Thu11232017

Last update10:29:04 AM GMT

Font Size

Profile

Cpanel

Στον αέρα η πορθμειακή γραμμή Κέρκυρας – Ηγουμενίτσας

  • PDF

Αίτημα των πλοιοκτητών στην Κέρκυρα να βγουν σε ακινησία 5 συνολικά κλειστά και αμφίδρομα πλοία από το Νοέμβριο έως το Μάρτιο!

limani hgoumenitsaΤο αίτημα των πλοιοκτητών έχει κατατεθεί επισήμως στο Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών, ωστόσο, δεν συζητήθηκε τελικά στη συνεδρίαση της περασμένης Παρασκευής και θα επανέλθει τροποποιημένο σε επόμενη συνεδρίαση, αφού το ΣΑΣ δεν έδειξε διάθεση να το κάνει αποδεκτό.

Το αίτημα, σύμφωνα με πληροφορίες, θεωρείται πως κατατέθηκε ως μέτρο πίεσης απέναντι στο υπουργείο στο πλαίσιο της υπόγειας διαμάχης που έχει ξεσπάσει μεταξύ των δύο κοινοπραξιών πορθμείων που δραστηριοποιούνται στη γραμμή Κέρκυρας – Ηγουμενίτσας.

Η μία κοινοπραξία, διαθέτει όλα τα κλειστά και αμφίδρομα καθώς και ορισμένες «παντόφλες», ενώ η άλλη, διαθέτει στον έλεγχό της τρεις «παντόφλες» (ανοικτού τύπου φέρρυ μποτ), ωστόσο, οι δύο κοινοπραξίες έχουν τον ίδιο ακριβώς αριθμό δρομολογίων.

Η κοινοπραξία που διαθέτει υπό τον έλεγχό της τα «κλειστά», ζητά περισσότερα δρομολόγια με τα στελέχη της, σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, να υποστηρίζουν ότι η αντιμετώπιση αυτή οδηγεί σε διαστρέβλωση του υγιούς ανταγωνισμού, αφού η σύνθεση και τα κόστη λειτουργίας των κλειστών και αμφίδρομων είναι διαφορετικά από των «ανοικτών»...

Ζητούν να αράξουν πέντε μήνες, πέντε πλοία!

Το αίτημα των εταιριών – μελών της Κοινοπραξίας Πορθμείων Κέρκυρας Ηγουμενίτσας αφορούσε έγκριση ακινησίας για «εκτέλεση εργασιών ετήσιας επιθεώρησης» από την 1η Νοεμβρίου έως τις 31 Μαρτίου! Δηλαδή όλο το χειμώνα!

Συμπεριλαμβάνονται τα πλοία Νικόλαος, Ίωνας, Άνω Χώρα ΙΙ, Αγία Θεοδώρα και Άγιος Σπυρίδων (το σύνολο σχεδόν των κλειστού τύπου και αμφίδρομων πλοίων).

Είναι άγνωστο αν, εφ΄ όσον τελικά λάβουν έγκριση, θα παραμείνουν και τα πέντε πλοία ακινητοποιημένα για πέντε (!!!) ολόκληρους μήνες, ωστόσο, είναι φανερή η πρόθεση για εκτεταμένη απόσυρση από την πορθμειακή γραμμής τους χειμερινούς μήνες.

Γραμμή η οποία, πέρσι, είχε ως τελευταίο δρομολόγιο από Κέρκυρα στις 20:30, και στις 15:00 το τελευταίο κλειστού τύπου, επιστρέφοντας την Κέρκυρα σε πρακτικές θαλασσίων μεταφορών της δεκαετίας του '70!

Τα «παραθυράκια»

Τα πορθμεία έχουν δικαίωμα σε δίμηνη ακινησία κάθε χρόνο, για λόγους συντήρησης των πλοίων. Οι πλοιοκτήτες δείχνουν να εκμεταλλεύονται «παραθυράκι» της σχετικής νομοθεσίας που επιτρέπει σε μία εταιρία ή κοινοπραξία να μεταφέρει αχρησιμοποίητες ημέρες ακινησίας από ένα πλοίο σε ένα άλλο. Το αποτέλεσμα είναι, το σύνολο σχεδόν των ημερών ακινησίας από τα ανοικτού τύπου πλοία να μην χρησιμοποιείται και οι ημέρες αυτές να χρησιμοποιούνται για να «δέσουν» περισσότερους μήνες άλλα πλοία, κλειστά και αμφίδρομα, που έχουν πολύ μεγαλύτερο κόστος διαχείρισης σε πετρέλαιο και προσωπικό.

Μία «παντόφλα» απαιτεί κατ΄ ελάχιστο 9 ναυτεργάτες σε υπηρεσία, ενώ ένα κλειστού τύπου πλοίο απαιτεί, σύμφωνα με τη νομοθεσία, τουλάχιστον 18 άτομα!

Α. Γουλής, Γ. Λύχνος στη συνεδρίαση του ΣΑΣ

Στη συνεδρίαση του ΣΑΣ, παρευρέθηκαν οι αντιδήμαρχοι Κέρκυρας Ανδρέας Γουλής και Παξών Γιώργος Λύχνος, οι οποίοι μίλησαν για τα προβλήματα που δημιουργεί η στάση των πλοιοκτητών στις τοπικές κοινωνίες.

Πιο συγκεκριμένα ο κ. Γουλής επεσήμανε την συνεχή υποβάθμιση της γραμμής με πλοία «παλαιάς κοπής» και έκανε αναφορά στην ομιλία του Α. Τσίπρα στην Κέρκυρα επισημαίνοντας το ότι το πορθμείο χρήζει ποιοτικής αναβάθμισης.

