Tue10242017

Last update04:03:52 AM GMT

Font Size

Profile

Cpanel

Μέτωπο κατά των διοδίων από την αυτοδιοίκηση

  • PDF

ΣΥΣΚΕΨΗ ΟΙ ΔΗΜΑΡΧΟΙ- ΝΕΑ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΚΑΧΡΙΜΑΝΗ

diodia egnatiaΗ αύξηση σταθμών διοδίων στην Εγνατία Οδό, κλιμακώνει τις κοινωνικές αντιδράσεις, ειδικά στην Μακεδονία και την Θράκη αλλά και την Ήπειρο και προκαλεί έντονους προβληματισμούς στην κοινοβουλευτική ομάδα του ΣΥΡΙΖΑ.

Προβληματισμούς τους οποίους έσπευσε να διασκεδάσει ο αρμόδιος υπουργός, βάζοντας στο τραπέζι τα... δίκαια και αναλογικά διόδια, τα οποία όμως παρέπεμψε στο τέλος του 2018.

Τότε που η Εγνατία, το πιθανότερο είναι να έχει περάσει στα χέρια ιδιωτών, καθώς έχει ξεκινήσει η διαδικασία της... αξιοποίησης.

Κεντρική πολιτική επιλογή της κυβέρνησης και του υπουργού Υποδομών είναι η εφαρμογή του ενιαίου αναλογικού ηλεκτρονικού συστήματος, διοδίων σε όλους τους αυτοκινητόδρομους μέχρι το τέλος του 2018 - άρα και στην Εγνατία - ήταν το συμπέρασμα και η δέσμευση του Χρήστου Σπίρτζη από την ενημέρωση των βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ.

Με το συγκεκριμένο σύστημα, καθιερώνεται η αναλογική χρέωση με βάση τα χιλιόμετρα που διανύει ο κάθε χρήστης άρα και με διαφορετική τιμή. Σε αυτό, φαίνεται να συμφώνησε και το ΤΑΙΠΕΔ, μετά την διαπραγμάτευση με τον υπουργό Υποδομών.

Επίσης, όπως ενημέρωσε ο κ. Σπίρτζης, τα βαρέου τύπου οχήματα και τα φορτηγά θα διέρχονται υποχρεωτικώς από τις κεντρικές οδικές αρτηρίες έτσι ώστε με την απαγόρευση της κυκλοφορίας στους παράπλευρους δρόμους να αμβλυνθεί ο κίνδυνος ατυχημάτων.

Τέλος, σύμφωνα με την ενημέρωση του κ. Σπίρτζη προς τους βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ, εξελίσσεται διαπραγμάτευση για την καθιέρωση ειδικής τιμολογιακής πολιτικής σε συγκεκριμένες κοινωνικές ομάδες, όπως ΑμεΑ, πολύτεκνοι, άνεργοι κ.α. αλλά και για τους κατοίκους των όμορών περιοχών. Σε αυτό, το ΤΑΙΠΕΔ είναι καταρχήν θετικό, θέλει ωστόσο να μελετήσει το χρονοδιάγραμμα εφαρμογής της ειδικής αυτής τιμολογιακής πολιτικής.


Σύσκεψη οι Δήμαρχοι

Στο μεταξύ σήμερα και μετά από πρωτοβουλία του Δημάρχου Κοζάνης Λευτέρη Ιωαννίδη, την στην Καβάλα, πραγματοποιήθηκε σύσκεψη με τη συμμετοχή Δημάρχων, από Δήμους που πλήττονται από την επιβολή των νέων διοδίων επί της Εγνατίας Οδού, μεταξύ αυτών και της Ηπείρου.

Στόχος της συνάντησης ήταν να υπάρχει συντονισμός ενόψει των επόμενων ενεργειών.

Ο Δήμαρχος Κοζάνης σε δηλώσεις τόνισε πως «μας προξένησε μεγάλη απογοήτευση η συγκεκριμένη απόφαση καθώς φαίνεται πως δεν γίνεται για να καλύψει λειτουργικές δαπάνες και έξοδα συντήρησης της Εγνατίας Οδού αλλά για να κάνει το δρόμο περισσότερο θελκτικό στους επενδυτές. Είναι σαφές πως διαφωνούμε με την επιβολή των συγκεκριμένων διοδίων και για αυτό ως Δήμος Κοζάνης έχουμε αναλάβει πρωτοβουλία να έχουμε μια συνάντηση με τους Δημάρχους στον άξονα της Εγνατίας. Στόχος είναι να υπάρχει ενημέρωση και συντονισμός δράσης. Δεν είναι εποχή για μάχη χαρακωμάτων και ανέξοδες χωρίς συντονισμό κινήσεις. Ο συντονισμός μπορεί να αποφέρει το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα και σε αυτό στοχεύουμε».

