Sun10222017

Last update04:03:52 AM GMT

Font Size

Profile

Cpanel

Σήριαλ η ιδιωτικοποίηση της Εγνατίας με συνεχείς αναβολές

  • PDF

diodia egnatiaΜπορεί ο Πρωθυπουργός να ζήτησε από τους υπουργούς να ανεβάσουν «γκάζι» για να κλείσουν όλες οι εκκρεμότητες με τα προαπαιτούμενα μέχρι τον Νοέμβριο, τουλάχιστον ένα όμως ( σ.σ υπάρχουν πολύ περισσότερα), βάζει εμπόδια στην τρίτη αξιολόγηση και αυτό δεν είναι άλλο από την ιδιωτικοποίηση της Εγνατίας.

Τέσσερα χρόνια μετά την ένταξή της στο ΤΑΙΠΕΔ, η παραχώρηση του αυτοκινητοδρόμου, συνεχίζει να παίρνει την μία αναβολή μετά την άλλη με τους υποψήφιους να αντιμετωπίζουν πλέον τον διαγωνισμό, ως ανέκδοτο. Το βέβαιο, αναφέρουν είναι ότι η κυβέρνηση δεν είναι έτοιμη να προχωρήσει το σχεδιασμό όταν δεν έχουν λυθεί ουσιαστικά θέματα της παραχώρησης με χαρακτηριστικότερο όλων το θέμα των διοδίων. Οι ιδιώτες έχουν διαμηνύσει προς το ΤΑΙΠΕΔ ότι εάν δεν εγκατασταθούν οι 18 μετωπικοί σταθμοί διοδίων, δεν θα συμμετάσχουν στον διαγωνισμό, αφού καταλαβαίνουν ότι είναι αδύνατο να προσπεράσουν τις δυσκολίες αλλά και τις αντιδράσεις που υπάρχουν.

Το αλαλούμ δεν έχει τέλος. Το υπουργείο Υποδομών κόπτεται για αναλογική χρέωση και έχει ξεκινήσει τις διαδικασίες για την δημιουργία ενός ενιαίου συστήματος για όλους τους αυτοκινητοδρόμους με κοινό πομποδέκτη που θα έχει και την δυνατότητα του δορυφορικού εντοπισμού θέσης. Πρόκειται όμως για ένα σχεδιασμό που θέλει τουλάχιστον μία διετία για να προχωρήσει. Μέχρι τότε, κυβέρνηση και ΤΑΙΠΕΔ, συμφώνησαν προ μηνών, στην υλοποίηση ενός παλαιότερου σχεδιασμού για την ανάπτυξη των μετωπικών σταθμών διοδίων που είχε ξεκινήσει επί υπουργίας Μιχάλη Χρυσοχοΐδη. Ούτε αυτός όμως προχωρεί και ο λόγος είναι οι απεργίες των εργαζομένων. Κάθε φορά που προκηρύσσεται μία εργολαβία για σταθμούς, αναβάλλεται λόγω κινητοποιήσεων. Το ΤΑΙΠΕΔ είχε ανακοινώσει πριν ένα χρόνο με προσχηματικό τρόπο, την έναρξη της παραχώρησης για να αποφύγει τις γκίνιες των θεσμών για τις αδικαιολόγητες καθυστερήσεις στην ιδιωτικοποίηση. Σήμερα, βρισκόμαστε σχεδόν στο ίδιο σημείο, με ουσιαστικά θέματα της παραχώρησης να μην έχουν ακόμη λυθεί.

Είναι χαρακτηριστικό ότι ούτε το χρονοδιάγραμμα της ΚΥΑ για την λειτουργία των νέων σταθμών που υπέγραψαν προ μηνών τα υπουργεία Οικονομικών και Υποδομών έχει τηρηθεί αφού στον αέρα εξακολουθεί να είναι η λειτουργία των μετωπικών σταθμών σε Παμβώτιδα, Μέστη, Ιεροπηγή και Ευζώνων. Εκκρεμεί η κοινή υπουργική απόφαση για τη χρέωση ενώ έπρεπε να λειτουργούν από τα τέλη Αυγούστου, με την Εγνατία να συνεχίζει να χάνει πολύτιμα έσοδα. Το ΤΑΙΠΕΔ παρόλα αυτά με βάση τις μνημονιακές υποχρεώσεις οφείλει να έχει ανάδοχο στην Εγνατία στο τέλος του έτους!