ΙΩΑΝΝΙΝΑ – ΚΑΚΑΒΙΑ ΚΑΙ ΙΩΑΝΝΙΝΑ – ΗΡΑΚΛΕΙΟ
Στο περίμενε μας έχει το υπουργείο Υποδομών αλλά και η Αρχή Πολιτικής Αεροπορίας σε ότι αφορά την εξέλιξη δύο πολύ σημαντικών θεμάτων που αφορούν την οδική και αεροπορική σύνδεση των Ιωαννίνων. Πρόκειται για το πολύπαθο έργο του Ιωάννινα – Κακαβιά αλλά και την γραμμή Ιωάννινα Ηράκλειο, για τα οποία δεν υπάρχει καμία επίσημη ενημέρωση.
Ιωάννινα – Κακαβιά
Η κρίσιμη ημέρα για τον διαγωνισμό που αφορά στο μεγάλο οδικό έργο της Ηπείρου, αυτό που η Ιόνια Οδός θα επεκταθεί μέχρι τα σύνορα με το τμήμα Ιωάννινα-Κακαβιά ήταν η εβδόμη Ιουλίου, όταν και εξεταζόταν η προσφυγή στην ΕΑΔΗΣΥ από το σχήμα ΔΟΜΙΚΗ ΚΡΗΤΗΣ Α.Ε – ΕΚΤΕΡ Α.Ε – ΕΡΕΤΒΟ Α.Ε – ΤΕ.ΝΑ Α.Τ.Ε.Β.Ε. κατά των όρων του διαγωνισμού, ωστόσο μέχρι σήμερα δεν έχει γίνει γνωστή η τύχη της προσφυγής αυτής.
Συνήθως οι αποφάσεις εκδίδονται μέσα σε 20 μέρες, οπότε θεωρητικά, το επόμενο διάστημα πρέπει να ενημερωθούμε.
Το σχήμα υποστηρίζει ότι συγκεκριμένοι όροι εμποδίζουν την κάθοδο περισσότερων εταιρειών. Με την απόφαση της η ΕΑΔΗΣΥ θα κρίνει για το αν ο διαγωνισμός συνεχίσει ή θα χρειαστεί να γίνει νέα τροποποίηση των όρων. Και αυτό γιατί είχε γίνει στις αρχές της χρονιάς μια πρώτη προσπάθεια να δημοπρατηθεί το έργο ανεπιτυχώς λόγω και πάλι ένστασης του παραπάνω σχήματος η οποία είχε γίνει αποδεκτή.
Αν και πάλι δικαιωθεί το προσφεύγων σχήμα, τότε ο διαγωνισμός θα ακυρωθεί για δεύτερη φορά, οδηγώντας το έργο σε νέα καθυστέρηση σχετικά με την υλοποίηση του.
Το έργο για το οδικό τμήμα Ιωάννινα-Κακαβιά είναι ένα από τα έργα με μακρόχρονη ιστορία καθώς δεν επετεύχθη να συμπεριληφθεί την δεκαετία του 2000 όταν σχεδιαζόταν η Ιόνια Οδός με αποτέλεσμα να μείνει ως “ορφανό τμήμα”. Στη συνέχεια υπήρξε προσπάθεια και εντάχθηκε στο ΕΣΠΑ αλλά τελικά η υλοποίηση του δεν προχώρησε και το 2015 απεντάχθηκε από τη χρηματοδότηση.
Στις αρχές του 2020 έγινε προσπάθεια από την Περιφέρεια Ηπείρου να ωριμάσει και να υλοποιήσει το έργο “τραβώντας” το από το Υποδομών χωρίς όμως να τα καταφέρει. Τελικά το 2022 το έργο επιστρέφει στο υπουργείο ΥΠΟΜΕ, ωρίμασε μελετητικά και έφτασε στην προκήρυξη του διαγωνισμού στις αρχές της φετινής χρονιάς. Μένει να δούμε αν η κακοδαιμονία στο συγκεκριμένο έργο συνεχίσει ή αν καταφέρει να πάρει την άγουσα προς υλοποίηση..
