• Προφίλ
  • Επικοινωνία
NEOI AΓΩΝΕΣ  ΗΠΕΙΡΟΥ
Click4web - Κατασκευή ιστοσελίδων Ιωάννινα
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
  • Οικονομία
  • Ήπειρος
  • Πολιτισμός
  • Αθλητισμός
No Result
View All Result
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
  • Οικονομία
  • Ήπειρος
  • Πολιτισμός
  • Αθλητισμός
No Result
View All Result
NEOI AΓΩΝΕΣ  ΗΠΕΙΡΟΥ
No Result
View All Result
Home Ήπειρος

Θα σας φέρουμε και τρένο… προεκλογικά

από Συντακτική Ομάδα
11 Μαΐου 2023
σε Ήπειρος
Share on FacebookShare on Twitter

Τι κι αν δια στόματος του ίδιου του πρωθυπουργού η προοπτική της σιδηροδρομικής σύνδεσης της Ηπείρου χαρακτηρίστηκε ως σενάριο επιστημονικής φαντασίας, λίγες μέρες πριν τις εκλογές δημοσιεύματα που επικαλούνται πηγές της ΕΡΓΟΣΕ κάνουν λόγο για διαγωνισμό 1 δις ευρώ για τη σιδηροδρομική σύνδεση Καλαμπάκα-Ιωάννινα-Ηγουμενίτσα.

Αναφέρουν μάλιστα και έντονο ενδιαφέρον από μεγάλους Έλληνες κατασκευαστές ενώ μιλούν ακόμα και για άμεση δημοπράτηση.

Φαίνεται ότι οι εποχές του Μαυρογιαλούρου για ορισμένους δεν έχουν περάσει ακόμα και οι υποσχέσεις για τρένα στην Ήπειρο ακούγονται ακόμα ως προεκλογικές δεσμεύσεις.

Αλήθεια όμως, ποιος τις πιστεύει ακόμα;

Ακολουθεί το δημοσίευμα:

«Στα σκαριά βρίσκεται ένας νέος διαγωνισμός από την ΕΡΓΟΣΕ για έργο αξίας άνω 1 δισ. Ευρώ, το οποίο αναμφίβολα θα προσελκύσει τους μεγάλους Έλληνες κατασκευαστές, όπως οι ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, Ελλάκτωρ, ΑΒΑΞ, Intrakat και Mytilineos, αλλά και ξένες εταιρίες που πρωταγωνιστούν στα σιδηροδρομικό έργα όπως η γαλλική Alstom και η γερμανική Siemens.

Πιο συγκεκριμένα, πρόκειται για τη σιδηροδρομική σύνδεση Καλαμπάκα-Ιωάννινα-Ηγουμενίτσα, την οποία, σύμφωνα με πηγές της ΕΡΓΟΣΕ, εξετάζουν ήδη οι αρμόδιες υπηρεσίες και δεν αποκλείεται ο νέος υπουργός υποδομών, όταν αναλάβει το χαρτοφυλάκιό του ύστερα από τις εκλογές, να βρει έτοιμο προς δημοπράτηση ένα από τα μεγαλύτερα σιδηροδρομικά έργα που θα έχει πολλαπλασιαστική αξία για τη χώρα μας ως διαμετακομιστικού κόμβου εμπορευμάτων.

Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, οι υπηρεσίες της ΕΡΓΟΣΕ έχουν την επικαιροποιημένη μελέτη του ΟΣΕ, η οποία έχει κοστίσει 15 εκατ. Ευρώ και χρηματοδοτείται από το Connecting Europe Facilities, που είχε εξασφαλιστεί από τα τέλη του 2021.

Σημειώνεται ότι με το έργο αυτό θα επιτευχθεί όχι μόνο η σιδηροδρομική σύνδεση μεταξύ του Ιονίου πελάγους και της Κασπίας Θάλασσας, αλλά θα είναι δυνατή η απευθείας σύνδεση της Ιταλίας με το ελληνικό σιδηροδρομικό δίκτυο.

Το έργο

Η σιδηροδρομική σύνδεση Καλαμπάκα-Ιωάννινα-Ηγουμενίτσα αποτελεί ένα έργο πνοής και εντάσσεται στο Διευρωπαϊκό Διάδρομο του κεντρικού δικτύου, ο οποίος θα συνδέει την Ελλάδα με τη Βόρεια Ευρώπη.

