Δεν είναι στις προτεραιότητες του σχεδιασμού της Περιφερειακής Αρχής ο δρόμος Μεσοπόταμος-Παραμυθιά, παραδέχτηκε ο Περιφερειάρχης Ηπείρου, Αλέξανδρος Καχριμάνης, απαντώντας σε ερώτηση της παράταξης της μείζονος αντιπολίτευσης το πρωί της Τρίτης, στο πλαίσιο της ειδικής συνεδρίασης λογοδοσίας. Βαρύτητα και λόγω κίνησης δίνεται στον παραλιακό άξονα τις μελέτες του οποίου αναμένει η Περιφέρεια.
Η Παναγιώτα Αγγέλη, περιφερειακή σύμβουλος της παράταξης «Κοινό των Ηπειρωτών» παρουσίασε την ερώτηση της παράταξής της για το δρόμο και για την περιοχή που εκτείνεται από το Μεσοπόταμο (με σημείο αναφοράς το Νεκρομαντείο), προς τη Γλυκή και τα ιστορικά χωριά του Σουλίου, ως την πρωτεύουσα του Δήμου, την πόλη της Παραμυθιάς. Βρίσκεται σε σταδιακή αναπτυξιακή τροχιά και πολλά έργα ανάπλασης έχουν σχεδιαστεί (ποδηλατόδρομοι Αχέροντα, ορεινές διαδρομές, ανάδειξη τοποσήμων κ.τ.λ). Η περιοχή έχει τη δυνατότητα να αποσυμφορήσει το κορεσμένο τουριστικά παραλιακό μέτωπο και να αναπτυχθεί τουριστικά, με επισκέπτες που αναζητούν τον συνδυασμό της θάλασσας με τη δροσιά του ποταμού και του βουνού, είτε επιθυμούν να επισκεφθούν τα ιστορικά, θρησκευτικά και πολιτιστικά αξιοθέατα της περιοχής. Παράλληλα ο κάμπος Γλυκής – Ποταμιάς – Παραμυθιάς εμφανίζει συνεχή αύξηση του παραγωγικού δυναμικού του.
Σε αντίθεση όμως, με τις δυνατότητες και τις προοπτικές της περιοχής, το τοπικό οδικό δίκτυο αδυνατεί να υποστηρίξει τις αναπτυξιακές ανάγκες, σημείωσε η κ. Αγγέλη. Πρόκειται για οδικό δίκτυο ιδιαίτερα υποβαθμισμένο, επικίνδυνο τους θερινούς μήνες λόγω και της κυκλοφοριακής συμφόρησης, αποτελώντας αποτρεπτικό παράγοντα για τον επισκέπτη που επιθυμεί να ανακαλύψει το φυσικό κάλλος της ενδοχώρας. Το βασικότερο όμως ζήτημα είναι ότι η υφιστάμενη κατάσταση του δικτύου δυσχεραίνει την καθημερινότητα των κατοίκων και των επαγγελματιών της περιοχής.
Το 2020 εγκρίθηκε η διάλυση της σύμβασης, με διακοπή της εκπόνησης του σταδίου: «Φάση 3: Προμελέτες έργων, Α. Χάραξη Φακέλου έργου» της μελέτης «Σύνδεση της Ε.Ο. Ηγουμενίτσας – Πρέβεζας με Εγνατία οδό (Τμήμα Παραμυθιά – Μεσοπόταμος)». Σύμφωνα με τα πρακτικό της Ο.Ε. 19/11/2020 η Περιφερειακή αρχή δεσμεύτηκε ότι θα αναζητήσει τη «βέλτιστη υλοποιήσιμη λύση με σύννομες, ταχύτερες διαδικασίες και με το μικρότερο δυνατό κόστος, αξιοποιώντας το νέο θεσμικό πλαίσιο». Βασικό πρόβλημα στην ολοκλήρωση της μελέτης, η οποία ξεκίνησε το 2010, αποτέλεσε η εύρεση της βέλτιστης χάραξης, με τις λιγότερες δυνατές απαλλοτριώσεις και την ευρύτερη δυνατή αποδοχή από τους κατοίκους της περιοχής, με την λοφώδη χάραξη να αποτελεί μια από τις προτεινόμενες λύσεις από τους όμορους δήμους και φορείς.
Η κ. Αγγέλη ρώτησε σε ποιες ενέργειες έχει προβεί ή προτίθεται να προβεί η Περιφερειακή αρχή, λαμβάνοντας υπόψη τα σημερινά δεδομένα, ώστε να συνδεθεί η Παραμυθιά με το παραλιακό μέτωπο με ένα σύγχρονο και ασφαλές οδικό δίκτυο, σε συνέχεια της δέσμευσής της από το 2020 και αν προτίθεται η Περιφερειακή αρχή, παράλληλα, να προχωρήσει σε αναβάθμιση του τοπικού οδικού δικτύου Παραμυθιά – Γλυκή – Μεσοπόταμος, ως μια ταχεία και εύκολη λύση που θα βελτιώσει την καθημερινότητα των πολιτών;
Απαντώντας στη συγκεκριμένη ερώτηση ο Περιφερειάρχης έδειξε πως δεν είναι στα άμεσα πλάνα της διοίκησής του ο συγκεκριμένος δρόμος, λέγοντας ότι η μελέτη είχε ανατεθεί με τον παλιό νόμο, υπήρχαν προβλήματα ως προς τη χάραξη και η σύμβαση διαλύθηκε το 2020. Ο προϋπολογισμός του ανέρχονταν σε 80 εκ. ευρώ, χρήματα που σήμερα είναι πολύ δύσκολο να βρεθούν.Με την ευκαιρία αναφέρθηκε για μια ακόμα φορά στα οδικά έργα που ωριμάζει η Περιφερειακή Αρχή, στην περιοχή της Πρέβεζας κυρίως, όπως ο παραλιακός άξονας που έχει μεγαλύτερη κίνηση. “Αν δεν τελειώσουν οι μελέτες που είναι πιο μπροστά δε μπορώ να ξεκινήσω. Δεν έχω τόσες δυνατότητες και το προσωπικό δεν φτάνει για όλες τις δουλειές”, ανέφερε χαρακτηριστικά.