• Προφίλ
  • Επικοινωνία
NEOI AΓΩΝΕΣ  ΗΠΕΙΡΟΥ
Click4web - Κατασκευή ιστοσελίδων Ιωάννινα
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
  • Οικονομία
  • Ήπειρος
  • Πολιτισμός
  • Αθλητισμός
No Result
View All Result
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
  • Οικονομία
  • Ήπειρος
  • Πολιτισμός
  • Αθλητισμός
No Result
View All Result
NEOI AΓΩΝΕΣ  ΗΠΕΙΡΟΥ
No Result
View All Result
Home Ήπειρος

Αλ. Καχριμάνης: Σπίρτζης υπήρξε μόνο ένας

από neoiagones
28 Ιουλίου 2021
σε Ήπειρος
Share on FacebookShare on Twitter

Εκτενής απάντηση επεφύλλασε ο περιφερειάρχης Ηπείρου, Αλέξανδρος Καχριμάνης στον πρώην υπουργό Υποδομών, Χρήστο Σπίρτζη.

Πιο αναλυτικά στη διάρκεια του Περιφερειακού Συμβουλίου ο κ. Καχριμάνης τόνισε τα εξής:

Tην προηγούμενη εβδομάδα τοποθετήθηκα για τους διευρωπαϊκούς άξονες της Ηπείρου και αναφέρθηκα σε πραγματικά γεγονότα.

Ο πρώην υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης απάντησε με μια μακροσκελή  ανακοίνωση η οποία είναι γεμάτη από ανακρίβειες και παραπληροφόρηση.

Είναι γεγονός ότι τόσο εγώ όσο και η Περιφερειακή Αρχή στο σύνολό της έχουμε συνεργαστεί με υπουργούς πολλών κυβερνήσεων. Υπήρξαν και εξαιρέσεις, Σπίρτζης υπήρξε  μόνο ένας.

Ακόμη και σήμερα επιχειρεί να διαστρεβλώσει τα γεγονότα, αλλά δεν έχει το θάρρος να απευθυνθεί απευθείας  σε μένα, αλλά αναφέρεται γενικά σε «ομάδα Μετσόβου» ή σε «λογική Μετσόβου».

Συγκεκριμένα:

  • Καταλογίζει στην «ομάδα του Μετσόβου», την εξαίρεση  του συνόλου της Π.Ε. Ιωαννίνων από καταβολή διοδίων στην Εγνατία οδό, όταν αυτός υπέγραψε τη διάτρητη  απόφαση. Με πρωτοβουλία μου –  του  εκ Μετσόβου καταγόμενου-   η Περιφέρεια Ηπείρου προσέφυγε και δικαιώθηκε για την εξαίρεση του συνόλου των κατοίκων της Π.Ε. Ιωαννίνων στο ΣτΕ, το οποίο ακύρωσε την διάτρητη απόφαση Σπίρτζη,  καθώς δεν βρήκε κανένα λόγο που να δικαιολογεί την ευνοϊκή μεταχείριση των κατοίκων του Μετσόβου. Έτσι παραπέμφθηκε στο Υπουργείο να επανακριθεί για το σύνολο των κατοίκων της Π.Ε. Ιωαννίνων η ευνοϊκή αυτή ρύθμιση, που ο κ. Σπίρτζης προνόησε μόνο για τους κατοίκους του Μετσόβου.Σε άλλες Π.Ε. ο τότε Υπουργός Υποδομών έδινε απαλλαγή στο σύνολο των κατοίκων τους,  στην Π. Ε. Ιωαννίνων και στα διόδια Δροσοχωρίου έδωσε απαλλαγή μόνο στους κατοίκους του Δήμου Μετσόβου. Το γιατί; Όχι προφανώς για να ικανοποιήσει την «ομάδα Μετσόβου», αλλά για να εκθέσει στην κοινή γνώμη κάποιον ή κάποιους. Αντί δε να ζητήσει συγνώμη για αυτή την μικροπολιτική του στάση, ζητά εξηγήσεις και για το τι θα γίνει με την εφαρμογή της απόφασης.
  • Αποδίδει στην «ομάδα Μετσόβου» την πίεση για να γίνει η σύνδεση του Ε-65 κατά 20 χιλιόμετρα πιο κοντά στην Εγνατία. Προφανώς δεν τολμά να αναφέρει το όνομά μου,  καθώς  ήμουν εκείνος  που και σε σύσκεψη στα Τρίκαλα,  αλλά και σε διαδοχικές δημόσιες τοποθετήσεις μου, τόνιζα  την ανάγκη να γίνει ο δρόμος και ας  ενωθεί όπου  θέλει με την Εγνατία Οδό, στηρίζοντας έμμεσα καιτον ίδιο ως  Υπουργό Υποδομών. Για αυτό άλλωστε δέχθηκα και συνεχίζω να δέχομαι κριτική
  •  Παραπλανητικά αποδίδει και πάλι στην «λογική Μετσόβου» και  σε μένα την άρνηση να συνεχιστεί επί υπουργίας Γ. Σουφλιά η Ιόνια Οδός μέχρι την Κακαβιά,    όταν  ήμουν από εκείνους που επέμενε να συνεχιστεί το έργο ως έχει ή ακόμη και μέσω της κατασκευής σήραγγας σε τμήμα της.