Το προς δημοπράτηση έργο έχει ενταχθεί στο χάρτη των Διευρωπαϊκών Δικτύων Μεταφορών και χαρακτηρίζεται ως «υπό κατασκευή» με ορίζοντα ολοκλήρωσης το 2030. Το ορόσημο αυτό είναι εφικτό εφόσον προχωρήσει άμεσα η διαδικασία δημοπράτησης με αναθέτουσα αρχή τον ΕΡΓΟΣΕ.

Σημειώνεται, επίσης, ότι με το εν λόγω έργο θα είναι εφικτή η σύνδεση του Ιονίου Πελάγους με τον Ελλήσποντο, καθώς τα εμπορεύματα θα μπορούν να μεταφέρονται από την Καλαμπάκα στο Ορμένιο, όταν ολοκληρωθεί η σιδηροδρομική σύνδεση Αλεξανδρούπολη-Ορμένιο αρχικού εκτιμώμενου προϋπολογισμού 1,4 δισ. ευρώ που δημοπρατείται αυτή την περίοδο με ενδιαφέρον από τα σχήματα ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ – Intrakat – Siemens, ΑΒΑΞ-Alstom και Ελλάκτωρ- Mytilineos.

Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές και τα δύο έργα αναμένεται να προσελκύσουν το ενδιαφέρον μεγάλων ομίλων καθώς, όπως προκύπτει από τις συζητήσεις με ενώσεις εφοπλιστών, θα λυθούν τα σημαντικά προβλήματα που υπάρχουν στη διέλευση εμπορικών πλοίων από τον Ελλήσποντο. Επίσης, αναμένεται να μεταφέρονται αρκετά περισσότερα εμπορεύματα μέσω των τρένων συγκριτικά με τα εμπορευματικά πλοία, και το κόστος μεταφοράς θα είναι οικονομικότερο από τους αντίστοιχους ναύλους.

Στα του έργου προβλέπεται η κατασκευή μονής γραμμής μήκους 154 χλμ και ταχύτητας 160 χλμ/ώρα με σημείο εκκίνησης την Καλαμπάκα, που θα περνάει από τα Ιωάννινα και θα τερματίζει στο νέο λιμένα της Ηγουμενίτσας. Επισημαίνεται ότι με αυτό το έργο θα είναι εφικτή η σύνδεση της Αθήνας με τα δύο μεγάλα αστικά κέντρα της Ηπείρου και η απόσταση αναμένεται να καλύπτεται περίπου σε 4 ώρες και 30 λεπτά. Η νέα αυτή γραμμή θα έχει ηλεκτροκίνηση, σηματοδότηση, ETCS, RTMS και τηλεδιοίκηση, ενώ οι νέοι σταθμοί θα είναι οι εξής:

  • Καλαμπάκα
  • Μαλακάσι
  • Μέτσοβο
  • Ιωάννινα,
  • Καστρίτσα
  • Ανθοχώρι,
  • Νεοχώρι,
  • Ηγουμενίτσα
Προηγούμενο άρθρο

Παίζει κι εκτός έδρας ο Γ. Αμυράς

Επόμενο άρθρο

Στην ψυχιατρική πτέρυγα του ΓΝ Άρτας ο πατέρας που ξέχασε το βρέφος του στο αυτοκίνητο

Επόμενο άρθρο
arta_nosokomio-1068x602

Στην ψυχιατρική πτέρυγα του ΓΝ Άρτας ο πατέρας που ξέχασε το βρέφος του στο αυτοκίνητο

Πρόσφατα νέα

Σημαντική παρέμβαση στον δρόμο  Βασιλικό (Εγνατία) – Καρτέρι

Σημαντική παρέμβαση στον δρόμο  Βασιλικό (Εγνατία) – Καρτέρι

13 Νοεμβρίου 2025
Ξέσπασε στον Καμπανιακό ο ΠΑΣ Γιάννινα

Πρέπει να κάνει την υπέρβαση ο ΠΑΣ στον Β’ Γύρο

13 Νοεμβρίου 2025
«Ζωηροί Φίλοι», ταινίες κινουμένων σχεδίων στον Πολυχώρο “Δ. Χατζής”

«Ζωηροί Φίλοι», ταινίες κινουμένων σχεδίων στον Πολυχώρο “Δ. Χατζής”

