Σε συνεδρίαση με αποκλειστικό θέμα τη διαχείριση των στερεών αποβλήτων στο Δήμο Ιωαννιτών, προσανατολίζεται το δημοτικό συμβούλιο, μετά από αίτημα των παρατάξεων της αντιπολίτευσης.
Μία μέρα μετά την απόφαση του Αναγκαστικού Συνδέσμου Διαχείρισης Στερεών Αποβλήτων για την επαναπροκήρυξη του διαγωνισμού διαχείρισης και συντήρησης των Σταθμών Μεταφόρτωσης Απορριμμάτων, το θέμα των απορριμμάτων έθιξε πρώτος ο Δήμαρχος Ιωαννίνων Μωυσής Ελισάφ, επιτιθέμενος στο προεδρείο του ΑΣΔΣΑ – έχοντας προφανώς στο μυαλό του κυρίως τον αντιπρόεδρο του Φορέα, επικεφαλής της μείζονος αντιπολίτευσης, Θωμά Μπέγκα. Υποστήριξε πως ο Αναγκαστικός Σύνδεσμος Απορριμμάτων έχει πενιχρό έργο και εξελίσσεται σε μια ΔΕΚΟ.
Ο Δήμαρχος εξέφρασε την ανησυχία του για τα προβλήματα που ανακύπτουν, σημειώνοντας ότι η αποκλειστική ευθύνη ανήκει στη διοίκηση του Φορέα. «Η καθυστέρηση στη λειτουργία των ΣΜΑ είναι μεγάλη και η κατάσταση απελπιστική. Οι οικονομικές συνέπειες για τον Δήμο και τους πολίτες είναι μεγάλες» ανέφερε και συμπλήρωσε: «Έμεινα έκπληκτος παρακολουθώντας ένα μέρος της συνεδρίασης από την ψυχραιμία που έδειξαν οι εκπρόσωποι του Δήμου Ιωαννιτών, οι οποίοι δεν απάντησαν στις προκλήσεις που δέχθηκαν από συναδέλφους τους. Ανάμεσα σε αυτούς τους αυτοδιοικητικούς και ορισμένοι που καταπίνουν τα δικά τους απορρίμματα… Ο κ. Μπέγκας έχει τις δικές του ευθύνες διότι τηρεί δύο μέτρα και δύο σταθμά. Άλλη πολιτική ακολουθεί για τα σκουπίδια που βρίσκονται έξω από το σπίτι του κι άλλη για τα σκουπίδια του ΦΟΔΣΑ».
Η απάντηση Μπέγκα
Απαντώντας ο Θωμάς Μπέγκας τόνισε: “Ο Δήμαρχος θέλησε να δημιουργήσει εντυπώσεις για τη λειτουργία της διοίκησης του ΦΟΔΣΑ, δεν θα τον παρακολουθήσω, θα προτείνω όμως, μια και υπάρχει ενδιαφέρον, να κάνουμε μια ιδιαίτερη συνεδρίαση. Πάντως, ο καθένας αναλαμβάνει τις πολιτικές ευθύνες για τον τρόπο που συμμετέχει στις αποφάσεις, στον ΦΟΔΣΑ μέσα από το κυρίαρχο συλλογικό όργανο εκεί καταγράφονται οι απόψεις όλων των μελών και στο τέλος η πλειοψηφία είναι που αποφασίζει, εγώ μετέχω εκεί υπερασπιζόμενος τις απόψεις μου, συμμετέχω με μοναδικό κριτήριο την αγωνία μου να προχωρήσει η σύγχρονη διαχείριση των απορριμμάτων”.
