• Προφίλ
  • Επικοινωνία
NEOI AΓΩΝΕΣ  ΗΠΕΙΡΟΥ
Click4web - Κατασκευή ιστοσελίδων Ιωάννινα
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
  • Οικονομία
  • Ήπειρος
  • Πολιτισμός
  • Αθλητισμός
No Result
View All Result
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
  • Οικονομία
  • Ήπειρος
  • Πολιτισμός
  • Αθλητισμός
No Result
View All Result
NEOI AΓΩΝΕΣ  ΗΠΕΙΡΟΥ
No Result
View All Result
Home Πολιτισμός

Poe-try από το θέατρο Actina

από neoiagones
29 Μαρτίου 2022
σε Πολιτισμός
poetry)actina
Share on FacebookShare on Twitter

Μια παράσταση χοροθεατρική, διασκευασμένη θεατρικά, βασισμένη σε ένα διήγημα του Έντγκαρ Άλαν Πόε, ικανή να καθηλώσει και τον πιο ατρόμητο θεατή, για πρώτη φορά στη σκηνή, παρουσιάζεται από το θέατρο Actina.

Αφετηρία έμπνευσης αποτελεί το διήγημα “Ο άνθρωπος που σκότωσε τον εαυτό του”. Δύο ερμηνευτές, ένας ηθοποιός και μια χορεύτρια και ένας καλά κρυμμένος κακός εαυτός που χαμογελάει σαρκαστικά και περιμένει την κατάλληλη στιγμή να αποκαλυφθεί. Δύο δυνάμεις αντίρροπες που παίρνουν σάρκα και οστά και κάνουν το αδύνατο δυνατό. Με αφορμή μια παλιά κασετίνα το κουβάρι ξετυλίγεται και λέξη μετά τη λέξη μας αποκαλύπτεται η ιστορία. Μια ιστορία με κεντρικό ήρωα έναν άνθρωπο-τον καθένα από

μας- που χάνει την αγαπημένη του εξαιτίας μιας ανεξήγητης ασθένειας και την αναζητά επίμονα ώσπου για χάρη της τολμά κάτι απερίγραπτο. Μπλέκεται σε μια ατέρμονη αναζήτηση που του τρώει τα σωθικά του. Οι επίμονες προσπάθειες του τον οδηγούν σε ένα μονοπάτι που δεν έχει επιστροφή. Αγγίζει την μαύρη χορδή του εαυτού του και χορεύει στον ρυθμό της χωρίς να έχει τον έλεγχο με αποτέλεσμα την πλήρη καταστροφή του.

Ο Πόε είναι μια αυτοκαταστροφική ιδιοφυΐα, ένας λογοτέχνης με σπάνια διανοητική διαύγεια, από τους πρωτεργάτες της «σκοτεινής» λογοτεχνίας. Υπήρξε ένας από τους κύριους εκπροσώπους του αμερικάνικου ρομαντισμού, με κλασική παιδεία και αναλυτική ικανότητα σκέψης, ενώ άσκησε σημαντική επίδραση στην παγκόσμια λογοτεχνία, αποτελώντας θεμέλιο λίθο για την εξέλιξη σύγχρονων λογοτεχνικών ειδών, όπως η αστυνομική λογοτεχνία ή οι ιστορίες τρόμου και φαντασίας. Όλο το έργο του Πόε συνιστά ένα οικοδόμημα στοιχειωμένο από έξαρση και τρόμο, από μυστήριο και φρίκη. Το διήγημα αυτό φωτίζει εύστοχα την πλευρά εκείνη του εαυτού μας που είτε δεν θέλουμε να αναγνωρίσουμε, είτε αγνοούμε.

Η σκηνοθετική προσέγγιση δεν αποβλέπει σε ένα κλασικό ανέβασμα. Η μέθοδος έρευνας του κειμένου και η απόδοση των συμβολισμών του διηγήματος ακολουθεί ένα μινιμαλιστικό ύφος, εναρμονισμένη πλήρως με τον σκοτεινό κόσμο του Πόε. Βασικά συστατικά της αποτελούν: η διερεύνηση των εννοιών του έργου μέσω κινητικών αυτοσχεδιασμών, το “παιχνίδι” μεταξύ εκτυφλωτικού φωτός και σκοταδιού, η εναλλαγή των ρόλων στη σχέση θεατή-ερμηνευτή, οι αντικατοπτρισμοί μέσω της χρήσης αντικειμένων, ενώ η χρήση των audiovisual effects και η μουσική εναρμονίζονται με την μυστηριακή ατμόσφαιρα συμπληρώνοντας την.

