Σε νούμερο ένα πηγή διασποράς του κορονοϊού, τείνει να γίνει ο συνωστισμός στα μέσα μαζικής μεταφοράς. Ασφυκτικά γεμάτα λεωφορεία και συρμοί, επιβάτες στοιβαγμένοι ο ένας επάνω στον άλλον, φορώντας ή όχι μάσκα, συνθέτουν τη σημερινή εικόνα που παρατηρείται στα ΜΜΜ κάτι που σίγουρα προκαλεί μεγάλη ανησυχία – κι ας μην είμαστε ειδικοί λοιμωξιολόγοι – για τη διασπορά της πανδημίας του κορονοϊού.
Αυτό καταγγέλλουν οι Αριστερές Παρεμβάσεις σε Ήπειρο και Γιάννενα δημοσιεύοντας μάλιστα μια φωτογραφία από ένα αστικό που εκτελεί δρομολόγια προς το Πανεπιστήμιο.
«Στα Γιάννενα το ιδιωτικό ΚΤΕΛ θέλοντας να μεγιστοποιήσει το κέρδος του, όπως έκανε και προ ιού, στοιβάζει ανθρώπους με πανάκριβο εισιτήριο (δεν είναι μόνο οι φοιτητές, αλλά και εργαζόμενοι, γέροι άνθρωποι που πάνε στα νοσοκομεία, άνεργοι, κτλ)», τονίζει η ανακοίνωση και συνεχίζει:
«Οι πανάκριβες και ελλιπείς υπηρεσίες που προσφέρει αναγκάζουν τον κόσμο να χρησιμοποιεί ιδιωτικά μέσα μεταφοράς με ότι αυτό συνεπάγεται σε επιβάρυνση της τσέπης του, αλλά και της απίστευτης επιβάρυνσης του κυκλοφοριακού (σε μια βροχερή μέρα η απόσταση με αυτοκίνητο από το κέντρο της πόλης μέχρι τη Δουρούτη φτάνει τα 45 λεπτά). Συχνά, ακόμα και με ασθενοφόρα εγκλωβισμένα στα κομβόι ακινητοποιημένων οχημάτων.
Να θυμίσουμε ότι το αστικό ΚΤΕΛ επιδοτείται από τους δύο δήμους του λεκανοπεδίου (Ιωαννιτών και Ζίτσας)».
Λύσεις
Οι παρατάξεις προτείνουν τις ακόλουθες λύσεις:
«Εκτός την αστική συγκοινωνία από την ενδοχώρα με τα προάστια (Κατσικάς, Ανατολή, Μπάφρα, Πεδινή, Νεοχωρόπουλο, Βουνοπλαγιά, Ελεούσα, Πέραμα, Αμφιθέα κι άλλα χωριά του κάμπου), το κύριο πρόβλημα βρίσκεται στα δρομολόγια προς τα δύο νοσοκομεία και τα εργοστάσια (Βιομηχανικής, όσο και των εργοστασίων εκτός ζώνης), που καθημερινά διακινούν χιλιάδες εργαζόμενους.
Το μέτρο εξαϋλώνεται ιδιαίτερα κι υπάρχει συνωστισμός «σαρδέλας», στα ιδιόκτητα λεωφορεία των επιχειρήσεων που μεταφέρουν εργάτες μετανάστες.
Η μόνη λύση είναι η ύπαρξη δημοτικής συγκοινωνίας. Σήμερα – ελλείψει αυτής – χρειαζόμαστε συνεχή δρομολόγια και κάλυψη όλου του δικτύου και των αναγκών, ανάπτυξη σεβασμού στο επιβατικό κοινό, συνέπεια στην ώρα αφίξεων – στάσεων – τερματισμών, μείωση του εισιτηρίου, μειωμένο – σύμφωνα με τα υγειονομικά πρωτόκολλα – επιβατικό κοινό ανά αστικό λεωφορείο, δωρεάν μετακίνηση για τους ανέργους και τα φτωχά νοικοκυριά».