Στο κλείσιμο της εκτός ημερήσιας διάταξης κουβέντας, ο Δήμαρχος επανήλθε με τον ίδιο επικριτικό τρόπο για τον ΑΣΔΣΑ και απαντώντας στον Θωμά Γιωτίτσα που έκανε αναφορά στους όρους του διαγωνισμού των ΣΜΑ, παραδέχτηκε πως ο ίδιος όρος – το 200% – υπήρχε και στο διαγωνισμό για τα led αλλά εύλογα, μετά την απόρριψη της διακήρυξης από την Αρχή Εξέτασης Προδικαστικών Προσφυγών απαλείφθηκε (τι άλλο θα μπορούσε να γίνει άραγε;)… Ανεβάζοντας τους τόνους κατά των Δήμων που θάβουν τα σκουπίδια τους στο ΧΥΤΑ Βλαχέρνας, είναι γνωστό ότι το κάνουν οι Δήμοι της Άρτας, πληρώνοντας όμως και το gate fee στο εργοστάσιο ΑΣΑ κάτι που πιθανά διαφεύγει στο Δήμαρχο, υποστήριξε πως χωρίς τα σκουπίδια του Δήμου Ιωαννιτών δε θα λειτουργούσε το εργοστάσιο. “Ποια είναι χρησιμότητα του Φορέα. Τι πληρώνουμε; Μισθούς; Κάποιος επιβαρύνεται από την ιστορία” κατέληξε…
Τι γίνεται με τα πράσινα σημεία;
Το θέμα του λεγόμενου πράσινου σημείου του Δήμου Ιωαννιτών έθεσε κατά την εκτός ημερήσιας διάταξης συζήτηση, η επικεφαλής της παράταξης Ιωάννινα_2023. Αναφερόμενη στο ιστορικό του συγκεκριμένου έργου, η κ. Καλογιάννη τόνισε πως: Στις 06.10.2020 (1 χρόνο πριν) η Οικονομική επιτροπή ενέκρινε την επικαιροποιημένη μελέτη του έργου: «ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΠΡΑΣΙΝΟΥ ΣΗΜΕΙΟΥ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ». Στις 14.09.2021 (1 μήνα πριν) η Οικονομική επιτροπή ενέκρινε πάλι την επικαιροποίηση της μελέτης του ίδιου έργου! Την Τρίτη, στην Οικονομική Επιτροπή το 14ο θέμα αφορούσε και πάλι την «Έγκριση τροποποίησης μελέτης του έργου «Κατασκευή πράσινου σημείο Ιωαννίνων», προϋπολογισμού 560.000€. Η δημοτική αρχή έλαβε έγκριση από το δημοτικό συμβούλιο την 4η Δεκεμβρίου 2019 για την υποβολή πρότασης για χρηματοδότηση στο ΠΕΠ Ηπείρου.
Στην απόφαση ένταξης στο ΕΣΠΑ του έργου το Μάρτιο του 2021, 6 μήνες πριν, αναφερόταν οι όροι: Απαιτείται απόφαση του αρμόδιου συλλογικού οργάνου του Δήμου για την καταβολή της ιδιωτικής συμμετοχής, το αργότερο σε ένα μήνα από την έκδοση της απόφασης ένταξης, απαιτείται η έγκριση του συνόλου των επικαιροποιημένων μελετών πριν τη δημοπράτηση της κατασκευής της υποδομής και της προμήθειας του εξοπλισμού.
Σήμερα, 2 χρόνια μετά, και το έργο δεν έχει καν δημοπρατηθεί, κατέληξε η κ. Καλογιάννη θέτοντας τα ερωτήματα: αν έχει ληφθεί απόφαση για την καταβολή της ιδιωτικής συμμετοχής, πόσα χρήματα καλύπτει η ιδιωτική συμμετοχή από τον συνολικό προϋπολογισμό των 560.000€, και ζητώντας την σχετική απόφαση του αρμόδιου οργάνου, συγκριτικό πίνακα με τις αλλαγές που έχουν γίνει μεταξύ των δύο διαφορετικών εκδοχών της μελέτης δηλ. αυτής που εγκρίθηκε στη συνεδρίαση της 14-09-2021 και αυτής που εγκρίθηκε προχθές.
Απαντώντας η Μ. Κουμπούρη είπε πως οι τροποποιήσεις των αποφάσεων γίνονται εξαιτίας της αλλαγής χωροθέτησης των υποδομών του πράσινου σημείου.