Thu12132018

Last update03:05:34 PM GMT

Font Size

Profile

Cpanel

Καθησυχαστικός για τα μνημεία ο Κ. Σουέρεφ

  • PDF

ΠΟΥ ΜΕΤΑΒΙΒΑΣΤΗΚΑΝ ΣΤΟ ΥΠΕΡΤΑΜΕΙΟ

SOEREFΕπαρκώς καλυμμένα από την κείμενη νομοθεσία και από συγκεκριμένα άρθρα του Συντάγματος, είναι οι αρχαιολογικοί χώροι, τα ακίνητα ιστορικού ενδιαφέροντος εντός του Κάστρου των Ιωαννίνων, το Τζαμί της Καλούτσιανης και το Βυζαντινό Μουσείο Ιωαννίνων, έναντι της ιδιωτικοποίησης που μπορεί να σημάνει η περίφημη Υπουργική απόφαση Τσακαλώτου, για την παραχώρηση στο υπερταμείο αποκρατικοποιήσεων 10.119 ακινήτων σε ολόκληρη τη χώρα.

Αυτό υποστήριξε μιλώντας στο κεντρικό δελτίο ειδήσεων της ΒΗΜΑ Τηλεόραση, το βράδυ της Δευτέρας, ο προϊστάμενος της Εφορείας Αρχαιοτήτων Ιωαννίνων Κωνσταντίνος Σουέρεφ.

Μετά το σάλο που ξέσπασε όταν αποκαλύφθηκε πως χώροι αρχαιολογικού ενδιαφέροντος όπως η Κνωσσός, τα ενετικά τείχη στα Χανιά, αρχαιολογικά μουσεία όπως της Σπάρτης κοκ, η Εφορεία Αρχαιοτήτων Ιωαννίνων έλαβε τα μέτρα της και εγκαίρως ταυτοποίησε τους ΚΑΕΚ (Κωδικός Αριθμός Εθνικού Κτηματολογίου) που περιλαμβάνονταν στην Υπουργική απόφαση Τσακαλώτου, βλέποντας πως μια σειρά από τα 57 ακίνητα του Νομού Ιωαννίνων που περιλαμβάνονται στην υπουργική απόφαση, ανήκουν στη δικαιοδοσία της.

Αυτό που τόνισε ο κ. Σουέρεφ είναι πως η υπουργική απόφαση δεν σημαίνει αυτομάτως την μεταφορά των ακινήτων αυτών από το δημόσιο στην ΕΤΑΔ. Θα πρέπει να γίνουν πρώτα οι απαραίτητοι έλεγχοι για να διασφαλιστεί ποια από αυτά τα ακίνητα δεν είναι δυνατόν να μεταβιβαστούν στην ΕΤΑΔ. Οι έλεγχοι αυτοί καθίστανται απαραίτητοι λόγω και του ότι η πληροφορία που υπάρχει στις διαθέσιμες βάσεις δεδομένων είναι πολύ συχνά ελλιπής, καθώς οι φορείς δεν έχουν προβεί στις απαραίτητες επικαιροποιήσεις και ενημερώσεις με τα πλήρη στοιχεία των ακινήτων που έχουν στην κυριότητά τους.

Σύμφωνα και με ανακοίνωση του Υπουργείο Οικονομικών, από τη μεταβίβαση εξαιρούνται όσα τυχόν από τα ακίνητα εμπίπτουν στις εξαιρέσεις του ν. 4389/2016 ή, γενικά, η μεταβίβαση τους είναι αντίθετη στις κείμενες διατάξεις. Αυτές οι εξαιρέσεις είναι: α. Αιγιαλοί, παραλίες και παρόχθιες εκτάσεις, υδρότοποι, β. περιοχές Ramsar, γ. περιοχές Natura, δ. αρχαιολογικοί χώροι, ε. αμιγώς δασικές εκτάσεις, και λοιπά πράγματα εκτός συναλλαγής (όπως πλατείες, πεζοδρόμια, δρόμοι, γιαλοί, λιμάνια, όρμοι, λίμνες, κλπ, καθώς και όλα τα κοινόχρηστα, δηλαδή όλα όσα είναι προορισμένα για την εξυπηρέτηση δημόσιων, δημοτικών, κοινοτικών ή θρησκευτικών σκοπών).

Τα ακίνητα στα οποία γίνεται αναφορά στην υπουργική απόφαση, είναι αυτά που βρίσκονται στην κυριότητα του Ελληνικού Δημοσίου με την στενή έννοια. Δεν συμπεριλαμβάνονται δηλαδή ακίνητα τα οποία τελούν νομίμως στην κυριότητα των ΟΤΑ, των ΝΠΔΔ, των ΝΠΙΔ, των ασφαλιστικών ταμείων, των ΔΕΚΟ κλπ.

Θα μπορούσε να γίνει διαφορετική διαχείριση από την υφιστάμενη, των προς παραχώρηση ακινήτων, αν θεωρήσουμε ότι όντως, η ιδιωτικοποίηση δεν επιτρέπεται; Δεν επιτρέπεται με τους παρόντες όρους, γιατί θεωρητικά με αλλαγή της νομοθεσίας και αναθεώρηση του Συντάγματος, θα μπορούσε να προβλεφθεί η πώληση ενός μουσείου ή ενός αρχαιολογικού χώρου σε ιδιώτη...

Θα μπορούσε, απαντά ο κ. Σουέρεφ, να λειτουργήσει ένα μουσείο με το μοντέλο των ΣΔΙΤ, όπως περίπου συμβαίνει σήμερα, στο Μουσείο της Ακρόπολης. Αλλά όλα αυτά είναι θεωρητικά και στην υπερβολή της αντιπολίτευσης, επίσης, μπορούν να λέγονται.

Η αιτία του κακού είναι η προχειρότητα με την οποία «σαρώθηκε» κάθε κρατική και άλλη έκταση, με ενδιαφέρον για αξιοποίηση από το Υπουργείο Οικονομικών και την αρμόδια επιτροπή που όρισε ο κ. Τσακαλώτος.