• Προφίλ
  • Επικοινωνία
NEOI AΓΩΝΕΣ  ΗΠΕΙΡΟΥ
Click4web - Κατασκευή ιστοσελίδων Ιωάννινα
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
  • Οικονομία
  • Ήπειρος
  • Πολιτισμός
  • Αθλητισμός
No Result
View All Result
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
  • Οικονομία
  • Ήπειρος
  • Πολιτισμός
  • Αθλητισμός
No Result
View All Result
NEOI AΓΩΝΕΣ  ΗΠΕΙΡΟΥ
No Result
View All Result
Home Ήπειρος

«Εγνατία των Λιμένων»: Τέσσερα λιμάνια της Β. Ελλάδας μπαίνουν σε νέα εποχή

από neoiagones
22 Μαρτίου 2022
σε Ήπειρος
limani hgoymenitsas
Share on FacebookShare on Twitter

«Εγνατία των λιμένων. Ηγουμενίτσα – Θεσσαλονίκη – Καβάλα – Αλεξανδρούπολη: Αναπτυξιακός και Γεωστρατηγικός ρόλος», ήταν το θέμα ημερίδας που πραγματοποιήθηκε στη Θεσσαλονίκη με πρωτοβουλία της Ειδικής Μόνιμης Επιτροπής Ελληνισμού της Διασποράς της Βουλής.

Η ημερίδα στην οποία το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής εκπροσώπησε ο Γενικός Γραμματέας Λιμένων και Λιμενικής Πολιτικής Ευάγγελος Κυριαζόπουλος διοργανώθηκε στο πλαίσιο εκδηλώσεων που πραγματοποιούνται στο περιθώριο της κοινής συνεδρίασης της Επιτροπής με το Διοικητικό Συμβούλιο της Παγκόσμιας Διακοινοβουλευτικής Ένωσης Ελληνισμού (Πα.Δ.Ε.Ε.).

Μιλώντας στην ημερίδα ο κ. Κυριαζόπουλος υπογράμμισε ότι «κατά μήκος της Εγνατίας Οδού η οποία διασχίζει την Ήπειρο, τη Μακεδονία και τη Θράκη. Εκκινεί από το λιμάνι της Ηγουμενίτσας, απ’ όπου υπάρχει τακτική ακτοπλοϊκή σύνδεση με την Ιταλία, και καταλήγει στους Kήπους του Έβρου στα Ελληνοτουρκικά σύνορα. Από την μια πλευρά ως την άλλη, ανέφερε, βρίσκονται 4 από τους σημαντικότερους λιμένες της Β. Ελλάδας.

Επιπρόσθετα», συνέχισε, «η Εγνατία Οδός λειτουργεί συγχρόνως ως συλλεκτήριος οδικός άξονας των μεταφορών της Βαλκανικής και της Ν.Α. Ευρώπης. Σ’ αυτήν καταλήγουν οι Πανευρωπαϊκοί Διάδρομοι IV (Βερολίνο – Σόφια – Θεσσαλονίκη), IX (Ελσίνκι με κατάληξη την Αλεξανδρούπολη), Χ (Βιέννη – Βελιγράδι – Θεσσαλονίκη)».

Συμβολή στον Αναπτυξιακό Ρόλο της περιοχής

Αναφορικά με τον ρόλο που διαδραματίζουν αυτά τα τέσσερα λιμάνια στην ανάπτυξη της ευρύτερης περιοχής, ο κ. Κυριαζόπουλος, επεσήμανε τα εξής:

Λιμένας Θεσσαλονίκης:

Κύριος λιμένας των Βαλκανίων με προοπτικές πύλης διαμετακομιστικού εμπορίου και τουρισμού μέσα από:

  • Ολοκλήρωση υλοποίηση του επενδυτικού πλάνου του ΟΛΘ ΑΕ και κύρια των έργων αναβάθμισης στον 6ο προβλήτα που θα δώσει τη δυνατότητα προσέγγισης σε μεγάλα containerships
  • Των συνοδών έργων πολυτροπικής διασύνδεσής του (οδικής σύνδεσης με την Εγνατία, σιδηροδρομικής σύνδεσης του λιμένα)
  • Της ελεύθερης ζώνη σε λειτουργία
  • Της θέσης σε λειτουργία εμπορευματικής γραμμής με λιμένες της Αιγύπτου και της Νότιας Τουρκίας
  • Της ολοένα αυξανόμενης σημασίας του ως homeport λιμένας κρουαζιέρας
  • Του πρόσφατου μνημόνιού συνεργασίας με Οικονομική Ζώνη του Σουέζ

