεις.

Τέλος ο δήμαρχος υπογράμμισε τον πολύ σημαντικό ρόλο του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων για την διοργάνωση συνεδρίων στην πόλη.

Κριτική από την αντιπολίτευση

Για ακατάσχετη μελλοντολογία έκανε λόγο ο επικεφαλής της μείζονος αντιπολίτευσης, Θωμάς Μπέγκας, τονίζοντας ότι αντιστρέφοντας την κοινή λογική σύμφωνα με την οποία, μετά από έξι μήνες στο τιμόνι του Δήμου, η Δημοτική Αρχή πρώτα θα έπρεπε να καταθέσει το ολοκληρωμένο σχέδιο δράσεων για την τουριστική προβολή του Δήμου, να εγκριθεί και στη συνέχεια να ζητήσει την χρηματοδότηση επιμέρους δράσεων, ήρθε προς συζήτηση ένα θέμα χωρίς προετοιμασία.

«Αναφέρεστε στην εισήγηση που μας δώσατε σε έναν ολοκληρωμένο πενταετή σχεδιασμό για την τουριστική προβολή του Δήμου που ''θα εκπονήσετε'', στο απώτερο μέλλον απ' ότι φαίνεται, την ίδια ώρα που σήμερα ζητάτε την έγκριση χρηματοδότησης συγκεκριμένων δράσεων, μέρος του σχεδίου αυτού. Επιτέλους θα σοβαρευτείτε;», ανέφερε αρχικά ο κ. Μπέγκας.

Μετά την τοποθέτηση του αρμοδίου αντιδημάρχου, Γιώργου Λώλη, ο κ. Μπέγκας τόνισε:

«Μας ικανοποιεί το γεγονός ότι ο αρμόδιος αντιδήμαρχος παραδέχεται πως οι δράσεις που καλούμαστε σήμερα να εγκρίνουμε αποτελούν τμήμα του ολοκληρωμένου σχεδίου της δικής μας Δημοτικής Αρχής. Ένα σχέδιο που εκπονήθηκε σε συνεργασία με εξειδικευμένους συμβούλους για τον τουρισμό, αλλά και με διαβούλευση η οποία πραγματοποιήθηκε με όλους τους τοπικούς φορείς και τους επαγγελματίες του κλάδου(Μητρόπολη Ιωαννίνων, Περιφέρεια Ηπείρου, Πανεπιστήμιο, Επιμελητήρια, Ένωση Ξενοδόχων κλπ) και παρουσιάσαμε στους πολίτες σε ανοιχτή εκδήλωση.

Σας προτρέπουμε να συνεχίσετε την υλοποίηση του δυναμικού σχεδιασμού ο οποίος προκύπτει μέσα από το δικό μας σχέδιο τουριστικής προβολής του τόπου, συνεχίζοντας τη στενή συνεργασία με του Φορείς και του επαγγελματίες. Σας αφήσαμε μια σοβαρή παρακαταθήκη την οποία προσπαθείτε να απαξιώσετε και να μας πείσετε ότι εκ του μηδενός θα ξεκινήσετε ένα νέο σχεδιασμό. Οι ατάκτως ειρημένες πρωτοβουλίες για την τουριστική προβολή που ο Δήμαρχος μας ενημερώνει ότι λαμβάνει, κανένα αποτέλεσμα δεν θα έχουν».

Με πολύ συγκεκριμένες εμφανίστηκε η παράταξη της Τ. Καλογιάννη. Ο Στάθης Σιούτης χαρακτήρισε γενικόλογο το σχέδιο της δημοτικής αρχής και ζήτησε συγκεκριμένους στόχους όπως αύξηση των τουριστών τους μήνες εκτός υψηλής τουριστικής περιόδου, ενίσχυση στρατηγικής χάραξης και ανάπτυξη ισχυρού destination brand, επένδυση στο ανθρώπινο δυναμικό. Πρότεινε δε συμμετοχή σε συγκεκριμένες εκθέσεις και b2b συναντήσεις, διεκδίκηση διεθνών συνεδρίων, σύσταση επιτροπής διεκδίκησης μεγάλων αθλητικών εκδηλώσεων, κατάρτιση ημερολογίου εκδηλώσεων.

Η Τατιάνα Καλογιάννη έκανε λόγο για την «πεπατημένη της αντράλας και της ανακατωσιάς» μιλώντας γενικά για την εισήγηση της δημοτικής αρχής. Κάλεσε τη διοίκηση να συστήσει ένα φορέα με τους εμπλεκόμενους παράγοντες της πόλης.

Ο επικεφαλής της παράταξης «Γιάννενα Πολίτες για την Ανατροπή» Λάζαρος Νάτσης υποστήριξε πως λείπει η στρατηγική στόχευση από τις προτάσεις της διοίκησης. «Δεν πρέπει να είναι υπερτιμημένο το θέμα, πρέπει να έχουμε πολιτική με στόχους, να ξέρουμε για τι πράγμα συζητάμε. Θέλουμε να αυξηθεί η επισκεψιμότητα; Με ποιους τρόπους θα το πετύχουμε αυτό;» ανέφερε μεταξύ άλλων.

Όλυ Τσουμάνη από τη «Λαϊκή Συσπείρωση» και Χρήστος Πατσούρας από την «Αριστερή Παρέμβαση στα Γιάννενα» διαφώνησαν με το σχέδιο γιατί δεν ανταποκρίνεται στις λαϊκές ανάγκες. Η Όλυ Τσουμάνη είχε μια αντιπαράθεση με τον Στ. Σιούτη και το Δήμαρχο όταν υποστήριξε πως στην πόλη κερδίζουν από τον τουρισμό πολυεθνικές εταιρείες και όμιλοι που έχουν υποαμειβόμενους εργαζομένους... «Δεν υπάρχει σταγόνα σχεδιασμού για να στηρίξετε τη λαϊκή οικογένεια» ανέφερε η σύμβουλος της «Λαϊκής Συσπείρωσης».

Σχετικά άρθρα