• Προφίλ
  • Επικοινωνία
NEOI AΓΩΝΕΣ  ΗΠΕΙΡΟΥ
Click4web - Κατασκευή ιστοσελίδων Ιωάννινα
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
  • Οικονομία
  • Ήπειρος
  • Πολιτισμός
  • Αθλητισμός
No Result
View All Result
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
  • Οικονομία
  • Ήπειρος
  • Πολιτισμός
  • Αθλητισμός
No Result
View All Result
NEOI AΓΩΝΕΣ  ΗΠΕΙΡΟΥ
No Result
View All Result
Home Ήπειρος

Ζητούν περισσότερες πληροφορίες για τα Ηπειρώτικα προϊόντα

από neoiagones
24 Νοεμβρίου 2021
σε Ήπειρος
Share on FacebookShare on Twitter

Ολοκληρώθηκε και δημοσιεύτηκε και η νέα (3ηκατά σειρά) έρευνα αγοράς της Περιφέρειας Ηπείρου, με την συνεργασία του εργαστηρίου Χημείας Τροφίμων, του Τμήματος Χημείας του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, σχετικά με τις νέες τάσεις των Ελλήνων καταναλωτών στην νέα μετά COVID-19 εποχή ως προς τα Ηπειρωτικά και τα λοιπά ελληνικά, παραδοσιακά τρόφιμα.  Αυτή την φορά μελετήθηκε η επιθυμία των καταναλωτών ως προς τις πληροφορίες ΙΧΝΗΛΑΣΙΜΟΤΗΤΑΣ* που αυτοί θέλουν να γνωρίζουν πριν επιλέξουν το τρόφιμο.. 

(* Ιχνηλασιμότητα ορίζονται οι πληροφορίες «από το χωράφι στο ράφι» που ο καταναλωτής θα ήθελε να γνωρίζει για το εκάστοτε τρόφιμο πριν επιλέξει να το αγοράσει).

Η έρευνα συμπεριέλαβε 1707 καταναλωτές από όλη την Ελλάδα, υλοποιήθηκε μέσω διαδικτύου τον προηγούμενο μήνα Οκτώβριο 2021, και συμπεριελάμβανε συνολικά 20 διακριτές ερωτήσεις «πληροφοριών» κατανεμημένες στις 5 κατηγορίες που εμφανίζονται στον πίνακα παρακάτω.

Οι καταναλωτές εμφανίστηκαν να είναι πιο απαιτητικοί για πληροφόρηση ως προς τα Ηπειρωτικά παραδοσιακά τρόφιμα σε σχέση με τα υπόλοιπα ελληνικά.  Αν και για τις πληροφορίες «στην συσκευασία» των Ηπειρωτικών τροφίμων δεν ενδιαφέρονται τόσο πολύ (μόνο 55%) σε σύγκριση με των υπόλοιπων ελληνικών (68%), και για τις πληροφορίες «διαδικασίας παραγωγής» σχετικά το ίδιο, 74% για τα Ηπειρωτικά, και 77% για τα λοιπά ελληνικά, στις υπόλοιπες κατηγορίες η επιθυμία τους για πληροφόρηση είναι ιδιαιτέρως αυξημένη ως προς τα Ηπειρωτικά τρόφιμα. Συγκεκριμένα θέλουν πληροφορίες για «τις προσωπικές εμπειρίες με τα Ηπειρωτικά τρόφιμα» σε ποσοστό 78% (σε σύγκριση με το 65% για τα λοιπά ελληνικά), για το ίδιο «το Ηπειρωτικό τρόφιμο» σε ποσοστό 87% (μόνον 64% για τα λοιπά ελληνικά), και το σημαντικότερο για «την ποιότητα του Ηπειρωτικού τροφίμου» σε ποσοστό 94%! (μόνο 69% για τα λοιπά ελληνικά).