Ο Γ Λύχνος από την πλευρά του, μίλησε για την κατάσταση της γραμμής τους χειμερινούς μήνες αναφορικά με την συγκοινωνία προς τους Παξούς: «Δεν μπορεί κάνεις να προγραμματίσει το ταξίδι του, τα πλοία είναι ανοικτού τύπου και κάποιες από τις ημέρες της εβδομάδας και με 6 μποφώρ, απαγορεύεται ο απόπλους και ο ταξιδιώτης δεν μπορεί να προγραμματίσει ιατρικές ή άλλες εργασίες. Οι καθηγητές αποφεύγουν να δηλώσουν τους Παξούς για τον ίδιο λόγο και έτσι το νησί έχει σήμερα 6 κενές θέσεις στο Γυμνάσιο και Λύκειο ενώ η μειωμένη οικονομική δυνατότητα ορισμένων εκ των κατοίκων δεν τους επιτρέπει να πληρώσουν θαλάσσια ταξί».

Ο κ. Λύχνος έκανε λόγο και για το κόστος διαμονής στην Ηγουμενίτσα όταν το πλοίο δεν πραγματοποιεί το δρομολόγιό του ενώ αλλοδαποί που ζουν και επένδυσαν ή θέλουν να επενδύσουν στο νησί, δυσανασχετούν ή αναστέλλουν την όποια επένδυση τους και η ανασφάλεια των δρομολογίων απομακρύνει και τους υπόλοιπους!

Και απεργία!

Κλειστή θα μείνει από την Τρίτη 31 Οκτώβρη η πορθμειακή γραμμή Κέρκυρας Ηγουμενίτσας, αφού οι ναυτεργάτες προγραμματίζουν 48ωρες επαναλαμβανόμενες απεργίες.

Η απόφαση για τις κινητοποιήσεις είναι ειλημμένη και θα εφαρμοστεί εντός των προσεχών εβδομάδων, όπως αποφασίστηκε του Σωματείου Πληρωμάτων της Κέρκυρας.

Αιτία, η άκαρπη συνάντηση που είχαν με τους εκπροσώπους των πλοιοκτητών στην Αθήνα, παρουσία του Γ.Γ. Ναυτιλίας στην έδρα του ΥΕΝ στην Ακτή Πειραιώς.

Εκεί, οι εργαζόμενοι στα πορθμεία ζήτησαν να σταματήσει η απαράδεκτη τακτική των ιδιοκτητών πλοίων να θέτει σε ακινησία για τρεις, τέσσερις ή και πέντε μήνες (!) τα κλειστού τύπου πλοία που απαιτούν περισσότερους εργαζόμενους, μεταφέροντας τις «περισσευούμενες» ημέρες ακινησίας από άλλα πλοία, τύπου «παντόφλας» που απαιτείται για την κίνησή τους το μισό προσωπικό.

Οι διαμαρτυρίες των ναυτεργατών έχουν ενταθεί από πέρυσι. Η στροφή των εφοπλιστών σε μικρής χωρητικότητας πλοία ανοιχτού τύπου με λιγότερα έξοδα (εργατικά-πετρέλαια) και η αποχώρηση μεγάλων κλειστού τύπου πλοίων, σε συνδυασμό με τις γνωμοδοτήσεις των αρμόδιων υπηρεσιών για ακινησίες πλοίων 3,5 μηνών, δημιούργησαν τον περσινό χειμώνα μια πολύ δύσκολη κατάσταση για το πορθμείο.

Οι ναυτεργάτες αναφέρουν ότι όταν υπάρχει «απαγορευτικό απόπλου» λόγω δυσμενών καιρικών συνθηκών η πορθμειακή γραμμή Κέρκυρα-Ηγουμενίτσα ή παραμένει κλειστή για πάρα πολλές ώρες ή εξυπηρετείται κατά αραιά χρονικά διαστήματα. Μάλιστα, είναι χαρακτηριστικό ότι πέρσι, για αρκετούς μήνες, το μόνο διαθέσιμο κλειστού τύπου πλοίο ήταν το αμφίδρομου «Νικόλαος» που εκλήθη να αναλάβει όλο το βάρος όταν η γραμμή έκλεινε λόγω καιρού για τις «παντόφλες»... Την περίοδο 2016 – 2017, τα πλοία «Αγία Θεοδώρα» και «Άγιος Σπυρίδων» έμειναν σε ακινησία 2 έως 3 μήνες!

Η θέση του Υπουργείου

Ο Υφυπουργός Ναυτιλίας κ. Νεκτάριος Σαντορινιός αναφερόμενος στα ζητήματα που θέτουν οι ναυτεργάτες στην πορθμειακή γραμμή Κέρκυρα – Ηγουμενίτσα, δήλωσε ότι είναι λογικό, τα πλοία να χρειάζονται διάστημα εξόδου από τη γραμμή προκειμένου να πραγματοποιήσουν τις αναγκαίες εργασίες συντήρησης. Ωστόσο αποτελεί στρέβλωση, ο κάθε πλοιοκτήτης να μεταθέτει το χρόνο αυτό αναλόγως με τα πλοία που έχει στη διάθεσή του. Αυτά τα προβλήματα, όπως είπε, θα αντιμετωπιστούν με την επεξεργασία του νόμου 2932 που αποτελεί την κύρια νομοθεσία καθορισμού των δρομολογιακών απαιτήσεων.