Ποιο είναι το μεγάλο έργο
Η Ιόνια Οδός ουσιαστικά αναμένει με την απόφαση σχετικά με τον διαγωνισμό για το τμήμα Ιωάννινα-Κακαβιά που θα κρίνει αν θα προχωρήσει η υλοποίηση για το έργο το οποίο ολοκληρώνει προς βορρά τον αυτοκινητόδρομο και αποτελεί πάγιο αίτημα των φορέων της Ηπείρου και ιδιαίτερα του Νομού Ιωαννίνων.
Αντικείμενο του έργου είναι η κατασκευή του τμήματος της Ιόνιας Οδού από τη συμβολή της με την Εγνατία Οδό μέχρι την Κακαβιά και τα ελληνοαλβανικά σύνορα. Περιλαμβάνει δυο υποτμηματα :
– Υποτμήμα 1: Ιωάννινα – Καλπάκι. Με αρχή το τέλος της σύμβασης παραχώρησης (Χ.Θ. 4+800) και πέρας το τέλος του AK Καλπακίου (Χ.Θ. 51+237,37) και συνολικό μήκος 46,4 χλμ νέας χάραξης. Στο υποτμήμα περιλαμβάνονται έξι (6) Ανισόπεδοι Κόμβοι, εκ των οποίων ο ΑΚ Κ3 Πασσαρώνος (Χ.Θ. 21+940 – Χ.Θ. 23+441) μήκους 1,47χλμ., αποτελεί την Προαίρεση 1.
– Υποτμήμα 2: Καλπάκι – Κακαβιά. Με αρχή το πέρας του ΑΚ Καλπακίου (Χ.Θ. 51+237,37) και πέρας τον μεθοριακό σταθμό Κακαβιάς (Χ.Θ. 74+349,66) και συνολικό μήκος 23,11 χλμ, προβλέπεται η αναβάθμιση της υφιστάμενης οδού, που αποτελεί την Προαίρεση 2.
Η αεροπορική σύνδεση
Κανένα νέο όμως δεν υπάρχει και για την τύχη του διαγωνισμού που αφορά την αεροπορική σύνδεση των Ιωαννίνων με το Ηράκλειο.
Στις 17 Ιουλίου ολοκληρώθηκε ο διαγωνισμός για την εκμετάλλευση της τακτικής αεροπορικής γραμμής στην οποία έχουν υποβληθεί υποχρεώσεις παροχής δημόσιας σύμβασης.
Στο στάδιο της δημόσιας διαβούλευσης το ενδιαφέρον των αεροπορικών εταιρειών επισημοποιήθηκε και ήταν βασικός λόγος για να προχωρήσει ο διαγωνισμός.
Η διαγωνιστική διαδικασία εξελίσσεται από την Αρχή Πολιτικής Αεροπορίας και οι θα έπρεπε να κατατεθούν μέχρι τις 17 Ιουλίου και στις 21 του ίδιου μήνα να γίνει η αποσφράγιση.
Μια εβδομάδα μετά όμως δεν υπάρχει καμία επίσημη ενημέρωση για την τύχη του διαδικασίας.
Κατατέθηκαν προσφορές, κι αν ναι από ποιους;
Καμία επίσημη απάντηση.
Η χρηματοδότηση της γραμμής ανέρχεται στα 2,4 εκατομμύρια ευρώ για τα επόμενα τέσσερα χρόνια.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της διακήρυξης η αεροπορική γραμμή θα λειτουργήσει από την 1η Οκτωβρίου 2023 μέχρι τις 30 Σεπτεμβρίου 2027.
Αναλυτικά προβλέπονται:
–Τρεις (3) πτήσεις με επιστροφή εβδομαδιαίως, με ένα σύνολο 90 προσφερομένων θέσεων εβδομαδιαίως ανά κατεύθυνση, κατά τη χαμηλή περίοδο.
-Τέσσερις (4) πτήσεις με επιστροφή εβδομαδιαίως, με ένα σύνολο 120 προσφερομένων θέσεων εβδομαδιαίως ανά κατεύθυνση, κατά τη μέση περίοδο.
-Έξι (6) πτήσεις με επιστροφή εβδομαδιαίως, με ένα σύνολο 180 προσφερομένων θέσεων εβδομαδιαίως ανά κατεύθυνση, κατά την υψηλή θερινή περίοδο.














