Στο 75% έφτασε πλέον η πρόοδος στο βόρειο τμήμα του Ε65 Καλαμπάκα-Εγνατία με το οποίο θα ολοκληρωθεί πλήρως ο οδικός άξονας των 182,1 χιλιομέτρων, αφού ήδη έχουν δοθεί στην κυκλοφορία 136 χλμ. Το έργο του βορείου τμήματος μπαίνει πλέον σε αντίστροφη μέτρηση για την παράδοση του το πρώτο εξάμηνο του 2026. Το μεγάλο οδικό έργο κατασκευάζεται από το 2021 και αποτελεί έναν νέο άξονα για τη χώρα και μέσω της Εγνατίας οδού θα συνδέει και την Ήπειρο με την κεντρική και ανατολική Ελλάδα.
Το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών με απόφαση του προχώρησε στην 10η καταβολή του ποσού για την κατασκευή του έργου. Μέχρι σήμερα το ελληνικό δημόσιο έχει καταβάλλει 384 εκατ. ευρώ. Αυτό καθώς πιάστηκε το ορόσημο του 75% και συγκεκριμένα του 75,102%.
Η κατασκευή του τμήματος από την Καλαμπάκα και βόρεια αν και δεν έχει σημαντικά τεχνικά έργα (δηλαδή κυρίως σήραγγες ή γέφυρες) ωστόσο είναι ανάμεσα σε μεγάλους ορεινούς όγκους με αποτέλεσμα πολλές φορές η εργασία τους χειμερινούς μήνες να αποτελεί μια μεγάλη πρόκληση.
Πιο προχωρημένα είναι τα έργα που απαιτούν χρόνο για να ολοκληρωθούν και βάση για την μελλοντική λειτουργία του αυτοκινητόδρομου, με τις σήραγγες και τις γέφυρες να είναι πρακτικά ολοκληρωμένες.
Πιο προχωρημένο κατασκευαστικά είναι το τμήμα από την Καλαμπάκα μέχρι τα όρια Θεσσαλίας-Δυτικής Μακεδονίας ενώ σε όλα τα τμήματα η δραστηριότητα είναι έντονη καθώς είμαστε πλεόν στο τελευταίο 12μηνο του έργου. Οι οδοστρωσίες και οι ασφαλτοστρώσεις προχωρούν επίσης με εντατικούς ρυθμούς.
Αναφορικά με το χρονοδιάγραμμα φαίνεται πως κλειδώνει για το τέλος του πρώτου εξαμήνου του 2026.
Για την κατασκευή του βόρειου τμήματος λειτουργούν (δύο) 2 κεντρικές και (δύο) 2 υποστηρικτές εγκαταστάσεις με 780 άτομα προσωπικό και 440 μηχανήματα έργου και φορτηγά.
Σήμερα το έργο του βόρειου τμήματος του Ε65 είναι το σημαντικότερο οδικό έργο για τις περιοχές της Θεσσαλίας, της Δυτικής Μακεδονίας και της Ηπείρου καθώς συμπληρώνει το παζλ του δικτύου αυτοκινητόδρομων.
Με την παράδοση των νέων τμημάτων του Ε65 τον Απρίλιο του 2024 , σε κυκλοφορία βρίσκονται 136 χλμ. σύγχρονου, ασφαλούς αυτοκινητοδρόμου, από Η/Κ με τον αυτοκινητόδρομο Α.Θ.Ε. (206,5 χλμ.) έως και Α/Κ Καλαμπάκας. Σημαντικοί τουριστικοί προορισμοί όπως τα Μετέωρα, η Λίμνη Πλαστήρα, το Καρπενήσι, τα Τρίκαλα είναι πλέον προσβάσιμοι, γρήγορα, εύκολα και με ασφάλεια, ενώ μια νέα αναπτυξιακή δυναμική θα δοθεί στον κορμό της χώρας.
Πρόκειται για ένα από τα μεγαλύτερα οδικά έργα της χωράς και του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών. Αφορά στην κατασκευή του τελευταίου, βόρειου τμήματος του Ε65. Όταν ολοκληρωθεί θα συνδέει την Λαμία με τα Γρεβενά με συνολικό μήκος 182χλμ. Σήμερα ο Ε65 συνδέει την Λαμία με την Καλαμπάκα μέσω Δομοκού, Καρδίτσας και Τρικάλων.
Συνολικά ο αυτοκινητόδρομος Ε65, που κατασκευάζεται από την ΤΕΡΝΑ, έχει μήκος 182,1 χλμ. και είναι ένα από τα σημαντικότερα εθνικά έργα, συνολικού προϋπολογισμού 1,4 δις ευρώ περίπου. Διαθέτει την αναγκαία χωρητικότητα, ενός σύγχρονου αυτοκινητόδρομου δύο λωρίδων κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση συν Λωρίδα Έκτακτης Ανάγκης και κατασκευάζεται εξ ολοκλήρου σε νέα χάραξη συνδέοντας την Ανατολική με την Δυτική Ελλάδα.
Η χρηματοδότηση του βόρειου τμήματος προέρχεται από το Ταμείο Ανάκαμψης και είναι σήμερα το μεγαλύτερο (μαζί με τον ΒΟΑΚ) οδικό έργο που χρηματοδοτείται από το συγκεκριμένο χρηματοδοτικό εργαλείο.
Η χάραξη που επιλέχθηκε είναι τέτοια που δεν περιλαμβάνει μεγάλα τεχνικά έργα για σήραγγες καθώς η μεγαλύτερη δεν ξεπερνά τα 400 μέτρα. Συγκεκριμένα θα κατασκευασθούν:
– Δύο σήραγγες με συνολικό μήκος 65μ και 400μ.
– Δύο σήραγγες με εκσκαφή και επανεπίχωση ( Cut & Cover ) με συνολικό μήκος 264μ και 180μ ανά διεύθυνση.
– 31 γέφυρες/ άνω διαβάσεις.
– Έξι κόμβοι (Βασιλική, Καλαμπάκα, Γρεβενών, Οξύνεια, Αγιόφυλλο – Καρπερό, Εγνατία), ενώ θα ολοκληρωθεί ο κόμβος Τρικάλων.
– Δύο κέντρα Εκμετάλλευσης και Συντήρησης (ΚΕΣ).
– Ένας Μετωπικός Σταθμός Διοδίων (Οξύνεια) και τρεις πλευρικοί σταθμοί.
Σε όλο το μήκος του έργου θα κατασκευασθούν και χώροι Στάθμευσης και Ανάπαυσης, καθώς και νέο δευτερεύον οδικό δίκτυο (εξυπηρέτησης και κάθετων αξόνων) για την εξυπηρέτηση των γειτονικών περιοχών.
Πηγή ypodomes.com