Ο πρώην Υπουργός αναφέρεται σε έργα που ολοκληρώθηκαν παρότι υπήρχε «μνημόνιο», σε αντιδιαστολή με το «Ταμείο Ανάκαμψης» κλπ. Είναι όμως γεγονός ότι για κανένα μεγάλο έργο δεν διακόπηκε η χρηματοδότηση της Ε.Ε. ενώ η Ιόνια Οδός κατασκευάστηκε με σύμβαση παραχώρησης.

Γεγονός  είναι επίσης ότι στη διάρκεια της θητείας του κ. Σπίρτζη στο Υπ. Υποδομών  δεν προχώρησαν τα συμπληρωματικά έργα ή η συνέχεια αν θέλετε της Ιόνιας οδού, όπως  είναι και οι συνδέσεις με Κακαβιά και με Πρέβεζα.

Και για τα δύο έργα η  Περιφέρεια Ηπείρου είχε δεσμευμένους πόρους στο Ε.Π. «Ήπειρος 2014-2014» για τμήματα των δύο οδικών αξόνων (κατά το πρότυπο της ε.ο. Καρτέρι- Πάργα) χωρίς το Υπουργείο του να τους αξιοποιήσει ή να αναθέσει στην Περιφέρεια Ηπείρου να προχωρήσει στην υλοποίηση των έργων. Για αυτά τα δύο έργα επί πέντε χρόνια ο τότε Υπουργός είτε δεν έλεγε την αλήθεια, είτε κορόιδευε συστηματικά τους Ηπειρώτες.

Για μεν τη σύνδεση Ιωάννινα- Κακαβιά και από την απάντησή του προκύπτει ότι ουδέποτε ασχολήθηκε πραγματικά για εξεύρεση χρηματοδότησης. Ούτε όμως και εξήγησε και ποτέ για την αλλαγή των κυκλοφοριακών δεδομένων που ισχύουν για όλη την Ε.Ε.  και   όχι μόνο για την Ελλάδα.

Για το τμήμα κόμβος Καμπής- Γέφυρα Καλογήρου (για το οποίο ουδέν ανέφερε), τον Αύγουστο του 2018 ανακοίνωσε την υπογραφή προγραμματικής σύμβασης με την Περιφέρεια, η οποία την ενέκρινε με απόφαση της Επιτροπής Περιβάλλοντος στις 11 Απριλίου 2019. Παραμονές  των βουλευτικών εκλογών της 7ης Ιουλίου 2019ο αρμόδιος Διευθυντής Οδικών Υποδομών του Υπουργείου   υπέγραφε  έγγραφό- που στην Περιφέρεια έφτασε μετεκλογικά-  ότι οι μελέτες δεν είχαν ολοκληρωθεί!

Η Περιφερειακή Αρχή και επί της δικής του θητείας και επί της σημερινής πολιτικής ηγεσίας, ακολουθεί την ίδια τακτική ζητώντας την υλοποίηση των δύο έργων και τη βελτίωση  όλων  των διευρωπαϊκών οδικών αξόνων της Ηπείρου.

