Sat11172018

Last update07:00:20 AM GMT

Font Size

Profile

Cpanel

Στ. Καλογιάννης: "Ουδέποτε δεσμεύτηκα προσωπικά για τον κόμβο του Δρίσκου"

  • PDF

kalogiannhs-thumb-largeΕλαφρώς προεκλογικού χαρακτήρα κρίνει πως είναι η τελευταία κινητικότητα που αναπτύσσεται από διάφορες πλευρές, στο θέμα της διεκδίκησης κατασκευής κόμβου της Εγνατίας Οδού στο ύψος του Δρίσκου, ο πρώην Υπουργός Σταύρος Καλογιάννης.

Μια συνάντηση που προκάλεσαν οι επαγγελματίες του Περάματος το απόγευμα της Τετάρτης, έγινε με τη συμμετοχή του Δημάρχου Ιωαννιτών Θωμά Μπέγκα, δημοτικών συμβούλων της αντιπολίτευσης και μελών της διοίκησης του Επιμελητηρίου Ιωαννίνων. Την ίδια ώρα, η Περιφέρεια Ηπείρου έχει συγκαλέσει σύσκεψη για την Παρασκευή στις 12 το πρωί, με τη συμμετοχή των βουλευτών, των Επιμελητηρίων της Ηπείρου, των ξενοδόχων κα.

Επειδή το θέμα της διεκδίκησης του συγκεκριμένου έργου είναι πολύ παλιό, όπως τόνισε ο κ. Καλογιάννης, μιλώντας στο κεντρικό δελτίο ειδήσεων της ΒΗΜΑ τηλεόραση το βράδυ της Τετάρτης, είναι απαραίτητο να γνωρίζουμε την... προϊστορία του θέματος, για να μπορούμε με στέρεα βήματα να πάμε παρακάτω.

Είναι θετικό το γεγονός ότι υπάρχει κινητικότητα για ένα έργο υποδομής αλλά το θέμα αυτό έχει προϊστορία που υπολογίζεται σε τρεις δεκαετίες, όπως είπε!

«Αυτός ο κόμβος, όπως και κάθε κόμβος σε κλειστό αυτοκινητόδρομο, σχεδιάζεται όταν μελετάται ένας δρόμος. Μια υπόγεια διάβαση, μια γέφυρα, ένας κόμβος, δε μπορεί εκ των υστέρων να γίνει ή τουλάχιστον εξαιρετικά δύσκολα μπορεί να αντιμετωπιστεί το θέμα» τόνισε.

Ο κ. Καλογιάννης χειρίστηκε το θέμα ως Υφυπουργός ΠΕΧΩΔΕ την πενταετία 2004-2009 και ως αναπληρωτής Υπουργός Ανάπτυξης, τη διετία 2012-2013. Όπως ανέφερε, επί Υπουργού Γιώργου Σουφλιά και Γούλα, στην προεδρία της «ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ ΑΕ», έγινε προμελέτη για το συγκεκριμένο έργο, εκ των υστέρων και συγκεκριμένα το διάστημα 2008-2009 – η Εγνατία Οδός παραδόθηκε το 2009 καθ' ολοκληρίαν. Τότε διαπιστώθηκε ότι ένας πλήρης κόμβος σε έναν ολοκληρωμένο κλειστό αυτοκινητόδρομο, ήταν εξαιρετικά δύσκολο έργο τεχνικά και η λύση που προκρίθηκε θα κάλυπτε επαρκώς οριακά το αίτημα, για να προχωρήσει εκ των υστέρων.

