Να μην κλείσει η “Εγνατία οδός Α.Ε.”, όπως έχει αποφασίσει η κυβέρνηση μέχρι το τέλος του έτους, λόγω της οριστικής παραχώρησης της λειτουργίας του αυτοκινητοδρόμου σε ιδιώτη, ζητά με επιστολή της προς τον υφυπουργό Υποδομών και Μεταφορών Νίκο Ταχιάο, η Διοικούσα Επιτροπή του Τμήματος Ηπείρου του Τεχνικού Επιμελητηρίου, καταθέτοντας ταυτόχρονα προτάσεις για την “επόμενη μέρα” της εταιρείας και την αξιοποίηση της εμπειρίας και τεχνογνωσίας που αποκτήθηκε στα 29 έτη λειτουργίας της. Η παρέμβαση αυτή έρχεται να ενισχύσει το “μέτωπο” φορέων και κομμάτων της αντιπολίτευσης, αλλά και των ιδίων των εργαζομένων στην εταιρεία για διατήρησή της και αξιοποίηση.
Το ΤΕΕ Ηπείρου κάνει αναδρομή στην ίδρυση και πορεία της εταιρείας με αποκορύφωμα την κατασκευή του μεγάλου οδικού άξονα και καθέτους, έργο συνολικού ύψους περίπου 8 δισ. ευρώ, καθώς και στην καθοριστική συμβολή της στον σχεδιασμό και την υλοποίηση αναπτυξιακών έργων μικρής και μεγάλης κλίμακας, στη σύνταξη μελετών, τεχνικών κανονισμών και προτύπων, καθώς και στην εξεύρεση χρηματοδοτήσεων για πολλές Περιφέρειες της χώρας και του εξωτερικού.
Επισημαίνει ότι το οριστικό κλείσιμο ή η αποδυνάμωση της εταιρείας θα έχει σοβαρές συνέπειες, καθώς εκκρεμούν έργα και μελέτες που αφορούν τη Ήπειρο, τη Δυτική, Κεντρική και Ανατολική Μακεδονία και Θράκη, ενώ η μεταφορά της ευθύνης αποκλειστικά σε κεντρικές υπηρεσίες της Αθήνας θα οδηγήσει σε απώλεια αποκέντρωσης, περιορίζοντας τη δυνατότητα τοπικών κοινωνιών και επαγγελματιών να συμμετέχουν ουσιαστικά στον σχεδιασμό και την υλοποίηση υποδομών.
Ο πρόεδρος Γιάννης Τσίγκρος ο οποίος υπογράφει την επιστολή, υπογραμμίζει ότι η διατήρηση και αξιοποίηση της συσσωρευμένης τεχνογνωσίας και εμπειρίας της εταιρείας είναι αναγκαία για την ανάπτυξη της Βόρειας Ελλάδας,.
Για τους παραπάνω λόγους το ΤΕΕ προτείνει για την επόμενη μέρα:
–Να διασφαλιστεί η ύπαρξη φορέα δημόσιου χαρακτήρα κατά μήκος της Εγνατίας Οδού, στη Βόρεια Ελλάδα για τον σχεδιασμό και την υλοποίηση έργων υποδομής, αντίστοιχου με δομές που λειτουργούν ήδη σε κεντρικό επίπεδο.
–Ως εναλλακτικές για την επίτευξη του στόχου αυτού, να ενισχυθεί η «Εγνατία Οδός Α.Ε.» με νέες αρμοδιότητες ή να δημιουργηθεί ένας νέος διευρυμένος φορέας με βάση την εμπειρία και την τεχνογνωσία της.
–Να συνεχίσει ο φορέας να συνεργάζεται με τις Περιφέρειες, όπως ήδη γίνεται σήμερα, αναλαμβάνοντας έργα και ανάγκες που οι ίδιες επιλέγουν, και να διαχειρίζεται ένα ευρύτερο φάσμα έργων και αντικειμένων.
–Να αναλάβει ο φορέας την τεχνική υποστήριξη της εποπτείας της σύμβασης παραχώρησης της Εγνατίας Οδού, όπως απαιτείται από το Δημόσιο.
–Να διατηρηθεί το ανθρώπινο δυναμικό και η τεχνογνωσία στην «Εγνατία Οδός Α.Ε.» ή στον ενισχυμένο/νέο φορέα που θα τη διαδεχθεί, αποφεύγοντας τη διασπορά του σε διάφορες υπηρεσίες που αποδυναμώνει την επιχειρησιακή ικανότητα ενός ενιαίου και εξειδικευμένου οργανισμού.