ΠΙΝΑΚΑΣ 1: Πληροφορίες «ιχνηλασιμότητας» που οι καταναλωτές ζητούν στο τρόφιμο*

 Πάνω στην συσκευασίαΤο ίδιο το τρόφιμοΤην ποιότητα τουΤην διαδικασία παραγωγήςΤις προσωπικές Εμπειρίες
Ελληνικά παραδοσιακά τρόφιμα68%64%69%77%65%
Ηπειρωτικά παραδοσιακά τρόφιμα55%87%94%74%78%
* %: το σύνολο των απαντήσεων «αρκετά σημαντικά» + «πολύ σημαντικά» που έδωσαν οι ερωτηθέντες ανά κατηγορία για τα παραδοσιακά τρόφιμα

Ο περιφερειάρχης κ. Αλέξανδρος  Καχριμάνης αναφερόμενος στα ευρήματα της νέας αυτής έρευνας αναφέρει: «Η συνεργασία μας με το Πανεπιστήμιο για την διερεύνηση του καταναλωτή στην «νέα» μετά κορονοϊό εποχή αποφέρει ήδη σημαντικά ευρήματα. Η πρώτη έρευνα μας έδειξε την υψηλή στις προτιμήσεις των καταναλωτών εκτίμηση για τα Ηπειρωτικά τρόφιμα, και η δεύτερη έρευνα μας έδειξε ότι αυτή προκύπτει από την εμπιστοσύνη τους στην αυθεντικότητα, στην βιωσιμότητα και στην υγιεινή των τροφίμων μας, χωρίς να είναι σίγουροι για την ασφάλεια και την γευστικότητα τους (γιατί δεν τα έχουν δοκιμάσει!).

Τα ευρήματα αυτής της 3ης έρευνας, μαζί με τα υπόλοιπα που παρατίθενται στην επιστημονική δημοσίευση, μας υποδεικνύουν το αυξημένο ενδιαφέρον των καταναλωτών στα τοπικά μας προϊόντα,  στην μετά COVID εποχή, για τα οποία όμως θα ζητάνε επιτακτικά συγκεκριμένες πληροφορίες (τρόφιμου, ποιότητας, προσωπικής εμπειρίας) για να τα επιλέξουν στο τραπέζι τους!

Τα ευρήματα των ερευνών θα πρέπει να ληφθούν υπ’ όψιν και από τους παραγωγούς μας στον σχεδιασμό, τυποποίηση, προβολή και προώθηση των προϊόντων τους στην νέα εποχή που έρχεται.  Με αφετηρία τα μέχρι τώρα ευρήματα των ερευνών σχεδιάζουμε με το πανεπιστήμιο την επόμενη έρευνα συνέχεια της προηγούμενης.  Να σημειώσω τέλος ότι οι εν λόγω έρευνες είναι και μία «έμμεση» διαφήμιση των παραδοσιακών τροφίμων δεδομένου ότι έχουμε αμφίδρομη επικοινωνία με πάνω από 1500  καταναλωτές πανελλαδικά κάθε φορά που συμπληρώνεται ένα ερωτηματολόγιο».

Προηγούμενο άρθρο

Mήνυμα της Ενότητας Πολιτών για τη βία κατά των γυναικών: Μια θλιβερή πραγματικότητα που χρειάζεται αλλαγή

Επόμενο άρθρο

Ο Ν. Καλτσούνης υπέρ Ανδρουλάκη

Επόμενο άρθρο

Ο Ν. Καλτσούνης υπέρ Ανδρουλάκη

Πρόσφατα νέα

Νέος στόχος τα μονοπάτια στο πανεπιστημιακό δάσος που καθαρίζεται με  το «Antinero»

Νέος στόχος τα μονοπάτια στο πανεπιστημιακό δάσος που καθαρίζεται με  το «Antinero»

21 Οκτωβρίου 2025
Ξέσπασε στον Καμπανιακό ο ΠΑΣ Γιάννινα

Ξέσπασε στον Καμπανιακό ο ΠΑΣ Γιάννινα

21 Οκτωβρίου 2025
Αισθητήρες  για  λίμνη, αέρα και μετεωρολογικός  σταθμός με το έργο Climaborough

Αισθητήρες  για  λίμνη, αέρα και μετεωρολογικός  σταθμός με το έργο Climaborough

21 Οκτωβρίου 2025
“Ο Πυροβάτης των Αστεριών” του Γιαννιώτη Θοδωρή Κούκα στην Παιδική Σκηνή του ΔΗΠΕΘΕ