 Στο πλαίσιο αυτό η Περιφέρεια ανέλαβε και περαιτέρω πρωτοβουλίες για την προώθηση των διαδικασιών και σε πρώτο στάδιο για να ενταχθεί το άξονας Γιάννενα- Κακαβιά στο «Ταμείο Ανάκαμψης».

Η προσπάθεια δεν ευοδώθηκε, όχι εξαιτίας της μελέτης όπως ορισμένοι αδιάβαστοι υποστηρίζουν, αλλά λόγω άρνησης της Ε.Ε. να εντάξει άλλα οδικά έργα. Πάει πολύ όμως ο πρώην υπουργός  που ευθύνεται για το «απόλυτο μηδέν» στους δύο άξονες να ζητά εξηγήσεις για τις προσπάθειες που τώραγίνονται.

Να θυμίσουμε  τη δημόσια τοποθέτηση του τότε Πρωθυπουργού Αλέξη Τσίπρα στα εγκαίνια της Ιόνιας Οδού στο Επισκοπικό  τον Σεπτέμβριο του 2017, «…. Από τη δουλειά και τον προγραμματισμό του Υπουργείου Υποδομών θα αναφέρω ως πιο σημαντικά τα έργα κατασκευής  του καινούργιου λιμανιού στην Ηγουμενίτσα, την προγραμματισμένη σύνδεση της Ιόνιας οδού με την Πρέβεζα και το Αγρίνιο και την αναβάθμιση του δρόμου από τα Γιάννενα με το μεθοριακό πέρασμα στην Κακαβιά».

Να θυμίσουμε επίσης τη δημόσια τοποθέτηση του τότε Πρωθυπουργού Αλέξη Τσίπρα στο Αναπτυξιακό Συνέδριο που έγινε το Φθινόπωρο του 2017 στα Γιάννενα, ότι «για το δρόμο Γιάννενα- Κακαβιά προωθείται διαπραγμάτευση με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων».

Δύο χρόνια που μεσολάβησαν μέχρι την αποχώρησή του από το Υπουργείο Υποδομών  ο κ. Σπίρτζης, τι έκανε για να υλοποιήσει την επιθυμία, τη δέσμευση του πολιτικού του προϊστάμενου, τι αποτέλεσμα είχε η πολιτική διαπραγμάτευση- αν έγινε- με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων;

Απάντηση δεν πήραμε, παρά μόνο ότι … αναλαμβάνει την πολιτική ευθύνη! Μετά από όλα αυτά πάει πολύ ο κ. Σπίρτζης να θέτει ερωτήματα στην Περιφέρεια Ηπείρου για την επικαιροποίηση της μελέτης Γιάννενα- Κακαβιά κλπ.. Έλεος!!!

Προηγούμενο άρθρο

Πήρε το πιστοποιητικό της ΕΕΑ ο ΠΑΣ Γιάννινα

Επόμενο άρθρο

426 εκατομμύρια και πέντε στόχοι στο νέο ΕΣΠΑ για την Ήπειρο

Επόμενο άρθρο
ΕΣΠΑ-2-ESPA

426 εκατομμύρια και πέντε στόχοι στο νέο ΕΣΠΑ για την Ήπειρο

Πρόσφατα νέα

Εργασίες συντήρησης και αποκατάστασης στο 8ο Λύκειο

Εργασίες συντήρησης και αποκατάστασης στο 8ο Λύκειο

22 Οκτωβρίου 2025
Ψυχολογική τόνωση από τη νίκη και σκληρή δουλειά για ανάλογη συνέχεια

Ψυχολογική τόνωση από τη νίκη και σκληρή δουλειά για ανάλογη συνέχεια

22 Οκτωβρίου 2025
Το Έπος του 1940 “ζωντανεύει” στο Πωγώνι

Το Έπος του 1940 “ζωντανεύει” στο Πωγώνι

22 Οκτωβρίου 2025
ΣΟΛΟΙΚΙΣΜΟΣ: Ένα πολυθεματικό φεστιβάλ ποίησης στον Ελαφότοπο 

ΣΟΛΟΙΚΙΣΜΟΣ: Ένα πολυθεματικό φεστιβάλ ποίησης στον Ελαφότοπο 

22 Οκτωβρίου 2025
Βελτίωση υποδομών και της καθημερινότητας στις  Δ.Ε. Ανατολής και Παμβώτιδας