Στη σύμπραξη αυτή θεάτρου και χορού, η κινησιολογική έρευνα αξιοποιεί εργαλεία της μεθόδου του Forsythe (Forsythe Improvisational Skills) με στόχο την διεύρυνση των δυνατοτήτων κίνησης των σωμάτων σε διαφορετικές διαστάσεις στο χώρο. Η δημιουργία γεωμετρικών σχημάτων των σωμάτων και της “παραμόρφωσης” αυτών- μέσω της τεχνικής της απομόνωσης σημείων και μελών του σώματος και διασταύρωσης ή γεφύρωσης αυτών (crossing and bridging body parts)- εμπλουτίζεται επισης από τη διάδραση με πολυχρηστικά “ασώματα” αντικείμενα. Το πρωτόλειο κινητικό υλικό οδηγείται σε σύνθεση μέσω της χρήσης της επανάληψης που ενδυναμώνει το στοιχείο της έντασης με την οποία συντελείται η μετάλλαξη/μεταμόρφωση έως την τελική κυριαρχία του κακού εαυτού.

Η σκηνογραφία βασικό στοιχείο της σκηνοθετικής πρότασης δημιουργεί ένα κατακερματισμένο περιβάλλον ενίοτε εχθρικό προς τον ήρωα, δίνοντας έμφαση στις αντιθέσεις φωτεινό – σκοτεινό, πραγματικό – ψευδαισθησιακό, εαυτός – άλλος, αφήνοντας το σώμα να οργανώνει το χώρο. Ενδυματολογικά τονίζεται η διττότητα του ήρωα και το αδιέξοδο που έχει περιέλθει.

Η πρεμιέρα θα γίνει το Σάββατο 2 Απριλίου.

  • 2-17 Απριλίου κάθε Σάββατο & Κυριακή για 6 παραστάσεις

Ώρα παράστασης στις 21:15΄

Διάρκεια: 60 λεπτά

Τιμή εισιτηρίου: 12€ ταμείο, 10€ προπώληση, 8€ μειωμένο (ανέργων-εφήβων-παιδιών-65+

Προπώληση: Βιβλιοπωλείο Αναγνώστης, Μωβ κουκουβάγια, viva https://www.viva.gr/tickets/theater/poetry/

Τοποθεσία: Θέατρο Actina (Διεύθυνση: Άννης Κομνηνής 8, Πληροφορίες-κρατήσεις: 6974865401, Παραγωγή: Θέατρο Actina)

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ

  • Σκηνοθεσία – Διασκευή: Αθηνά Τσικνιά
  • Συγγραφέας: ‘Εντγκαρ Άλαν Πόε
  • Ερμηνευτές: Ελεονώρα Ηλία, Γιάννης Κοντός
  • Κίνησιολογία: Ελεονώρα Ηλία
  • Visual effects: Κωστής Εμμανουηλίδης
  • Audio effects: Αχιλλέας Κάππης
  • Βοηθός σκηνοθέτη: Δέσποινα Ναυρόζογλου
  • Σκηνογραφία – ενδυματολογία – φωτισμοί: Αθηνά Τσικνιά
  • Επιμέλεια κοστουμιών: Φόνη Βραζέλη
  • Φωτογραφίες: Κωστής Εμμανουηλίδης
  • Δημιουργία αφίσας: Μιχάλης Ρέκατας
  • video promo: Κωστής Εμμανουηλίδης

Tags: POETRYΘΕΑΤΡΟ ACTINAΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
Προηγούμενο άρθρο

Συνάντηση Τ. Καλογιάννη για την έλευση του φυσικού αερίου στα Γιάννενα

Επόμενο άρθρο

Με 16 τακτικά θέματα ημερήσιας διάταξης συνεδρίασε το Δ.Σ. Άρτας

Επόμενο άρθρο
Με 16 τακτικά θέματα ημερήσιας διάταξης συνεδρίασε το Δ.Σ. Άρτας

Με 16 τακτικά θέματα ημερήσιας διάταξης συνεδρίασε το Δ.Σ. Άρτας

Πρόσφατα νέα

Ο Δήμος θρυμματίζει τα ογκώδη και η Περιφέρεια  επιβλέπει να μην ξαναγίνει χωματερή

Ο Δήμος θρυμματίζει τα ογκώδη και η Περιφέρεια  επιβλέπει να μην ξαναγίνει χωματερή

10 Οκτωβρίου 2025
Η Ημαθία… έρχεται στα Γιάννενα

Η Ημαθία… έρχεται στα Γιάννενα

10 Οκτωβρίου 2025
Παρέμβαση του “Κοινού των Ηπειρωτών” για το πρόγραμμα Επισιτιστικής Βοήθειας (πρώην ΤΕΒΑ)

