Μια δύσκολη αυτοδιοικητική χρονιά ανοίγεται μπροστά για τους Δήμους της χώρας, λόγω της υπέρογκης αύξησης του ενεργειακού κόστους.
Οι αναθεωρήσεις προϋπολογισμών πριν εκπνεύσει το τρέχον έτος, δεδομένου ότι οι ανάγκες για δαπάνες ενεργειακής κατανάλωσης δεν μπορούσαν να είχαν προβλεφθεί στους υλοποιούμενους σήμερα προϋπολογισμούς των ΟΤΑ της πρωτοβάθμιας αυτοδιοίκησης, δε μπορούν να σώσουν την παρτίδα, με ίδια έσοδα και μόνο. Μέτρα εξοικονόμησης ενέργειας δεν είναι δυνατόν να εφαρμοστούν παρά μεσομακροπρόθεσμα και η πιθανότητα να σβήσουν εντελώς τα φώτα τους οι Δήμοι… βυθίζοντας τις πόλεις στο σκοτάδι, δεν εξετάζεται…
Σε πρωτοσέλιδο ρεπορτάζ που φιλοξενεί η έντυπη έκδοση των “Νέων” σήμερα Τρίτη, φιλοξενούνται οι απόψεις Δημάρχων των μεγαλύτερων Δήμων της χώρας αναφορικά με μέτρα που θα λάβουν προκειμένου να αντιμετωπίσουν το μεγάλο πρόβλημα. Σύμφωνα με τον πρόεδρο της Κεντρικής Ένωσης Δήμων Ελλάδος Δημήτρη Παπαστεργίου, ο χειμώνας που έρχεται θα είναι ένας ενεργειακά δύσκολος χειμώνα με την τιμή του ρεύματος να έχει σκαρφαλώσει στα 697,25 ευρώ τη MWh.
Στα Γιάννενα
Από τη δήλωση του Δημάρχου Ιωαννίνων Μωυσή Ελισάφ δεν προκύπτει κάτι σαφές για τα μέτρα που θα λάβει ο Δήμος Ιωαννιτών, προκειμένου να αντιμετωπίσει τα αυξημένα ενεργειακά κόστη, τη στιγμή που σε μεσομακροπρόθεσμα μέτρα, όπως στην αναβάθμιση του οδοφωτισμού με λάμπες νέας τεχνολογίας, με ευθύνη αποκλειστική της παρούσας δημοτικής αρχής, η πόλη δε μπορεί να ελπίζει στην παρούσα φάση.
Η δήλωση του Δημάρχου Ιωαννίνων έχει ως εξής:
«Η πόλη μας είναι μεταξύ των πόλεων που έχουν επιλεγεί από την ΕΕ για τις 100 κλιματικά ουδέτερες πόλεις» τονίζει ο Δήμαρχος Ιωαννίνων, εξηγώντας ότι η μείωση του ενεργειακού αποτυπώματος αποτελεί μια από τις βασικές προτεραιότητες. «Αλλά όσον αφορά τα βραχυπρόθεσμα μέτρα, γιατί το πρόβλημα είναι οξύ και δεν αντιμετωπίζεται μόνο σε βάθος χρόνου, απαιτείται να πάρουμε άμεσα και πρακτικά μέτρα και ήδη έχουμε ορίσει τους ενεργειακά υπευθύνους όλων των κτιριακών υποδομών του Δήμου. Κατ’ αυτόν τον τρόπο παρακολουθούμε την κατανάλωση ενέργειας για να πάρουμε όλα τα απαραίτητα μέτρα για την περιστολή της ενεργειακής δαπάνης σε όλες τις κτιριακές υποδομές του Δήμου, συμπεριλαμβανομένων και των 140 σχολικών μονάδων».















