“Σφυροκόπημα” για το περίφημο έργο των θρησκευτικών διαδρομών δια της συνεργασίας με την Ελληνική Εταιρείας Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης και τις τροποποιήσεις που επέφερε η δημοτική αρχή με δεύτερη απόφαση της Οικονομικής Επιτροπής στις αρχές Οκτωβρίου – το θέμα ανέδειξαν οι Νέοι Αγώνες με δημοσιεύματα – επεφύλαξαν οι παρατάξεις της αντιπολίτευσης του δημοτικού συμβουλίου κατά την εκτός ημερησίας διατάξεως συζήτηση, στη συνεδρίαση της Τετάρτης.
Ο Δήμαρχος που είχε χαρακτηρίσει με δηλώσεις του “θέμα ευελιξίας” την τροποποιημένη προγραμματική σύμβαση με την ΕΕΤΑΑ, την οποία ενέκρινε κατά πλειοψηφία η Οικονομική Επιτροπή μέσα σε διάστημα 20 ημερών, αλλάζοντας άρδην το επίπεδο συνεργασίας με την αναπτυξιακή εταιρεία της ΚΕΔΕ, εμφανίστηκε προετοιμασμένος για να απαντήσει στις επικρίσεις της αντιπολίτευσης που έμειναν αναπάντητες κατά τη διάρκεια της Οικονομικής Επιτροπής της 5ης Οκτωβρίου. Το βάρος των απαντήσεων πήρε στους ώμους του ο Μωυσής Ελισάφ, αλλά στην πρώτη τοποθέτησή του δεν διαφώτισε τα σκοτεινά σημεία αυτής της υπόθεσης. Παραδέχτηκε ότι με την απάλοιψη της οικονομικής αμοιβής της ΕΕΤΑΑ δεν χρειάζεται έλεγχος από το Ελεγκτικό Συνέδριο. Η προγραμματική σύμβαση που εγκρίθηκε από την Οικονομική Επιτροπή, θυμίζουμε, δεν περιέχει ούτε τις ονομαστικοποιημένες μελέτες που θα αναλάβει να εκπονήσει η ΕΕΤΑΑ, ούτε το κόστος των μελετών, ούτε καν το τρίτο μέρος της προγραμματικής σύμβασης, το Υπουργείο Τουρισμού που θα διαθέσει τα χρήματα… Δήλωσε πάντως ο Δήμαρχος πως ο φάκελος του έργου είναι στη διάθεση του δημοτικού συμβουλίου…
Άνοιξε το χωρό ο Μπέγκας
Στο θέμα επανήλθε ο πρώην Δήμαρχος Θωμάς Μπέγκας και ακολούθως, η επικεφαλής της παράταξης “Ιωάννινα_2023”. Η τελευταία μίλησε για ερασιτεχνισμό της δημοτικής αρχής που το Δεκέμβριο του 2019 δήλωνε ότι τα έργα και όχι οι μελέτες του έργου των θρησκευτικών διαδρομών, κοστολογούνται γύρω στα 6 εκατ. ευρώ και αυτό χωρίς να έχουν ενταχθεί καν οι μελέτες. “Αυτό αποτελεί παγκόσμια πρωτοτυπία να γνωρίζει κάποιος τον προϋπολογισμό των έργων πριν καν εκπονηθούν οι μελέτες τους” σημείωσε χαρακτηριστικά.
Η Τ. Καλογιάννη
Όπως αποκάλυψε η κ. Καλογιάννη η ΕΕΤΑΑ διακρίνεται για μη επάρκεια στελεχικού δυναμικού, ικανού να εκπονήσει τις ζητούμενες μελέτες. Εκτίμησε πως η ΕΕΤΑΑ θα προσφύγει στον ιδιωτικό τομέα, θα αναθέσει τις μελέτες και θα κρατήσει και τις προμήθειες για διαχειριστικά της έξοδα, δηλαδή ο Δήμος υποκαθιστά με την ΕΕΤΑΑ τον αναπτυξιακό οργανισμό που ήθελε να δημιουργήσει και που θα υποκαθιστούσε τις τεχνικές υπηρεσίες του Δήμου… Είναι μεθοδεύσεις που δημιουργούν πολλά ερωτηματικά, ανέφερε η κ. Καλογιάννη.
Ο δημοτικός σύμβουλος της παράταξης “Ενότητα Πολιτών – Νέα Γιάννενα” Θωμάς Γιωτίτσας άσκησε κριτική στους χειρισμούς της δημοτικής αρχής, τονίζοντας πως τα ερωτήματα παραμένουν και πως το δημοτικό συμβούλιο έχει πλήρη άγνοια για το συγκεκριμένο έργο.
Απαντήση με… ειρωνεία
Απαντώντας στην δευτερολογία του ο Μωυσής Ελισάφ, χρησιμοποίησε τη γνωστή ειρωνία για τις καταγγελίες της αντιπολίτευσης, ωστόσο παρέλειψε να δώσει απαντήσεις… Παρέπεμψε στο φάκελο που παρέδωσε στο προεδρείο του δημοτικού συμβουλίου νωρίτερα. Επικαλέστηκε τη γραφειοκρατία του Υπουργείου Τουρισμού, την πανδημία για τη λειτουργία των δημοτικών υπηρεσιών (!) για να… απαντήσει στην κριτική της Τ. Καλογιάννη, σε σχέση με την παράκαμψη των δημοτικών υπηρεσιών. Κατά το Δήμαρχο δηλαδή, η συνεργασία με την ΕΕΤΑΑ γίνεται λόγω αδυναμίας των δημοτικών υπηρεσιών να αναλάβουν τις μελέτες για τις θρησκευτικές διαδρομές εξαιτίας της πανδημίας, της εξ αποστάσεως εργασίας κτλ. Όμως, η συνεργασία ΕΕΤΑΑ και Δήμου Ιωαννιτών ξεκινά από το 2019, όταν δεν είχε ακόμα εμφανιστεί η πανδημία στην υφήλιο… Δεν συνιστά μηχανισμό εξαπάτησης των δημοτών, με τη συνέργεια της ΕΕΤΑΑ το συγκεκριμένο έργο, είπε μεταξύ άλλων.
Ό,τι και να λέει ο φάκελος… η ουσία είναι πως η Οικονομική Επιτροπή του Δήμου Ιωαννιτών ενέκρινε κατά πλειοψηφία μια τριμερή προγραμματική σύμβαση που απέχει παρασάγγας από τη νομιμότητα που προβλέπει για τις προγραμματικές συμβάσεις ο “Καλλικράτης”.