Sat11172018

Last update07:00:20 AM GMT

Font Size

Profile

Cpanel

Οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις της Ηπείρου και η ταλαιπωρία από την Περιφέρεια *

  • PDF

dhmhtrhs dhmhtriouΌπως είναι γνωστό σε όλη την επιχειρηματική κοινότητα, ένα από τα ισχυρότερα όπλα για την αναβάθμιση των επιχειρήσεων, ειδικά σε κακές, οικονομικά, περιόδους, είναι τα χρηματοδοτικά προγράμματα του ΕΣΠΑ, πολλά από τα οποία διαχειρίζεται η Περιφέρεια Ηπείρου. Το τελευταίο πράγμα που χρειάζονται, λοιπόν, σήμερα οι μικρομεσαίοι επιχειρηματίες της Ηπείρου είναι η εμφάνιση περισσότερων γραφειοκρατικών εμποδίων στη διαδικασία υποβολής προτάσεων στα προγράμματα αυτά.

Κι όμως... Η Περιφέρεια Ηπείρου, που κατά τα άλλα διαρρηγνύει τα ιμάτιά της για την επιχειρηματικότητα, δημιουργεί νέα προβλήματα στην υποβολή των προτάσεων στο «πρόγραμμα χρηματοδοτικής ενίσχυσης υφιστάμενων ΜΜΕ για την ανάπτυξη καινοτόμων προϊόντων και υπηρεσιών στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος "Ηπειρος 2014 —2020».

Συγκεκριμένα, καλεί τους υποψήφιους επενδυτές να υποβάλλουν μαζί με την πρόταση και 29 (ολογράφως: είκοσι εννέα!) δικαιολογητικά μεταξύ των οποίων και κάποια που είναι όχι απλώς απαράδεκτα αλλά και επιχειρηματικά ανήθικα, όπως η υποχρέωσή τους να υποβάλλουν τρείς προσφορές από προμηθευτές για οποιαδήποτε δαπάνη αγοράς εξοπλισμού ή υπηρεσιών, με τη δικαιολογία ότι τις χρειάζονται οι υπάλληλοι για να δουν αν οι επιχειρηματίες λένε αλήθεια για το κόστος ή όχι!

Καταρχήν, η υποχρέωση αυτή είναι καταφανώς αυθαίρετη καθώς σε κανένα άλλο πρόγραμμα του ΕΣΠΑ δεν υπάρχει τέτοια υποχρέωση. Η υποβολή εναλλακτικών προσφορών υπάρχει μόνο στα έργα του δημοσίου κι όχι των ιδιωτών. Επιπλέον, η Περιφέρεια έχει όλη τη δυνατότητα, εφόσον αμφιβάλει για το κόστος μιας δαπάνης, να επικοινωνήσει με τον προμηθευτή και να διαπιστώσει αν το ποσόν αυτό είναι πραγματικό, ενώ υπάρχει πάντα και η δυνατότητα ελέγχου τιμών και χαρακτηριστικών του εξοπλισμού στο internet.

Από την άλλη πλευρά, ο επιχειρηματίας, ο οποίος γνωρίζει πολύ καλά τι χρειάζεται, Θα πρέπει, για να εξυπηρετήσει τις ιδιοτροπίες της Περιφέρειας, να ξοδέψει πολύ χρόνο και χρήμα για να ψάξει εναλλακτικές προσφορές, χωρίς αυτό να του προσφέρει κάτι.

Πολύ περισσότερο όμως, η πρακτική αυτή είναι και επιχειρηματικά ανήθικη, καθώς ο επιχειρηματίας Θα πρέπει να ζητήσει από προμηθευτές προσφορές, γνωρίζοντας ότι δεν Θα αγοράσει από αυτούς• κοροϊδεύοντάς τους με λίγα λόγια, μόνο για να στηρίξει την αγορά τους εξοπλισμού του από ανταγωνιστή τους. Με τον τρόπο αυτό διακινδυνεύει την αξιοπρέπειά του έναντι αυτών και το όνομά του στη αγορά.

Περιφέρεια Ηπείρου: Πρακτικές μια νοοτροπίας που πρέπει να αφήσουμε πίσω μας.

*Του Δημήτρη Δημητρίου