Ο κ. Ιωαννίδης πρόσθεσε επίσης πως θα ζητηθεί άμεσα να υπάρχει ενημέρωση για τις εξαγγελίες της κυβέρνησης για τα αναλογικά διόδια και τον τρόπο εφαρμογής τους «Απαιτείται ψυχραιμία, τεκμηρίωση, συνεργασία και συντονισμός και αυτό θα κάνουμε» κατέληξε ο κ. Ιωαννίδης.

Να σημειωθεί πάντως ότι από τη σύσκεψη έλειπαν ορισμένοι δήμοι όπως αυτός της Ηγουμενίτσας και του Μετσόβου, με τους Δημάρχους μάλιστα να δηλώνουν ενοχλημένοι για τη μη πρόσκλησή τους.

Άλλωστε δεν είναι δυνατόν να λείπει από μια τέτοια σύσκεψη ούτε η Ηγουμενίτσα, από όπου ξεκινά η Εγνατία, ούτε και το Μέτσοβο με τα διόδια στο Δροσοχώρι να έρχονται να επιβαρύνουν τους κατοίκους τους που μετακινούνται συχνά προς τα Γιάννενα.


Παρέμβαση Καχριμάνη

Την πρότασή του να ισχύσει χαμηλή χρέωση στους τρεις σταθμούς διοδίων που υπάρχουν στην Εγνατία οδό, εντός των ορίων της Ηπείρου (συνυπολογιζομένου και αυτού του Μαλακασίου), έως ότου εφαρμοστεί το σύστημα αναλογικής χρέωσης, επανέλαβε ο Περιφερειάρχης κ. Αλέξανδρος Καχριμάνης, σε συνέχεια της επιστολής που είχε στείλει προ δεκαημέρου στο Υπουργείο Υποδομών, στο Γραφείο του Πρωθυπουργού και τους βουλευτές. "Κάναμε την πρόταση για διόδια στο 1 ευρώ το πολύ, μέχρι να εφαρμόσουν τα αναλογικά διόδια. Και δεν το ορίσαμε αυτό τυχαία, αλλά μετρήσαμε τι βγαίνει με τα χιλιόμετρα και την αναλογικότητα", τόνισε χαρακτηριστικά, προσθέτοντας ότι "παρακολουθούμε από πολύ κοντά και την εισήγηση, που νομίζω πως είναι ομόφωνη του Δ.Σ. της "Εγνατία Οδός Α.Ε. προς τα αρμόδια υπουργεία για το ύψος των διοδίων".

Παράλληλα ο Περιφερειάρχης ανακοίνωσε ότι στο επόμενο διάστημα πρόκειται να συναντηθούν οι περιφερειάρχες Ηπείρου και Βόρειας Ελλάδος (ήτοι Δυτικής Μακεδονίας, Κεντρικής Μακεδονίας, Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης), προκειμένου να συζητήσουν το θέμα και να καταλήξουν σε μια αντικειμενική πρόταση στα πλαίσια των δυσκολιών που περνά η χώρα.

Ο Περιφερειάρχης χαρακτήρισε μάλιστα "αυθαίρετη και εξωπραγματική" την τιμή των 2,40 ευρώ που λέγεται ότι θα καθοριστεί στα νέα διόδια Δροσοχωρίου, αλλά και ότι θα εξακολουθήσει να ισχύει και στα διόδια της Τύριας. "Ζητάμε όπως μέχρι το 2018, οι τιμές που θα ισχύουν να είναι αντίστοιχες με αυτές που θα ίσχυαν αν εφαρμοζόταν η αναλογική χρέωση", επαναφέροντας για μια ακόμη φορά και τη χρέωση των 2,40 ευρώ που εφαρμόζεται στα διόδια Μαλακασίου ακόμη και για όσους κινούνται προς Θεσσαλία, διανύοντας ελάχιστα χιλιόμετρα εντός της Εγνατίας οδού.