Παρέμβαση του “Κοινού των Ηπειρωτών” για το πρόγραμμα Επισιτιστικής Βοήθειας (πρώην ΤΕΒΑ)

10 Οκτωβρίου 2025
Ποιος φιλοξενεί ποιον στην Ηγουμενίτσα;

Ποιος φιλοξενεί ποιον στην Ηγουμενίτσα;

10 Οκτωβρίου 2025
Πρόγραμμα ανοιχτής καινοτομίας UoI Hackathon

Πρόγραμμα ανοιχτής καινοτομίας UoI Hackathon

9 Οκτωβρίου 2025
Ο Κυριάκος Καλαϊτζίδης από το Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων υποψήφιος  για τα Aga Khan Music Awards 2025

Ο Κυριάκος Καλαϊτζίδης από το Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων υποψήφιος  για τα Aga Khan Music Awards 2025

9 Οκτωβρίου 2025

Δημοφιλή

Ξεκίνημα μεταγραφικών ανακοινώσεων με Κόντε και Φλόρες

Ο αντικαταστάτης του Κόντε στην ενδεκάδαμοναδικός «πονοκέφαλος» του Κούστα

26 Σεπτεμβρίου 2025
Ο Θέμης Πατρινός τελευταία μεταγραφή στον ΠΑΣ, αμφίβολος για Ν. Βόλου ο Δόσης – Μπαίνει ο Παυλίδης

Ο Θέμης Πατρινός τελευταία μεταγραφή στον ΠΑΣ, αμφίβολος για Ν. Βόλου ο Δόσης – Μπαίνει ο Παυλίδης

1 Οκτωβρίου 2025
Ο ΠΑΣ δεν πρέπει να παρασυρθεί από το βαρύ του όνομα

Ο ΠΑΣ δεν πρέπει να παρασυρθεί από το βαρύ του όνομα

17 Σεπτεμβρίου 2025
Θέλει πολύ χρόνο για να «δέσει» η ομάδα

Θέλει πολύ χρόνο για να «δέσει» η ομάδα

16 Σεπτεμβρίου 2025
Κατόπιν… εορτής έδειξε καλό πρόσωπο

Κατόπιν… εορτής έδειξε καλό πρόσωπο

7 Οκτωβρίου 2025
Αρνητική εμφάνιση και κολλημένος στον… βυθό της βαθμολογίας ο ΠΑΣ, οφείλει να συνεχίσει να παλεύει όμως…

Αρνητική εμφάνιση και κολλημένος στον… βυθό της βαθμολογίας ο ΠΑΣ, οφείλει να συνεχίσει να παλεύει όμως…

30 Σεπτεμβρίου 2025
NEOI AΓΩΝΕΣ  ΗΠΕΙΡΟΥ

Οι «Νέοι Αγώνες Ηπείρου» εκδίδονται εδώ και 28 συναπτά έτη συμβάλλοντας στην ενημέρωση της τοπικής κοινωνίας με πλούσια αρθρογραφία, ρεπορτάζ και σχόλια.

Διεύθυνση: Ζυγομάλλη 6 Ιωάννινα
Τηλ: 2651027627, 2651077466
Email: info@neoiagones.gr

Follow Us

Κατηγορίες

  • Αθλητισμός
  • Διάφορα
  • Επικαιρότητα
  • Ήπειρος
  • Οικονομία
  • Πολιτική
  • Πολιτισμός

Πρόσφατα Νέα

Ο Δήμος θρυμματίζει τα ογκώδη και η Περιφέρεια  επιβλέπει να μην ξαναγίνει χωματερή

Ο Δήμος θρυμματίζει τα ογκώδη και η Περιφέρεια  επιβλέπει να μην ξαναγίνει χωματερή

10 Οκτωβρίου 2025
Η Ημαθία… έρχεται στα Γιάννενα

Η Ημαθία… έρχεται στα Γιάννενα

10 Οκτωβρίου 2025
Πολιτική Απορρήτου

© 2020 ΝΕΟΙ ΑΓΩΝΕΣ - All Rights Reserved. Κατασκευή Ιστοσελίδας Click4Web

No Result
View All Result
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
  • Οικονομία
  • Ήπειρος
  • Πολιτισμός
  • Αθλητισμός
  • Προφίλ

© 2020 ΝΕΟΙ ΑΓΩΝΕΣ - All Rights Reserved. Κατασκευή Ιστοσελίδας Click4Web

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Accessibility by WAH
  • Νέοι Αγώνες Ηπείρου
  • Όροι χρήσης – πολιτική απορρήτου
  • Προφίλ
  • Πρώτα οι μελέτες, μετά οι αποφάσεις