Πολύ κοντά στην έναρξη εργασιών βρίσκεται πλέον η ανάδοχος του οδικού άξονα Γιάννενα-Κακαβιά, έργο συνέχεια της Ιόνιας οδού μέχρι Κακαβιά που καθυστέρησε πολλά χρόνια μέχρι να βρεθεί η χρηματοδότηση και θα κατασκευαστεί όχι ως τετράιχνος αυτοκινητόδρομος, αλλά ως δίιχνος με ΛΕΑ και νέα χάραξη μέχρι το Καλπάκι και βελτίωση υφιστάμενου δρόμου ως την Κακαβιά. Έναν περίπου χρόνο μετά την υπογραφή, πέρσι τον Δεκέμβριο παρουσία του πρωθυπουργού στο Καλπάκι, της σύμβασης ολοκληρώνονται οι προεργασίες για την επίλυση ζητημάτων που έχει κάθε έργο αυτής της συνθετότητας (εγκρίσεις οριστικών μελετών, προγράμματος ποιότητας έργου, πρόδρομες εργασίες, αποζημιώσεις ιδιοκτησιών κλπ) και η αντίστροφη μέτρηση για την κατασκευή του μήκους 70 χλμ., οδικού άξονα ξεκίνησε. Ο μηχανισμός του Ομίλου ΑΒΑΞ που είναι ο ανάδοχος του έργου ετοιμάζεται για την έναρξη.
Ο άξονας «Ιωάννινα – Κακαβιά» χωρίζεται σε δύο κύρια τμήματα:
–Ιωάννινα – Καλπάκι: Νέα χάραξη μήκους 46,4 χιλιομέτρων με έξι ανισόπεδους κόμβους (Κοσμηράς, Ασβεστοχωρίου, Γραμμενοχωρίων, Πασαένας, Ζίτσας και Καρυών).
–Καλπάκι – Κακαβιά: Αναβάθμιση της υφιστάμενης οδού μήκους 23,1 χιλιομέτρων μέχρι τον μεθοριακό σταθμό Κακαβιάς.
Ο νέος άξονας θα συνδέσει Ιόνια και Εγνατία με τα Δυτικά Βαλκάνια και εκτιμάται ότι θα βελτιώσει καθοριστικά τις κυκλοφοριακές συνθήκες στην πόλη των Ιωαννίνων, εκτρέποντας υπερτοπικούς φόρτους από την Περιφερειακή Οδό των Ιωαννίνων, ενώ η σύνδεση με τη Βιομηχανική Περιοχή θα επιτρέψει τη διοχέτευση της βαριάς κυκλοφορίας στο δίκτυο των αυτοκινητοδρόμων.
Επίσης, θα εξασφαλίσει στην περιοχή της Κόνιτσας πρόσβαση στην Ιόνια Οδό και κατ’ επέκταση στις περιοχές της Φλώρινας και της Καστοριάς.
Στα σημαντικά οφέλη του οδικού άξονα «Ιωάννινα – Καλπάκι – Κακαβιά» περιλαμβάνονται επίσης η εξυπηρέτηση του αεροδρομίου των Ιωαννίνων, καθώς και του κύριου όγκου της κυκλοφορίας μεταξύ Αλβανίας – Ελλάδας, αφού η συνέχεια της οδού μετά την Κακαβιά εξυπηρετεί τις παραλιακές περιοχές της Αλβανίας και τα Τίρανα, από τις οποίες προέρχεται μεγάλος αριθμός χρηστών της οδού και μέσω της Ιόνιας Οδού.
Σύμφωνα με έμπειρους τεχνικούς, ο μηχανισμός της ΑΒΑΞ έχει να αντιμετωπίσει ένα σύνθετο έργο, καθώς η περιοχή χαρακτηρίζεται από έντονο ορεινό ανάγλυφο. Το έργο είναι προϋπολογισμού περίπου 380 εκατ. ευρώ, θα είναι έτοιμο σε περίπου 4,5 χρόνια και έχει σχεδιασθεί με ταχύτητα μελέτης τα 100 χιλιόμετρα την ώρα και με διατομή που περιλαμβάνει δύο (2) λωρίδες κυκλοφορίας πλάτους 3,50m. και 3,75m η κάθε μία και μία (1) λωρίδα έκτακτης ανάγκης πλάτους 2,30m ανά κατεύθυνση.