“Ο Πυροβάτης των Αστεριών” του Γιαννιώτη Θοδωρή Κούκα στην Παιδική Σκηνή του ΔΗΠΕΘΕ

21 Οκτωβρίου 2025
Μαίνεται ο “πόλεμος” στο Επιμελητήριο

Μαίνεται ο “πόλεμος” στο Επιμελητήριο

21 Οκτωβρίου 2025
aithalomixli-ioannina

Απογοήτευση μεν, αλλά ο αγώνας για την αιθαλομίχλη συνεχίζεται

21 Οκτωβρίου 2025

Δημοφιλή

perifereia_ipirou-750x375

Καλύφθηκαν οι  θέσεις σε 2,5 ώρες…

17 Οκτωβρίου 2025
Ξεκίνημα μεταγραφικών ανακοινώσεων με Κόντε και Φλόρες

Ο αντικαταστάτης του Κόντε στην ενδεκάδαμοναδικός «πονοκέφαλος» του Κούστα

26 Σεπτεμβρίου 2025
Ο Θέμης Πατρινός τελευταία μεταγραφή στον ΠΑΣ, αμφίβολος για Ν. Βόλου ο Δόσης – Μπαίνει ο Παυλίδης

Ο Θέμης Πατρινός τελευταία μεταγραφή στον ΠΑΣ, αμφίβολος για Ν. Βόλου ο Δόσης – Μπαίνει ο Παυλίδης

1 Οκτωβρίου 2025
Κατόπιν… εορτής έδειξε καλό πρόσωπο

Κατόπιν… εορτής έδειξε καλό πρόσωπο

7 Οκτωβρίου 2025
Αρνητική εμφάνιση και κολλημένος στον… βυθό της βαθμολογίας ο ΠΑΣ, οφείλει να συνεχίσει να παλεύει όμως…

Αρνητική εμφάνιση και κολλημένος στον… βυθό της βαθμολογίας ο ΠΑΣ, οφείλει να συνεχίσει να παλεύει όμως…

30 Σεπτεμβρίου 2025
Βελτίωσε την εικόνα του, όχι το αποτέλεσμα

Βελτίωσε την εικόνα του, όχι το αποτέλεσμα

23 Σεπτεμβρίου 2025
NEOI AΓΩΝΕΣ  ΗΠΕΙΡΟΥ

Οι «Νέοι Αγώνες Ηπείρου» εκδίδονται εδώ και 28 συναπτά έτη συμβάλλοντας στην ενημέρωση της τοπικής κοινωνίας με πλούσια αρθρογραφία, ρεπορτάζ και σχόλια.

Διεύθυνση: Ζυγομάλλη 6 Ιωάννινα
Τηλ: 2651027627, 2651077466
Email: info@neoiagones.gr

Follow Us

Κατηγορίες

  • Αθλητισμός
  • Διάφορα
  • Επικαιρότητα
  • Ήπειρος
  • Οικονομία
  • Πολιτική
  • Πολιτισμός

Πρόσφατα Νέα

Νέος στόχος τα μονοπάτια στο πανεπιστημιακό δάσος που καθαρίζεται με  το «Antinero»

Νέος στόχος τα μονοπάτια στο πανεπιστημιακό δάσος που καθαρίζεται με  το «Antinero»

21 Οκτωβρίου 2025
Ξέσπασε στον Καμπανιακό ο ΠΑΣ Γιάννινα

Ξέσπασε στον Καμπανιακό ο ΠΑΣ Γιάννινα

21 Οκτωβρίου 2025
Πολιτική Απορρήτου

© 2020 ΝΕΟΙ ΑΓΩΝΕΣ - All Rights Reserved. Κατασκευή Ιστοσελίδας Click4Web

No Result
View All Result
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
  • Οικονομία
  • Ήπειρος
  • Πολιτισμός
  • Αθλητισμός
  • Προφίλ

© 2020 ΝΕΟΙ ΑΓΩΝΕΣ - All Rights Reserved. Κατασκευή Ιστοσελίδας Click4Web

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Accessibility by WAH
  • Νέοι Αγώνες Ηπείρου
  • Όροι χρήσης – πολιτική απορρήτου
  • Προφίλ
  • Πρώτα οι μελέτες, μετά οι αποφάσεις