13 Νοεμβρίου 2025
Εμβολιασμοί και αιθαλομίχλη σε ημερίδα για τη Δημόσια Υγεία

Εμβολιασμοί και αιθαλομίχλη σε ημερίδα για τη Δημόσια Υγεία

13 Νοεμβρίου 2025
Παρουσίαση των ερευνητικών εξελίξεων στην Ανόργανη Χημεία

Παρουσίαση των ερευνητικών εξελίξεων στην Ανόργανη Χημεία

13 Νοεμβρίου 2025
Ο Γ. Βρούτσης υποσχέθηκε  χρηματοδότηση για το νέο κλειστό

Στην τελική ευθεία η Περιφέρεια για το 2ο κλειστό

13 Νοεμβρίου 2025

Δημοφιλή

perifereia_ipirou-750x375

Καλύφθηκαν οι  θέσεις σε 2,5 ώρες…

17 Οκτωβρίου 2025
Μέτρησε επιστροφές ο Ν. Κούστας ενόψει Ηρακλή

Μέτρησε επιστροφές ο Ν. Κούστας ενόψει Ηρακλή

6 Νοεμβρίου 2025
Ψυχολογική τόνωση από τη νίκη και σκληρή δουλειά για ανάλογη συνέχεια

ΠΑΣ Γιάννινα: Απαραίτητη η αντεπίθεση όσο ακόμα είναι νωρίς

12 Νοεμβρίου 2025
Φωτογραφήθηκαν με τις 59 ρετρό φανέλες οι ποδοσφαιριστές του ΠΑΣ

Φωτογραφήθηκαν με τις 59 ρετρό φανέλες οι ποδοσφαιριστές του ΠΑΣ

23 Οκτωβρίου 2025
Να μείνουν στη δουλειά οι συμβασιούχοι 55+ της ΔΥΠΑ

Να μείνουν στη δουλειά οι συμβασιούχοι 55+ της ΔΥΠΑ

3 Νοεμβρίου 2025
Ο Θέμης Πατρινός τελευταία μεταγραφή στον ΠΑΣ, αμφίβολος για Ν. Βόλου ο Δόσης – Μπαίνει ο Παυλίδης

Η μισή χρονιά κρίνεται στα 4 επόμενα εντός έδρας ματς

15 Οκτωβρίου 2025
NEOI AΓΩΝΕΣ  ΗΠΕΙΡΟΥ

Οι «Νέοι Αγώνες Ηπείρου» εκδίδονται εδώ και 28 συναπτά έτη συμβάλλοντας στην ενημέρωση της τοπικής κοινωνίας με πλούσια αρθρογραφία, ρεπορτάζ και σχόλια.

Διεύθυνση: Ζυγομάλλη 6 Ιωάννινα
Τηλ: 2651027627, 2651077466
Email: info@neoiagones.gr

Follow Us

Κατηγορίες

  • Αθλητισμός
  • Διάφορα
  • Επικαιρότητα
  • Ήπειρος
  • Οικονομία
  • Πολιτική
  • Πολιτισμός

Πρόσφατα Νέα

Σημαντική παρέμβαση στον δρόμο  Βασιλικό (Εγνατία) – Καρτέρι

Σημαντική παρέμβαση στον δρόμο  Βασιλικό (Εγνατία) – Καρτέρι

13 Νοεμβρίου 2025
Ξέσπασε στον Καμπανιακό ο ΠΑΣ Γιάννινα

Πρέπει να κάνει την υπέρβαση ο ΠΑΣ στον Β’ Γύρο

13 Νοεμβρίου 2025
Πολιτική Απορρήτου

© 2020 ΝΕΟΙ ΑΓΩΝΕΣ - All Rights Reserved. Κατασκευή Ιστοσελίδας Click4Web

No Result
View All Result
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
  • Οικονομία
  • Ήπειρος
  • Πολιτισμός
  • Αθλητισμός
  • Προφίλ

© 2020 ΝΕΟΙ ΑΓΩΝΕΣ - All Rights Reserved. Κατασκευή Ιστοσελίδας Click4Web

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Accessibility by WAH
  • Νέοι Αγώνες Ηπείρου
  • Όροι χρήσης – πολιτική απορρήτου
  • Προφίλ
  • Πρώτα οι μελέτες, μετά οι αποφάσεις