Λιμάνια Ηγουμενίτσας – Καβάλας – Αλεξανδρούπολης

Οι ιδιωτικοποιήσεις (πρώτα αποτελέσματα πριν το τέλος του έτους) των λιμένων της Ηγουμενίτσας, της Καβάλας και της Αλεξανδρούπολης βρίσκονται σε εξέλιξη. Τα λιμάνια αυτά έχουν τα εξής χαρακτηριστικά:

Λιμάνι Ηγουμενίτσας: Δυτική πύλη θαλάσσιου διάδρομου με μεγάλες δυνατότητες στον τομέα εμπορευματικών μεταφορών, την κρουαζιέρα και τον θαλάσσιο τουρισμό.

Λιμάνι Αλεξανδρούπολης: Λιμένας διττής σημασίας (πολιτικής και στρατιωτικής (ΝΑΤΟ). Σημειώνεται ότι η επένδυση για το πλωτό terminal (FSRU) αναμένεται να ξεκινήσει το 2022 και θα έχει κύρια εξαγωγικό προσανατολισμό.

Λιμάνι Καβάλας: πέραν της αξιοποίησης του εμπορικού λιμένα, σε δρομολόγηση βρίσκεται η δεύτερη φάση του διαγωνισμού για την αξιοποίηση της υπόγειας αποθήκης φυσικού αερίου Καβάλας με τη διευθέτηση του ζητήματος του Κανονισμού Τιμολόγησης και τα λοιπά ζητήματα

Από τα κοινοπρακτικά σχήματα που έχουν προκριθεί, διαφαίνεται ότι επενδυτές με ευρεία και βαθιά γνώση του αντικειμένου της λιμενικής βιομηχανίας πρόκειται να υλοποιήσουν σύντομα το αναπτυξιακό τους πλάνο και να ξεδιπλώσουν τις δυνατότητες τόσο των λιμένων όσο και της Εγνατίας Οδού ως βασικού άξονα θαλασσίων εμπορευματικών μεταφορών.

Ανατολική Σιδηροδρομική Εγνατία

Εξάλλου ο Γ.Γ. Λιμένων και Λιμενικής Πολιτικής ανέφερε ότι η κατασκευή της νέας σιδηροδρομικής γραμμής Θεσσαλονίκη-Καβάλα- Τοξότες Ξάνθης (νότια χάραξη), έργο ύψους 1,3 δισ. ευρώ, και αναβάθμιση της υφιστάμενης γραμμής μέχρι την Αλεξανδρούπολη, που θα διασυνδέσει τα λιμάνια Θεσσαλονίκης-Καβάλας-Αλεξανδρούπολης μεταξύ τους.

Η Ευρωπαϊκή Διάσταση και ο γεωστρατηγικός ρόλος της Εγνατίας Οδού

Επίσης ως προς την Ευρωπαϊκή διάσταση και τον γεωστρατηγικό ρόλο της Εγνατίας Οδού ο κ. Κυριαζόπουλος τόνισε τα εξής:

«Στον υπό αναθεώρηση Κανονισμό του Διευρωπαϊκού Δικτύου Μεταφορών που συζητείται στις Βρυξέλλες, σύμφωνα με την Πρόταση της Επιτροπής από τη χώρα μας θα διέρχονται δύο νέοι Ευρωπαϊκοί Διάδρομοι: Ο Διάδρομος Δυτικών Βαλκανίων που στην προτεινόμενη χάραξη θα συνδέει οδικά και σιδηροδρομικά τη Θεσσαλονίκη με το Βελιγράδι και ο Διάδρομος Βαλτικής – Μαύρης Θάλασσας – Αιγαίου που θα διέρχεται στη χώρα μας από τη Βουλγαρία και μέσω Αλεξανδρούπολης στην Εγνατία Οδό.