Βελτίωση υποδομών και της καθημερινότητας στις  Δ.Ε. Ανατολής και Παμβώτιδας

22 Οκτωβρίου 2025
syriza

ΣΥΡΙΖΑ κατά Μ. Κεφάλα και Γ. Αμυρά

22 Οκτωβρίου 2025

Δημοφιλή

perifereia_ipirou-750x375

Καλύφθηκαν οι  θέσεις σε 2,5 ώρες…

17 Οκτωβρίου 2025
Ξεκίνημα μεταγραφικών ανακοινώσεων με Κόντε και Φλόρες

Ο αντικαταστάτης του Κόντε στην ενδεκάδαμοναδικός «πονοκέφαλος» του Κούστα

26 Σεπτεμβρίου 2025
Ο Θέμης Πατρινός τελευταία μεταγραφή στον ΠΑΣ, αμφίβολος για Ν. Βόλου ο Δόσης – Μπαίνει ο Παυλίδης

Ο Θέμης Πατρινός τελευταία μεταγραφή στον ΠΑΣ, αμφίβολος για Ν. Βόλου ο Δόσης – Μπαίνει ο Παυλίδης

1 Οκτωβρίου 2025
Κατόπιν… εορτής έδειξε καλό πρόσωπο

Κατόπιν… εορτής έδειξε καλό πρόσωπο

7 Οκτωβρίου 2025
Αρνητική εμφάνιση και κολλημένος στον… βυθό της βαθμολογίας ο ΠΑΣ, οφείλει να συνεχίσει να παλεύει όμως…

Αρνητική εμφάνιση και κολλημένος στον… βυθό της βαθμολογίας ο ΠΑΣ, οφείλει να συνεχίσει να παλεύει όμως…

30 Σεπτεμβρίου 2025
Βελτίωσε την εικόνα του, όχι το αποτέλεσμα

Βελτίωσε την εικόνα του, όχι το αποτέλεσμα

23 Σεπτεμβρίου 2025
NEOI AΓΩΝΕΣ  ΗΠΕΙΡΟΥ

Οι «Νέοι Αγώνες Ηπείρου» εκδίδονται εδώ και 28 συναπτά έτη συμβάλλοντας στην ενημέρωση της τοπικής κοινωνίας με πλούσια αρθρογραφία, ρεπορτάζ και σχόλια.

Διεύθυνση: Ζυγομάλλη 6 Ιωάννινα
Τηλ: 2651027627, 2651077466
Email: info@neoiagones.gr

Follow Us

Κατηγορίες

  • Αθλητισμός
  • Διάφορα
  • Επικαιρότητα
  • Ήπειρος
  • Οικονομία
  • Πολιτική
  • Πολιτισμός

Πρόσφατα Νέα

Εργασίες συντήρησης και αποκατάστασης στο 8ο Λύκειο

Εργασίες συντήρησης και αποκατάστασης στο 8ο Λύκειο

22 Οκτωβρίου 2025
Ψυχολογική τόνωση από τη νίκη και σκληρή δουλειά για ανάλογη συνέχεια

Ψυχολογική τόνωση από τη νίκη και σκληρή δουλειά για ανάλογη συνέχεια

22 Οκτωβρίου 2025
Πολιτική Απορρήτου

© 2020 ΝΕΟΙ ΑΓΩΝΕΣ - All Rights Reserved. Κατασκευή Ιστοσελίδας Click4Web

No Result
View All Result
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
  • Οικονομία
  • Ήπειρος
  • Πολιτισμός
  • Αθλητισμός
  • Προφίλ

© 2020 ΝΕΟΙ ΑΓΩΝΕΣ - All Rights Reserved. Κατασκευή Ιστοσελίδας Click4Web

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Accessibility by WAH
  • Νέοι Αγώνες Ηπείρου
  • Όροι χρήσης – πολιτική απορρήτου
  • Προφίλ
  • Πρώτα οι μελέτες, μετά οι αποφάσεις