«Επιφυλακτικός ήμουν πάντα εγώ, ουδέποτε είπα ότι θα γίνει αυτή η σύνδεση, γιατί υπήρχαν ιδιαίτερες τεχνικές και οικονομικές παράμετροι» σημείωσε και θυμήθηκε χαρακτηριστικά πως μετά τη δική του θητεία στο Υπουργείο Ανάπτυξης, ως Υπουργός ο Μιχάλης Χρυσοχοΐδης υποσχέθηκε το 2014, στον τότε βουλευτή του ΠΑΣΟΚ Μιχάλη Κασσή πως το έργο θα γίνει... Πριν τον Χρυσοχοΐδη και ο Γιάννης Μαγκριώτης υπόσχονταν το ίδιο, ως Υφυπουργός ΠΕΧΩΔΕ. Ασφαλώς και το έργο αυτό δεν έγινε...

Το 2012-2013 το Υπουργείο επανεξέτασε την προμελέτη με μεγάλα μελετητικά γραφεία και υπάρχει η προμελέτη στην «ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟ» και στο Υπουργείο. Το κόστος του έργου προϋπολογίζεται στα 2,5-3 εκατ. ευρώ, θα μπορούσε μάλιστα, αν όντως ενδιαφέρεται ο Δήμος Ιωαννιτών να την αναλάβει και να την ωριμάσει, όπως είπε.

Στη μέση το ΤΑΙΠΕΔ

Ο κ. Καλογιάννης ωστόσο, επεσήμανε και την ύπαρξη μιας νέας παραμέτρου που μπήκε στο παιχνίδι από το 2012: λέγεται ΤΑΙΠΕΔ. Η Εγνατία Οδός έχει περάσει από το 2012 στο Ταμείο που έχει κινήσει τη διαδικασία ιδιωτικοποίησης του δρόμου. «Είναι μία ακόμα παράμετρος που έχει προστεθεί πέρα από τις τεχνικές και οικονομικές δυσκολίες...» σημείωσε ο πρώην Υπουργός για να εξηγήσει πως «Έχουμε τον κύριο του έργου που λέει ότι θα δοθεί σε παραχωρησιούχο το σύνολο του άξονα και μόνο τότε ο παραχωρησιούχος θα δει ποιες είναι οι ανάγκες του έργου και θα προχωρήσει σε λύσεις αποδεκτές. Δεν τίθεται θέμα πολιτικής βούλησης ή μη κατά την άποψή μου».

Δε διαφωνεί πάντως, πως όντως συγκεκριμένες περιοχές θα μπορούσαν να υποστηριχθούν από τον κόμβο της Εγνατίας Οδού.

Ωστόσο, ο κ. Καλογιάννης θεώρησε πως το συγκεκριμένο αίτημα μπορεί να είναι το έλασσον, μπροστά σε μια άλλη διεκδίκηση της Ηπείρου που οι τοπικοί φορείς παρέβλεψαν ή υποτίμησαν, των Δήμων και της Περιφέρειας Ηπείρου συμπεριλαμβανομένων... Είναι η πορεία του Ε65. Είναι σημαντικό όπως είπε, όχι το από πού θα φτάσουν στην πόλη των Ιωαννίνων οι επισκέπτες αλλά το να καταφέρουμε να προσελκύσουμε περισσότερο κόσμο στα Γιάννενα. Και η Θεσσαλία ή η Λαμία, περιοχές με μεγάλο πληθυσμό, βλέπουν ως δύσκολο προορισμό ακόμα τα Γιάννενα.

Ασκώντας κριτική στην κυβέρνηση, ο κ. Καλογιάννης κατηγόρησε το αρμόδιο Υπουργείο και τον Πρωθυπουργό πως τον Οκτώβριο του 2017 υπόσχονταν, στα αναπτυξιακά συνέδρια της Ηπείρου και της Θεσσαλίας, ότι ο Ε65 στο νότιο και το βόρειο τμήμα του, θα ξεκινήσει εντός του 2017! Πριν από λίγες εβδομάδες μόλις, ανακοινώθηκε πως βρέθηκε χρηματοδότηση για το νότιο τμήμα. Το πότε θα ξεκινήσει είναι άγνωστο, όπως επίσης στα αζήτητα παραμένει η τύχη του βόρειου τμήματος, του τμήματος δηλαδή που θα εφάπτεται ο Ε65 με την Εγνατία Οδό.