Μια ακόμα αμφιλεγόμενη διαχείριση σε ένα σημαντικό και με υψηλό προϋπολογισμό έργο του Δήμου Ιωαννιτών, το οποίο είχε εξασφαλισμένη χρηματοδότηση από την προηγούμενη δημοτική αρχή, χρεώνεται η διοίκηση Ελισάφ. Και αυτή τη φορά, το συγκεκριμένο έργο κινείται στην κόψη του ξυραφιού, κινδυνεύοντας να απενταχθεί και να χαθούν χρήματα, μισό εκατομμύριο συγκεκριμένα, που είχε κερδίσει ο Δήμος Ιωαννιτών από τις αρχές του 2019, όπως ακριβώς συνέβη και με τα 2 εκατ. ευρώ της κεντρικής πλατείας.
Στην προκειμένη περίπτωση, ο χειρισμός αφορά το έργο «Πιλοτικές Ψηφιακές Εφαρμογές Έξυπνης Πόλης για το Δήμο Ιωαννιτών» και στη συνεδρίαση της Οικονομικής Επιτροπής της Τρίτης, η εισήγηση της δημοτικής αρχής αποκάλυψε το επείγον του όλου ζητήματος, σε αρκετά δραματικούς τόνους.
Το έργο έχει προϋπολογισμό 471.312,84€ με ΦΠΑ (και με τα εξής παραδοτέα: 1. Πλατφόρμα Έξυπνης Πόλης & Διαδικτυακή πύλη προβολής δεδομένων προς τους πολίτες, 2. Διαχείριση κάδων βιοαποβλήτων και υπόγειων και διαχείριση περιβαλ. δεδομένων και εγκ/ση περιβαλλοντικών αισθητήρων, 3. Τηλεπαρακολουθηση και τηλεδιαχείριση ηλεκτροφωτισμού, 4. Διαχείριση και ψηφιοποιηση δεδομένων πολεοδομικού ενδιαφέροντος, 5. Τουριστική προβολή με τη χρήση έξυπνων αισθητήρων τύπου beacon, 6. Υποδομή καινοτόμων εφαρμογών – Social Wifi).
Η προειδοποίηση: «Προκύπτει λοιπόν ότι η διαδικασία πρέπει να προχωρήσει προκειμένου να μην απενταχθεί το έργο από την χρηματοδότηση αλλά και πολύ περισσότερο να υλοποιηθεί η σύμβαση σε συντομότερο του ορισθέντος χρονικού διαστήματος υπέρ του δημοσίου συμφέροντος» και ακολούθως επίσης, αναφέρει η εισήγηση του αντιδημάρχου Οικονομικών Φώτη Βάββα: «επιβάλλεται προς προστασία του υπέρτερου δημοσίου συμφέροντος η άμεση ανάκληση της απόφασης υπ’ αρ. 258/23.3.2021 της Οικονομικής Επιτροπής του Δήμου Ιωαννιτών και η παραπομπή της αξιολόγησης στην Επιτροπή Διαγωνισμού προκειμένου να προβεί σε νόμιμη αξιολόγηση των εταιριών ΝΤΟΤΣΟΦΤ και ΤΟΠΒΙΖΙΟΝ σύμφωνα με την Σ1719/2021 ΑΕΠΠ, λαμβάνοντας υπόψιν και εξετάζοντας αναλυτικά το περιεχόμενο της απόφασης και όλους τους ισχυρισμούς της αιτήσεως αναστολής – ακυρώσεως, για να αποφευχθεί περαιτέρω καθυστέρηση και δικαστική εμπλοκή αλλά και να συνεχισθεί απολύτως νόμιμα η διαδικασία και να ολοκληρωθεί υπέρ του δημοσίου συμφέροντος».
Προτείνεται δηλαδή οριακά, η αξιολόγηση δύο εκ των συμμετεχουσών στο διαγωνισμό εταιρειών, προκειμένου να προχωρήσει το έργο και να μην χαθεί η χρηματοδότηση.
