Sat11172018

Last update07:00:20 AM GMT

Font Size

Profile

Cpanel

Και μεταφορά Ρώσικου αερίου στην Ιταλία μέσω Θεσπρωτίας;

  • PDF

fysiko aerioΣε διαδικασία εκπόνησης προκαταρκτικών μελέτων, για τη διερεύνηση της δυνατότητας διασύνδεσης των εθνικών συστημάτων μεταφοράς φυσικού αερίου της Ελλάδας και της Ιταλίας, βρίσκονται οι εταιρίες ΔΕΣΦΑ και Snam.

Οι δύο διαχειριστές έχουν ακολουθήσει τη διαδικασία σύνταξης κοινής έκθεσης «επαύξησης δυναμικότητας», όπου εξετάστηκαν σενάρια για την κατασκευή αγωγού μεταφοράς φυσικού αερίου που θα περιλαμβάνει το υπάρχον δίκτυο (ελληνοτουρκικός αγωγός) Κήποι Έβρου – Κομοτηνή, την κατασκευή νέου μήκους 613 χλμ από την Κομοτηνή μέχρι το Φλωροβούνι της Θεσπρωτίας και ενός υποθαλάσιου αγωγού μέχρι τις ακτές της Ιταλίας.

Σύμφωνα με πληροφορίες, του energypress.gr, ΔΕΣΦΑ και Snam εξέτασαν τη συγκεκριμένη διαδρομή στο πλαίσιο και των σχεδίων της Gazprom για προμήθεια φυσικού αερίου της Ε.Ε. μέσω εναλλακτικής όδευσης, με αγωγό δηλαδή από τα ελληνοτουρκικά σύνορα έως και την Ιταλία. Πρόκειται ουσιαστικά για την επέκταση του Turkish Stream, που υλοποιούν Ρωσία και Τουρκία.

Σημειώνεται ότι αντίστοιχο project προωθούν κι έχουν υποβάλλει και τις αναγκαίες άδειες οι εταιρίες ΔΕΠΑ και Edison, μέσω του αγωγού ITGI Poseidon. Οι εταιρίες έχουν υποβάλλει και σχετική αίτηση στη ΡΑΕ αλλά και την Κομισιόν, για τις αντίστοιχες πιστοποιήσεις, ενώ το έργο πλέον έχει ενοποιηθεί, περιλαμβάνοντας τόσο την διαδρομή από τα ελληνοτουρκικά σύνορα έως τη Θεσπρωτία επί Ελληνικού εδάφους, όσο και την υποθαλάσσια όδευση από τη Θεσπρωτία στην Ιταλία.

Η βασική διαφορά ανάμεσα στα δύο σχέδια που φιλοδοξούν να μεταφέρουν το Ρώσικο αέριο στην Ευρώπη μέσω Ελλάδος, δηλαδή το σχέδιο των ΔΕΠΑ - Edison και το σχέδιο των Snam – ΔΕΣΦΑ, είναι ότι το πρώτο είναι ένα καθαρά εμπορικό έργο που σχεδιάζεται να αναπτυχθεί ως ΑΣΦΑ (Ανεξάρτητο Σύστημα Φυσικού Αερίου), ενώ το δεύτερο είναι ένα έργο ενταγμένο στο Εθνικό Σύστημα Φυσικού Αερίου (ΕΣΦΑ) και είναι σχεδιασμένο για να ενώσει τα εθνικά δίκτυα Ελλάδας - Ιταλίας.