Σαφάρι ελέγχων θα πραγματοποιήσει το τρίτο τρίμηνο του 2021 (Ιούλιος, Αύγουστος, Σεπτέμβριος 2021) η ΑΑΔΕ, στο πλαίσιο υλοποίησης του Επιχειρησιακού Σχεδίου του τρέχοντος έτους. Αναλυτικά, στο πλαίσιο υλοποίησης του Επιχειρησιακού Σχεδίου αποφάσισε την εντατικοποίηση της διενέργειας μερικών επιτόπιων ελέγχων, τόσο για τον έλεγχο εκπλήρωσης των φορολογικών υποχρεώσεων, της τήρησης των βιβλίων και της έκδοσης των φορολογικών στοιχείων όσο και για την καταγραφή πληροφοριών για τη συμπεριφορά των φορολογουμένων, οι οποίες καταχωρούνται και αξιοποιούνται για τη διενέργεια περαιτέρω ενεργειών της Φορολογικής Διοίκησης, με απώτερο σκοπό τον εντοπισμό της αποκρυβείσας φορολογητέας ύλης για φορολογουμένους που ασκούν οποιαδήποτε δραστηριότητα ή διακινούν αγαθά.
Οι έλεγχοι θα διενεργούνται σε ημερήσια βάση, συμπεριλαμβανομένων των αργιών, κατά τις πρωινές, απογευματινές και βραδινές ώρες για τους μήνες Ιούλιο, Αύγουστο και Σεπτέμβριο.
Για την υλοποίηση των ως άνω ελέγχων πρέπει να ενισχυθούν με προσωπικό του κλάδου Εφοριακών οι Υπηρεσίες Ερευνών & Διασφάλισης Δημοσίων Εσόδων (Υ.Ε.Δ.Δ.Ε.) και οι Δημόσιες Οικονομικές Υπηρεσίες (Δ.Ο.Υ.). Μεταξύ των υπηρεσιών είναι και η ΔΟΥ Πρέβεζας
Ως εκ τούτου, προκειμένου να ενισχυθούν οι υπηρεσίες, καλούνται οι υπάλληλοι του κλάδου Εφοριακών, που ανήκουν οργανικά στην Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων, να συμπληρώσουν ειδικό έντυπο μέχρι 8 Ιουνίου και να το αποστείλουν στην υπηρεσία τους.
Το σχετικό έντυπο θα αποσταλεί διαμέσου των Υπηρεσιών στις οποίες ανήκουν οι υπάλληλοι, συνοδευόμενο από διαβιβαστικό της Υπηρεσίας τους, στο οποίο να αναφέρεται η γνώμη του Προϊσταμένου της Υπηρεσίας. Για την τελική επιλογή θα ληφθούν υπόψη οι υπηρεσιακές ανάγκες και η αριθμητική δύναμη του προσωπικού των υπηρεσιών προέλευσης των υπαλλήλων.
Έλεγχοι σε καφέ και εστιατόρια
Ένταση των ελέγχων τήρησης των μέτρων προστασίας από τον κορωνοϊό στα καταστήματα εστίασης, ζητεί το υπουργείο Υγείας.
Με εγκύκλιό του προς τις αρμόδιες υπηρεσίες, ο γενικός γραμματέας Δημόσιας Υγείας Παναγιώτης Πρεζεράκος επισημαίνει την ανάγκη να ελεγχθούν και συγκεκριμένες πλατφόρμες ηλεκτρονικών παραγγελιών, οι οποίες συνεργάζονται με επιχειρήσεις εστίασης.
Oι Υγειονομικές Αρχές ενημερώνουν τους υπεύθυνους των επιχειρήσεων υγειονομικού ενδιαφέροντος για τα τρέχοντα κάθε φορά αυξημένα μέτρα Υγιεινής και τα κρίσιμα σημεία αυτοελέγχου.
Οι Υγειονομικά Υπεύθυνοι των επιχειρήσεων πρέπει να είναι ιδιαίτερα αυστηροί τόσο σε ατομικό επίπεδο υγιεινής των υπαλλήλων, όσο και σε επίπεδο εφαρμογής μέτρων όπως αυτά προβλέπονται σε επίπεδο επιχείρησης.
Μέτρα λειτουργίας της επιχείρησης:
-Πιστή και ορθή τήρηση των μέτρων ατομικής υγιεινής των χειριστών τροφίμων, (πλύσιμο χεριών, χρήση μάσκας, Μέσα Ατομικής Προστασίας όπου αυτά χρειάζονται, ορθή εφαρμογή γαντιών, πιστοποιητικό υγείας εν ισχύ κ.λ.π, διενέργεια διαγνωστικού αυτοελέγχου νόσησης, (self test) και την έγκαιρη γνωστοποίηση αυτού στην σχετική πλατφόρμα των αποτελεσμάτων.
-Τήρηση και πιστή εφαρμογή των μέτρων απολύμανσης και εξυγίανσης όπως αυτές έχουν καταγραφεί.
-Τήρηση καθαριότητας του περιβάλλοντος χώρου της επιχείρησης (απορρίμματα, στάσιμα νερά, κ.λ.π).
