*Τουλάχιστον υπάρχει συζήτηση σε εξέλιξη για να βρεθούν λύσεις με τις μελέτες και πόροι για τα οδικά έργα.
Χωρίς να ανακοινωθεί κάτι το συγκεκριμένο για τις αναγκαίες παρεμβάσεις στο οδικό δίκτυο της Πρέβεζας, ειδικότερα τη σύνδεση με την Ιόνια οδό, έργο ιδιαίτερα παλιό κάτι σαν “γεφύρι της Άρτας”, αλλά και το λεγόμενο παραλιακό “μέτωπο”, πραγματοποιήθηκε χθες στο υπουργείο Υποδομών ευρεία σύσκεψη μετά από πρόσκληση του υπουργού Χρήστου Σταϊκούρα.
Η σύσκεψη είχε ανακοινωθεί την περασμένη εβδομάδα κατά τη λογοδοσία της περιφερειακής αρχής και εκτός του Περιφερειάρχη Ηπείρου, Αλέξανδρου Καχριμάνη, του υφυπουργού παρά τω πρωθυπουργώ, Θανάση Κοντογεώργη, του βουλευτή Πρέβεζας της Ν.Δ., Σπύρου Κυριάκη, σσυμμετείχαν, επίσης, εκ μέρους του υπουργείου ο υφυπουργός Υποδομών Νίκος Ταχιάος, ο Γενικός Γραμματέας Υποδομών, Κων. Μαγουλάς και ο Προϊστάμενος της Ειδικής Υπηρεσίας Δημοσίων Έργων, Δημ. Αναγνόπουλος.
Από όσα έγιναν γνωστά μέσω των ανακοινώσεων της Περιφέρειας και του βουλευτή κ. Κυριάκη, δεν προκύπτει κάποια “είδηση”, τουλάχιστον φαίνεται ότι είναι σε εξέλιξη συζήτηση και προσπάθεια να βρεθούν λύσεις με τις μελέτες και πόροι για τα έργα που χρονίζουν.
Οι όποιες εξελίξεις παραπέμπονται σε νέα σύσκεψη “και μέσω των εμπλεκόμενων υπηρεσιών Υπουργείου και Περιφέρειας για την ωρίμανση, τεχνική και χρηματοδοτική των απαραίτητων για την περιοχή οδικών αξόνων”, όπως αναφέρει η Περιφέρεια.
Η αρμοδιότητα για αυτούς τους άξονες ανήκει στο υπουργείο Υποδομών, ωστόσο η Περιφέρεια έχει εμπλακεί μελετητικά στη σύνδεση με την Ιόνια την τελευταία τριετία, με τις μέχρι τότε συνταχθείσες μελέτες. αφορούν τεραϊχνο δρόμο.
Ειδικότερα, για το έργο σύνδεσης της Πρέβεζας με την Ιόνια οι παλιότερες μελέτες (προέβλεπαν τεραϊχνο δρόμο) ανατέθηκαν με ευθύνη του Υπουργείου Υποδομών από το 2006 μέχρι το 2022 που παρέδωσε τη “σκυτάλη” στην Περιφέρεια. Εξαιτίας της πολυετούς καθυστέρησης χάθηκαν και μεγάλες ευκαιρίες χρηματοδότησης. Πλέον, η Περιφέρεια έχει αναλάβει να ωριμάσει αυτές τις μελέτες, και προφανώς να ρίξει και το κόστος ενδεχομένως με αλλαγές χάραξης.
Ο κ. Καχριμάνης ενημέρωσε την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου για τις διαδικασίες και αναφέρθηκε στις μελέτες αυτές που έχει δρομολογήσει για τη σύνδεση της Ιόνιας Οδού με την Πρέβεζα, χωρίς να δίνονται λεπτομέρειες στο σχετικό δελτίο τύπου. Από παλιότερες δηλώσεις προέκυπτε ότι το έργο θα εκτελεστεί τμηματικά με προτεραιότητα το τμήμα που αφορά την παράκαμψη Φιλιππιάδας (Καμπή-γέφυρα Καλογήρου) με εκτιμώμενο κόστος περί τα 35 εκ. ευρώ που θα μπορούσε να μειωθεί κι άλλο, με στόχο να ενταχθεί στο ΕΣΠΑ. Για άλλα τμήματα και πότε θα προωθηθούν-ολοκληρωθούν οι μελέτες τους και το κυριότερο, από που θα προκύψει η χρηματοδότηση υπάρχει αναμονή πιθανών ανακοινώσεων το επόμενο διάστημα.
Σε ότι αφορά τον παραλιακό άξονα, (πρόβλεψη για τριϊχνη διατομή) για τον οποίο οι αποσπασματικές παρεμβάσεις και ασφαλτοστρώσεις είναι μεν αναγκαίες, αλλά προφανώς δεν είναι η λύση, ο Περιφερειάρχης ενημέρωσε την ηγεσία του υπουργείου Υποδομών για τα έργα βελτίωσης της οδικής ασφάλειας με την κατασκευή κυκλικών κόμβων και τη μελέτη και άλλων που κρίνονται απαραίτητοι σε επικίνδυνες διασταυρώσεις. Εξήγησε δε, ότι μετά την ολοκλήρωση της Αμβρακίας οδού, ο συγκεκριμένος άξονας δεν μπορεί πλέον να ανταποκριθεί στο κυκλοφοριακό φορτίο και θα πρέπει να δρομολογηθούν οι διαδικασίες για την πλήρη αναβάθμισή του. Ακολούθησε, σύμφωνα με το δελτίο τύπου, μακρά συζήτηση και ανάλυση όλων των τεχνικών παραμέτρων, με τον υπουργό και τα άλλα στελέχη του Υπουργείου, σε πνεύμα καλής συνεργασίας.
Σπ. Κυρικάκης: Ιδιατέρως σημαντική συνάντηση
Από την πλευρά του ο βουλευτής Πρέβεζας, Σπύρος Κυριάκης στη δική του ανακοίνωση εμφανίζεται περισσότερο αισιόδοξος, χαρακτηρίζοντας τη συνάντηση ως ιδιαιτέρως σημαντική και “αξιοσημείωτο το γεγονός ότι για πρώτη φορά επιχειρείται μία τόσο στενή συνεργασία μεταξύ της Κυβέρνησης και της Περιφέρειας, προκειμένου να αντιμετωπιστούν αποτελεσματικά τα ζητήματα σε επίπεδο υποδομών…”
“Δεδομένης της σημασίας της αναβάθμισης των οδικών αξόνων και συνδέσεων Πρέβεζας-Πάργας και Πρέβεζας-Φιλιππιάδας, τονίζει ο βουλευτής, για την ενίσχυση της οδικής ασφάλειας, της προσβασιμότητας και της ισόρροπης ανάπτυξης στον νομό μας, οι εργασίες θα συνεχιστούν σε εντατικό επίπεδο και στο ίδιο κλίμα συνεργασίας, για την εξεύρεση των κατάλληλων χρηματοδοτικών εργαλείων, την ωρίμανση των έργων και την ολοκλήρωσή τους το συντομότερο δυνατό”.