Το θέμα της κατασκευής κυκλικών κόμβων στην Ήπειρο τέθηκε στο 7ο θέμα της ειδικής συνεδρίασης λογοδοσίας της Περιφερειακής Αρχής, με πρωτοβουλία του επικεφαλής της παράταξης «ΦΩΣ», Λάμπρου Γεωργόπουλου.
Ο κ. Γεωργόπουλος έθεσε ζήτημα σκοπιμότητας αλλά και κόστους των έργων, φέρνοντας ενδεικτικά παραδείγματα κόμβων που έχουν υλοποιηθεί ή προγραμματιστεί τα τελευταία χρόνια: Πανηπειρωτικό (550.000 ευρώ), Πολυστάφυλο (1,3 εκατ. ευρώ), Λούτσα (2,3 εκατ. ευρώ – ποσό που παρομοίασε με την αξία πολυκατοικίας με 25 διαμερίσματα), Βαλανιδοράχη (1,8 εκατ. ευρώ) και Λούτσα Πάνω (πάνω από 1 εκατ. ευρώ). Επίσης, ανέφερε τον κόμβο στον Βράχο με κόστος 187.000 ευρώ και άλλους στην Εθνική Οδό Ιωαννίνων – Άρτας, θέτοντας το ερώτημα για ποιο λόγο υπάρχει τόσο μεγάλη απόκλιση στο κόστος ανά κόμβο.
Ο ίδιος σημείωσε ότι η κατασκευή κόμβων δεν είναι κατ’ ανάγκη αρνητική, τονίζοντας ότι «του αρέσουν οι κυκλικοί κόμβοι» και παραπέμποντας σε διεθνή παραδείγματα όπως το Λονδίνο και η Νέα Υόρκη. Ωστόσο, επισήμανε ότι από το 2019 και μετά παρατηρείται έξαρση στην κατασκευή τους, χωρίς να είναι πάντοτε σαφές με ποια λογική και ποιον σχεδιασμό λαμβάνονται οι σχετικές αποφάσεις. Ζήτησε ξεκάθαρες απαντήσεις για το πώς τεκμηριώνονται οι παρεμβάσεις αυτές, ποια είναι η σχέση κόμβων με άλλα συνοδά έργα (όπως στον άξονα προς Μονολίθι και Επισκοπικό), και τόνισε πως αν δεν υπάρξει ενιαίος και συνεκτικός σχεδιασμός, η Περιφέρεια δεν πρέπει να προχωρήσει σε νέες εργολαβίες.
Απαντώντας, ο Περιφερειάρχης Ηπείρου Αλέξανδρος Καχριμάνης υπεραμύνθηκε των έργων, υπενθυμίζοντας ότι έχει τεθεί και σε προηγούμενες συνεδριάσεις το ζήτημα των κόμβων και έχουν δοθεί πλήρεις απαντήσεις. Όπως είπε, σκοπός των παρεμβάσεων είναι η ενίσχυση της οδικής ασφάλειας και ο περιορισμός των τροχαίων ατυχημάτων. «Όπου κατασκευάστηκαν κόμβοι, δεν έχει καταγραφεί ούτε ένα τροχαίο», ανέφερε χαρακτηριστικά. Τόνισε ότι η Περιφέρεια υλοποιεί κόμβους στον παραλιακό άξονα και αλλού, βάσει μελετών και τεχνικών προδιαγραφών.
Αναφορικά με το κόστος, εξήγησε ότι αυτό διαμορφώνεται σε συνάρτηση με τα συνοδά έργα που απαιτούνται, τις ιδιαιτερότητες του κάθε σημείου, τις παρεμβάσεις σε δίκτυα και τις απαλλοτριώσεις. Υπογράμμισε ότι όλοι οι κόμβοι έχουν πλήρεις μελέτες, είναι απόλυτα κοστολογημένοι και κατασκευάζονται μέσω ανοιχτών δημόσιων διαγωνισμών. «Ο καθένας μπορεί να δει τις προκηρύξεις και τις συμβάσεις», είπε, παραπέμποντας στη διαφάνεια της διαδικασίας. Τέλος, με μια προσωπική αναφορά, σημείωσε ότι όταν ο ίδιος ήταν εργολάβος δημοσίων έργων, είχε εγκαταστήσει όλους τους φωτεινούς σηματοδότες της Ηπείρου, δείχνοντας πως γνωρίζει καλά τη σημασία των κόμβων στην οδική κυκλοφορία.