Πολύπλοκο θέμα
Τα πράγματα ωστόσο, είναι πολύ πιο σύνθετα από ό,τι παρουσιάζονται στην εισήγηση, καθώς πρώτα από όλα ένα ερωτηματικό προκύπτει από τη μη υιοθέτηση των παρατηρήσεων της απόρριψης του διαγωνισμού, εκ μέρους της Ανεξάρτητης Αρχής Προδικαστικών Προσφυγών (είναι η ίδια αρχή που… κυνηγάει το Δήμο Ιωαννιτών για τα led) με αποτέλεσμα να οδηγείται ο Δήμος τώρα στην παρακολούθηση της αίτησης αναστολής – ακύρωσης ενώπιον του Διοικητικού Εφετείου Ιωαννίνων, για την οποία έχει ορισθεί ημερομηνία συζήτησης η 9η-2-2022 (σήμερα δηλαδή). Ενδέχεται η δίκη να οδηγηθεί σε αναβολή, όπως ανέφερε στη συνεδρίαση της Οικονομικής Επιτροπής, ο αντιδήμαρχος Οικονομικών.
Η ΑΕΠΠ έχει ασχοληθεί δύο φορές με το συγκεκριμένο έργο και συγκεκριμένα στις 21 Μαΐου 2021 (Αριθμός απόφασης: 1049/2021) και στις 2 Νοεμβρίου 2021 (Αριθμός απόφασης: Σ1719/2021).
Με την απόφαση Σ1719/2021 της ΑΕΠΠ έχει ήδη ακυρωθεί η υπ’ αρ. 258/23.3.2021 απόφαση της Οικονομικής Επιτροπής του Δήμου Ιωαννιτών και συνακόλουθα και το πρακτικό της 18.3.2021 της επιτροπής διαγωνισμού. Κατά της απόφασης Σ1719/2021 της ΑΕΠΠ έχει ασκηθεί αίτηση αναστολής – ακύρωσης από συμμετέχουσα στο διαγωνισμό εταιρεία. Το ερώτημα είναι γιατί το θέμα εισηγήθηκε η δημοτική αρχή ως «Ανάκληση της απόφασης υπ’ αρ. 258/23.3.2021 της Οικονομικής Επιτροπής» από τη στιγμή που η εν λόγω απόφαση έχει ακυρωθεί από την ΑΕΠΠ και δεν υπήρξε έγκαιρα εναρμόνιση της απόφασης με τις επιταγές του πενηντασέλιδου απορριπτικού κειμένου της ΑΕΠΠ;
Αβέβαια εξέλιξη
Η εισήγηση του κ. Βάββα αναφέρει: «Σε συνέχεια των τελευταίων εξελίξεων στη δικαστική εμπλοκή του διαγωνισμού, τα χρονικά περιθώρια για την ομαλή υλοποίηση του έργου είναι πλέον οριακά. Και αυτό διότι σύμφωνα και με τη διακήρυξη, το χρονοδιάγραμμα υλοποίησης των υπηρεσιών είναι 21 μήνες. Τούτο σημαίνει ότι θα πρέπει να υπογραφεί η σύμβαση μέχρι το τέλος του Φεβρουαρίου, αλλά και να υλοποιηθεί το έργο δίχως καμία καθυστέρηση ή αίτημα παράτασης. Στην τρέχουσα προγραμματική περίοδο οι δαπάνες είναι επιλέξιμες έως και την 31/12/2023. Συνεπώς η ολοκλήρωση του διαγωνισμού το επόμενο χρονικό διάστημα και υπογραφή σύμβασης, σε συνεννόηση με τον ανάδοχο με μειωμένο το χρόνο υλοποίησης της σύμβασης, ώστε να μπορεί να παραληφθεί και αποπληρωθεί πριν τις 31/12/2023. Εάν το σχέδιο σύμβασης υποβληθεί με χρονοδιάγραμμα πέρα από την 31/12/2023, δε μπορεί να δοθεί προέγκριση και το έργο θα απενταχθεί από την τρέχουσα προγραμματική περίοδο. Για να χρηματοδοτηθεί το έργο από την επόμενη προγραμματική περίοδο (2021-2027), καθώς αποτελεί έργο της τρέχουσας Στρατηγικής για τη Βιώσιμη Αστική Ανάπτυξη, θα πρέπει να περιγράφεται και να εγκριθεί και στη νέα Στρατηγική για τη Βιώσιμη Αστική Ανάπτυξη (2021-2027), γεγονός πλήρως αβέβαιο».