-Για φέτος υπάρχει ως τώρα μόνο προβολή της χαράδρας του Βίκου στο περιοδικό του “Ελευθέριος Βενιζέλος” και κάθε δυνατή προβολή με τα μέσα που διαθέτει ο ΕΟΤ. Αυξημένες, αλλά μόνο από Σκανδιναβία οι αφίξεις το 2024.
Λίγες μέρες μετά την επίσκεψή της στα Γιάννενα, για την Εθνική επέτειο της 25ης Μαρτίου, και την υπογραφή μνημονίου για την τουριστική ανάπτυξη των Δήμων Ιωαννιτών και Βορείων Τζουμέρκων, η υπουργός Τουρισμού, Όλγα Κεφαλογιάννη απαντώντας σε κοινοβουλευτική ερώτηση που είχε καταθέσει στις 11 Φεβρουαρίου ο πρόεδρος της Ελληνικής Λύσης, Κυριάκος Βελόπουλος, πάγιο αίτημα των ξενοδόχων και της αυτοδιοίκησης, σχετικά με ένταξη του αεροδρομίου Ιωαννίνων στο σε πρόγραμμα συνδιαφήμισης του Ε.Ο.Τ. σημειώνει, παραθέτοντας στοιχεία, κυρίως του 2024, ότι η πόλη των Ιωαννίνων προβάλλεται συστηματικά από τον Οργανισμό, στο πλαίσιο του διαφημιστικού προγράμματος που υλοποιείται τόσο σε διεθνή όσο και σε εγχώρια μέσα. Σε ότι αφορά την κίνηση στο αεροδρόμιο το 2024 έγιναν 134 διεθνείς πτήσεις και οι αφίξεις ήταν 9.493 επιβάτες, κυρίως από Σκανδιναβικές χώρες.
Το φαράγγι του Βίκου και η περσινή προβολή σε αραβικές χώρες
Τα στοιχεία που επικαλείται η υπουργός για να δείξει ότι όντως το αεροδρόμιο Ιωαννίνων προβάλλεται, όπως και συνολικά η περιοχή, αφορούν κυρίως το 2024, αφού για φέτος το μόνο σίγουρη είναι η προβολή της χαράδρας του Βίκου στο περιοδικό του αερολιμένα Αθηνών.
Σύμφωνα με την απάντηση:
α) Μέσω advertorial δύο σελίδων στο READY2BOARD, το επίσημο περιοδικό του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών «Ελευθέριος Βενιζέλος». Με τίτλο “NATURAL BORN ESCAPES”, το περιεχόμενο εντάχθηκε στην ανοιξιάτικη έκδοση 2025, Red Issue “The Hot Issue” και θα κυκλοφορήσει εντός Μαρτίου 2025, προβάλλοντας τη μοναδική ομορφιά του τοπίου και τις αυθεντικές δραστηριότητες που μπορούν να απολαύσουν οι επισκέπτες στο φαράγγι του Βίκου.
β) Στο πλαίσιο του προγράμματος συνδιαφήμισης με την ταξιδιωτική πλατφόρμα Wego, πραγματοποιήθηκε στοχευμένη προώθηση του προορισμού των Ιωαννίνων στις αγορές της Σαουδικής Αραβίας, των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων, του Κουβέιτ και του Μπαχρέιν, κατά την περίοδο Μαΐου – Σεπτεμβρίου 2024. Η προωθητική ενέργεια υλοποιήθηκε μέσω social media campaign, με κεντρικό δημιουργικό το εμβληματικό φαράγγι του Βίκου, αναδεικνύοντας το φυσικό κάλλος και τις μοναδικές εμπειρίες που προσφέρει η περιοχή.
Επίσης, τα Ιωάννινα αλλά και η Ήπειρος συνολικά, προβάλλονται στα διαφημιστικά σποτ και τα digital assets του Ε.Ο.Τ. και ειδικότερα στα θεματικά βίντεο του Ε.Ο.Τ. για το έτος 2024 “Want this, Greece it is”, στην ιστοσελίδα www.visitgreece.gr και στους λογαριασμούς του Ε.Ο.Τ. στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης (instagram, facebook, pinterest & viber) μέσω αναρτήσεων σε τακτά χρονικά διαστήματα. Όλα τα εργαλεία επικοινωνίας του Ε.Ο.Τ., βρίσκονται στη διάθεση των τοπικών φορέων της περιοχής, για την ενσωμάτωση εξειδικευμένης πληροφορίας και προβολής του εμπλουτισμένου τουριστικού προϊόντος της περιοχής των Ιωαννίνων.
Οι Σκανδιναβικές, αυξημένες, αφίξεις
Από την κ. Κεφαλογιάννη επισημαίνεται ακόμη, ότι και κατά το τρέχον έτος ο Ε.Ο.Τ, θέτει στη διάθεση των φορέων των Ιωαννίνων και της Ηπείρου γενικότερα, όλες τις σταθερές και εξαιρετικά αποδοτικές συνεργασίες, που έχει χτίσει διαχρονικά με σημαντικούς partners της τουριστικής αγοράς αλλά και την τεχνογνωσία των γραφείων του στο εξωτερικό, προκειμένου να υποστηρίξει την προβολή της περιοχής συνολικά, αλλά και το άνοιγμα του αεροδρομίου των Ιωαννίνων σε περισσότερες τουριστικές αγορές εκτός από τις παραδοσιακές.
Η βοήθεια εδώ κρίνεται επιβεβλημένη, άλλωστε οι φορείς του τουρισμού, αλλά και η Περιφέρεια με τους Δήμους προσπαθούν για χρόνια να εντάξουν τα Γιάννενα στο πρόγραμμα πτήσεων νέων εταιρειών, ιδίως για πτήσεις από Γερμανία. Τουλάχιστον μέχρι τώρα η Σκανδιναβικές χώρες με τις οποίες υπάρχει από χρόνια σύνδεση, στέλνουν επισκέπτες μέσω του αεροδρομίου Ιωαννίνων.
Στην απάντηση της υπουργού Τουρισμού σημειώνεται ότι, με βάση τα τελευταία στοιχεία που έχει δημοσιεύσει η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας για το αεροδρόμιο «Βασιλεύς Πύρρος», εντός του 2024 πραγματοποιήθηκαν συνολικά 134 διεθνείς πτήσεις (ιδιωτικά και από αεροπορικές εταιρείες) οι οποίες πραγματοποιήθηκαν τους μήνες Μάιο, Ιούνιο, Ιούλιο, με τις αφίξεις να ανέρχονται σε 9.493, σημειώνοντας αύξηση 10,2% έναντι του 2023. Οι κυριότερες αγορές εισερχόμενου τουρισμού για τα Ιωάννινα το 2024 ήταν κατά σειρά η Σουηδία με 3.845 αφίξεις, η Δανία με 3.320 αφίξεις και η Νορβηγία με 1.916 αφίξεις.