– Αναπνευστική Υγιεινή (βήχας–πτέρνισμα με κάλυψη του στόματος-μύτης με χαρτομάντηλο, κ.λ.π, ή με το χέρι στο ύψος του αγκώνα κ.λ.π )
-Aπομάκρυνση όσων έχουν συμπτώματα υποψίας λοίμωξης covid-19 από τον εργασιακό χώρο και έλεγχός τους.
-Σωστός αερισμός των χώρων εργασίας κ.λ.π
-Πιστή τήρηση των μέτρων σχετικά με τις αποστάσεις τόσο μεταξύ των πελατών όσο και μεταξύ των εργαζομένων εντός του εργασιακού χώρου(π.χ. παρασκευαστήρια κ.λ.π).
-Πιστή και ορθή εφαρμογή των Κανόνων Ορθής Υγιεινής Πρακτικής ανάλογα με το είδος της επιχείρησης κατά τη διάρκεια όλης της παραγωγικής αλυσίδας έως και τη διάθεσή του τελικού προϊόντος προς στον καταναλωτή. Συγκεκριμένα από την παρασκευή, μεταποίηση, συσκευασία, αποθήκευση, μεταφορά διακίνηση και διάθεση αυτού.
Μέτρα λειτουργίας της επιχείρησης σε ανοιχτό υπαίθριο χώρο:
– Οι επιχειρήσεις μαζικής εστίασης, δύνανται να λειτουργούν σε ανοιχτούς υπαίθριους χώρους και μόνο με 6 εξυπηρετούμενα άτομα ανά τραπέζι, αποκλειστικά με καθήμενους πελάτες χωρίς την αναπαραγωγή-χρήση μουσικής.
-Η δυναμικότητα των καταστημάτων εστίασης δεν δύναται να υπερβαίνει την μέγιστη δυναμικότητα τους, έτσι όπως αυτή προβλέπεται από την άδεια λειτουργίας τους.
-Ο αριθμός των εξυπηρετούμενων (take away) και των καθήμενων πελατών, καθώς και η τοποθέτηση – διάταξη των τραπεζοκαθισμάτων θα γίνεται σύμφωνα με την σχετική απόφαση.
-Όσο οι πελάτες βρίσκονται σε αναμονή τραπεζιού πρέπει να φέρουν τις μάσκες τους.
– Σε κάθε τραπέζι πρέπει να υπάρχει απολυμαντικό χεριών.
-Οι κατάλογοι των προσφερόμενων φαγητών πρέπει να απολυμαίνονται μετά από κάθε χρήση, καθώς επίσης να γίνεται χρήση του ηλεκτρονικού καταλόγου όπου αυτό είναι εφικτό (ψηφιακό QR Menu ώστε οι πελάτες να ενημερώνονται για τα προϊόντα με ασφάλεια, χωρίς να έρθουν σε επαφή με έντυπο υλικό).
– Τα τραπέζια μετά την αποχώρηση των πελατών πρέπει να καθαρίζονται και να απολυμαίνονται.
-Η χρήση μπαρ είναι δυνατή με την προϋπόθεση τα καθίσματα (σκαμπό) να τοποθετούνται ανά δυάδες και σε απόσταση 1,5 μ. η κάθε δυάδα.
Tα ανωτέρω ισχύουν και για τα εστιατόρια, καφέ, μπαρ των ξενοδοχείων και αεροδρομίων που βρίσκονται σε εξωτερικούς χώρους. Κατ’εξαίρεση των ανωτέρω λειτουργούν τα εστιατόρια, καφέ, μπαρ, σε εσωτερικούς χώρους ξενοδοχείων, αεροδρομίων εφαρμόζοντας πάντα και τα προβλεπόμενα υγειονομικά πρωτόκολλα.
Δεν επιτρέπεται προς το παρόν, η διάθεση γευμάτων σε καθήμενους πελάτες σε καφέ, μπαρ, εστιατόρια που λειτουργούν εντός στοών, εμπορικών κέντρων, υπεραστικών σταθμών, αεροδρομίων κ.λ.π
Δεδομένου ότι, λόγω της πανδημίας αυξήθηκε πάρα πολύ ο όγκος των διαδικτυακών παραγγελιών και ταυτόχρονα δημιουργήθηκαν τα λεγόμενα «εικονικά εστιατόρια» που λειτουργούν αποκλειστικά ως κέντρα για on line παραγγελίες και παραγγελίες τροφοδοσίας (catering) έχοντας μόνο παρασκευαστήριο και όχι αίθουσα πελατών, συστήνεται αυτές οι επιχειρήσεις να αποτελούν προτεραιότητα για τις αρχές ελέγχου, προκειμένου να διαπιστώνεται η νομιμότητα λειτουργίας τους και να εξασφαλίζονται αφενός οι κανόνες ορθής υγιεινής πρακτικής και αφετέρου όλες οι διαδικασίες αυτοελέγχου.
Ενδεικτικά αναφέρονται οι πλατφόρμες ηλεκτρονικών παραγγελιών όπως π.χ. https://e-food.gr, wolt.gr, delivery.gr κ.λ.π), στις οποίες γίνεται αναφορά των συνεργαζόμενων επιχειρήσεων εστίασης.