Την έντονη ανησυχία και αγανάκτησή της εκφράζει η ΕΛΜΕ Ιωαννίνων για τους διαρκώς επαναλαμβανόμενους βανδαλισμούς που σημειώνονται σε σχολικά κτίρια της πόλης, προκαλώντας καταστροφές στις υποδομές, κλίμα ανασφάλειας και γενικότερη απαξίωση του δημόσιου σχολείου.
Σε ανακοίνωσή της η Ένωση κάνει λόγο για συνεχιζόμενη απουσία στοιχειώδους φύλαξης, ιδίως κατά τις νυχτερινές ώρες, και για πλήρη έλλειψη προληπτικών μέτρων από την πλευρά της δημοτικής αρχής. Παράλληλα, υπενθυμίζει ότι πολλά σχολικά κτίρια και αύλειοι χώροι βρίσκονται ήδη σε άσχημη κατάσταση εξαιτίας της χρόνιας εγκατάλειψης, της ανεπαρκούς συντήρησης και της υποχρηματοδότησης. Οι νέες φθορές από τους βανδαλισμούς, τονίζει η ΕΛΜΕ, επιδεινώνουν περαιτέρω την εικόνα αυτή και υποβαθμίζουν τις συνθήκες ασφάλειας και αξιοπρέπειας για μαθητές και εκπαιδευτικούς.
«Θέτουμε ευθέως τον Δήμο προ των ευθυνών του», υπογραμμίζεται στην ανακοίνωση. Όπως σημειώνεται, η ασφάλεια των σχολικών κτιρίων αποτελεί αποκλειστική αρμοδιότητα της τοπικής αυτοδιοίκησης, και οι επαναλαμβανόμενοι βανδαλισμοί αποκαλύπτουν «εγκατάλειψη, αδιαφορία και προχειρότητα», με το κόστος των ζημιών να μετακυλίεται τελικά στους πολίτες.
Η ΕΛΜΕ Ιωαννίνων ζητά:
-Άμεση και μόνιμη φύλαξη των σχολικών μονάδων, με ευθύνη του Δήμου Ιωαννιτών.
-Στελέχωση των σχολείων με προσωπικό φύλαξης, όπου αυτό κρίνεται αναγκαίο.
-Καταγραφή όλων των ζημιών και αποκατάσταση των φθορών.
-Λήψη προληπτικών μέτρων, όπως επαρκής φωτισμός, περίφραξη και συνεργασία με τις σχολικές κοινότητες.
Όχι στην κατηγοριοποίηση σχολείων, μαθητών και εκπαιδευτικών
Εξάλλου, την αντίθεσή της εκφράζει η ΕΛΜΕ Ιωαννίνων απέναντι στην «απαράδεκτη και επαναλαμβανόμενη», όπως τη χαρακτηρίζει, πρακτική της άνισης κατανομής του μαθητικού πληθυσμού στα Λύκεια της περιοχής.Καταγγέλλει ότι η κατάσταση παραμένει ανεξέλεγκτη, παρότι έχουν προηγηθεί σαφείς και έγκαιρες επισημάνσεις προς τη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ιωαννίνων.
Όπως τονίζεται, σε ορισμένα σχολεία οι εγγραφές μόλις και μετά βίας φτάνουν τους 60 μαθητές, ενώ αλλού ξεπερνούν τους 120, γεγονός που δημιουργεί συνθήκες ασφυξίας σε μία μερίδα σχολικών μονάδων και οδηγεί άλλες σε τεχνητή υποβάθμιση. «Η σκόπιμη ανορθολογική κατανομή επιβαρύνει δυσανάλογα το διδακτικό προσωπικό, υπονομεύει την ποιότητα της εκπαιδευτικής διαδικασίας και θέτει σε κίνδυνο τη βιωσιμότητα σχολικών μονάδων», σημειώνει η ΕΛΜΕ.
Η Ένωση υπογραμμίζει ότι η χωροταξική κατανομή των μαθητών δεν είναι λογιστική πράξη και δεν μπορεί να υπαγορεύεται από σκοπιμότητες, πελατειακές πιέσεις ή διοικητική ευκολία, αλλά πρέπει να βασίζεται σε σαφή παιδαγωγικά κριτήρια και στην ανάγκη ενίσχυσης –και όχι αποδυνάμωσης– των σχολικών μονάδων.
Η ΕΛΜΕ Ιωαννίνων ζητά:
–Άμεση ακύρωση και επαναξιολόγηση της υφιστάμενης κατανομής που συντηρεί και εντείνει τις εκπαιδευτικές αδικίες.
–Ουσιαστική και θεσμοθετημένη συμμετοχή της εκπαιδευτικής κοινότητας (διευθυντών, συλλόγων διδασκόντων, ΕΛΜΕ) σε κάθε διαδικασία λήψης αποφάσεων.
–Θέσπιση διαφανών και παιδαγωγικά τεκμηριωμένων κριτηρίων, που θα εξασφαλίζουν την ισότιμη λειτουργία όλων των σχολείων, χωρίς αποκλεισμούς και «προνομιούχα» Λύκεια.
«Δεν πρόκειται να ανεχτούμε την κατηγοριοποίηση σχολείων, μαθητών και εκπαιδευτικών. Δεν θα επιτρέψουμε να μετατραπούν τα σχολεία σε “πρώτης” και “δεύτερης” κατηγορίας. Θα συνεχίσουμε να αγωνιζόμαστε για μια δημόσια εκπαίδευση με ισότητα, ποιότητα και αξιοπρέπεια για όλους και παντού», καταλήγει η ανακοίνωση.