Οι νέοι Ευρωπαϊκοί Διάδρομοι δημιουργούν νέα δεδομένα για τους λιμένες της Εγνατίας καθώς όταν θα ολοκληρωθούν οι πολυτροπικές συνδέσεις, εμπορευματικά αγαθά και ενέργεια θα διακινούνται μέσω της Εγνατίας από και προς τα Βαλκάνια, την Ανατολική Ευρώπη και τις χώρες της Βαλτικής.

Κατά τη διάρκεια του τελευταίου άτυπου Συμβουλίου Υπουργών Μεταφορών στο Bourget της Γαλλίας τον προηγούμενο μήνα, επισημάνθηκε από τη χώρα μας η σημασία επέκτασης του Διαδρόμου Δυτ. Βαλκανίων και η σύνδεση του μέσω νέας κάθετης οδικής σύνδεσης με τη χώρα μας μέσω της Αλβανίας (ο επονομαζόμενος και Διάδρομος Αδριατικής – Ιονίου). Η προτεινόμενη σύνδεση αναβαθμίζει τη σημασία της Εγνατίας Οδού στο σύστημα μεταφορών της Βαλκανικής, και δίνει νέα αναπτυξιακή προοπτική στις διεθνείς μεταφορικές ροές κατά μήκος αυτής.

Πρόσφατη πρόταση της Γεν. Γραμματείας Λιμένων ήταν και η αναβίωση του αρχικού σχεδίου της Ευρωπαϊκής Επιτροπής το 2016 για τη σύνδεση της χώρας μας με τρίτο Ευρωπαϊκό Διάδρομο με την επέκταση του Μεσογειακού Διαδρόμου(που εκτείνεται από την Ιβηρική Χερσόνησο, διαπερνά νοτίως την Γαλλία και μέσω της Ιταλίας φθάνει στα σύνορα της Ουγγαρίας με την Ουκρανία) κάθετα μέσω των Δυτικών Βαλκανίων και τα σύνορα της χώρας μας με την Αλβανία.

«Αυτή η Πρόταση Κανονισμού», κατέληξε, «βρίσκεται υπό διαπραγμάτευση και δεν αναμένεται να τεθεί σε ισχύ πριν το 2023. Ωστόσο δημιουργεί νέα δεδομένα στις μεταφορικές ροές της Εγνατίας Οδού που πρέπει να αξιολογηθούν και να αξιοποιηθούν καταλλήλως».

Προηγούμενο άρθρο

Περιφέρεια Ηπείρου: 2.6 εκ. ευρώ καλείται να πληρώσει στην ΤΕΡΝΑ

Επόμενο άρθρο

Ήπειρος: 602 νέα κρούσματα, τα 320 στην ΠΕ Ιωαννίνων

Επόμενο άρθρο

Ήπειρος: 602 νέα κρούσματα, τα 320 στην ΠΕ Ιωαννίνων

Πρόσφατα νέα

Φιλικός αγώνας των βετεράνων του ΠΑΣ Γιάννινα για την οικονομική ενίσχυση της ΠΑΕ

Φιλικός αγώνας των βετεράνων του ΠΑΣ Γιάννινα για την οικονομική ενίσχυση της ΠΑΕ

13 Οκτωβρίου 2025
Ευοίωνο το 2025 με ενίσχυση εξαγωγών και προοπτικές ανάπτυξης για την ελληνική ιχθυοκαλλιέργεια

Ευοίωνο το 2025 με ενίσχυση εξαγωγών και προοπτικές ανάπτυξης για την ελληνική ιχθυοκαλλιέργεια

13 Οκτωβρίου 2025
Στεγαστική Συνδρομή με 100% δωρεάν κρατική  αρωγή για τους πυρόπληκτους της Ηπείρου

Στεγαστική Συνδρομή με 100% δωρεάν κρατική  αρωγή για τους πυρόπληκτους της Ηπείρου

13 Οκτωβρίου 2025
Να αποζημιώνει ο  ΕΟΠΥΥ τα συστήματα συνεχούς καταγραφής γλυκόζης

Να αποζημιώνει ο  ΕΟΠΥΥ τα συστήματα συνεχούς καταγραφής γλυκόζης

13 Οκτωβρίου 2025
Αστυνομικό μέγαρο, φοιτητικές και κοινωνικές κατοικίες στο Βελισσάριο

Αστυνομικό μέγαρο, φοιτητικές και κοινωνικές κατοικίες στο Βελισσάριο

13 Οκτωβρίου 2025
Πάρτε μέτρα  για την αιθαλομίχλη

Η αιθαλομίχλη …δεν φεύγει  από  μόνη της

13 Οκτωβρίου 2025

Δημοφιλή

Ξεκίνημα μεταγραφικών ανακοινώσεων με Κόντε και Φλόρες

Ο αντικαταστάτης του Κόντε στην ενδεκάδαμοναδικός «πονοκέφαλος» του Κούστα

26 Σεπτεμβρίου 2025
Ο Θέμης Πατρινός τελευταία μεταγραφή στον ΠΑΣ, αμφίβολος για Ν. Βόλου ο Δόσης – Μπαίνει ο Παυλίδης

Ο Θέμης Πατρινός τελευταία μεταγραφή στον ΠΑΣ, αμφίβολος για Ν. Βόλου ο Δόσης – Μπαίνει ο Παυλίδης

1 Οκτωβρίου 2025
Ο ΠΑΣ δεν πρέπει να παρασυρθεί από το βαρύ του όνομα

Ο ΠΑΣ δεν πρέπει να παρασυρθεί από το βαρύ του όνομα

17 Σεπτεμβρίου 2025
Θέλει πολύ χρόνο για να «δέσει» η ομάδα

Θέλει πολύ χρόνο για να «δέσει» η ομάδα

16 Σεπτεμβρίου 2025
Κατόπιν… εορτής έδειξε καλό πρόσωπο

Κατόπιν… εορτής έδειξε καλό πρόσωπο

7 Οκτωβρίου 2025
Αρνητική εμφάνιση και κολλημένος στον… βυθό της βαθμολογίας ο ΠΑΣ, οφείλει να συνεχίσει να παλεύει όμως…

Αρνητική εμφάνιση και κολλημένος στον… βυθό της βαθμολογίας ο ΠΑΣ, οφείλει να συνεχίσει να παλεύει όμως…

30 Σεπτεμβρίου 2025
NEOI AΓΩΝΕΣ  ΗΠΕΙΡΟΥ

Οι «Νέοι Αγώνες Ηπείρου» εκδίδονται εδώ και 28 συναπτά έτη συμβάλλοντας στην ενημέρωση της τοπικής κοινωνίας με πλούσια αρθρογραφία, ρεπορτάζ και σχόλια.

Διεύθυνση: Ζυγομάλλη 6 Ιωάννινα
Τηλ: 2651027627, 2651077466
Email: info@neoiagones.gr

Follow Us

Κατηγορίες

  • Αθλητισμός
  • Διάφορα
  • Επικαιρότητα
  • Ήπειρος
  • Οικονομία
  • Πολιτική
  • Πολιτισμός

Πρόσφατα Νέα

Φιλικός αγώνας των βετεράνων του ΠΑΣ Γιάννινα για την οικονομική ενίσχυση της ΠΑΕ

Φιλικός αγώνας των βετεράνων του ΠΑΣ Γιάννινα για την οικονομική ενίσχυση της ΠΑΕ

13 Οκτωβρίου 2025
Ευοίωνο το 2025 με ενίσχυση εξαγωγών και προοπτικές ανάπτυξης για την ελληνική ιχθυοκαλλιέργεια

Ευοίωνο το 2025 με ενίσχυση εξαγωγών και προοπτικές ανάπτυξης για την ελληνική ιχθυοκαλλιέργεια

13 Οκτωβρίου 2025
Πολιτική Απορρήτου

© 2020 ΝΕΟΙ ΑΓΩΝΕΣ - All Rights Reserved. Κατασκευή Ιστοσελίδας Click4Web

No Result
View All Result
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
  • Οικονομία
  • Ήπειρος
  • Πολιτισμός
  • Αθλητισμός
  • Προφίλ

© 2020 ΝΕΟΙ ΑΓΩΝΕΣ - All Rights Reserved. Κατασκευή Ιστοσελίδας Click4Web

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Accessibility by WAH
  • Νέοι Αγώνες Ηπείρου
  • Όροι χρήσης – πολιτική απορρήτου
  • Προφίλ
  • Πρώτα οι μελέτες, μετά οι αποφάσεις