Το θέμα της επικινδυνότητας του δρόμου της Κενάν Μεσαρέ αναδεικνύουν για πολλοστή φορά ζητώντας το ενδιαφέρον των τοπικών αρχών, 92 κάτοικοι της Κιάφας και των πέριξ της Κενάν Μεσαρέ γειτονιών.
Οι 92 υπογράφοντες τα κείμενα προς το Δήμο Ιωαννιτών δημοσιοποιούν τις δύο τελευταίες επιστολές που απευθύνθηκαν προς τα μέλη του δημοτικού συμβουλίου Ιωαννίνων.
Στη μία εξ αυτών, επιστολή του περασμένου Ιουνίου, οι κάτοικοι τονίζουν μεταξύ άλλων: “όπως ίσως γνωρίζετε, εδώ και 10 χρόνια που κατασκευάστηκε η οδός Κενάν Μεσαρέ, δεν ανοίχτηκαν οι δυο διαβάσεις πεζών, στο ύψος του ΚΔΑΠ και παρακάτω, στα σημεία που προβλέπονται και στα οποία υπάρχουν οι πινακίδες διέλευσης μαθητών.
Μέχρι πριν λίγο καιρό, εμείς οι εκατέρωθεν κάτοικοι, κουτσά-στραβά τα καταφέρναμε και επισκεπτόμασταν τους φίλους και συγγενείς μας ή το mini-market που είναι απέναντι πηδώντας καθημερινά τις ατσαλόμπαρες. Όμως τα χρόνια πέρασαν, κάποιοι από εμάς βαρύναμε, μερικοί από εμάς διάγουμε την 8η, 9η και 10η δεκαετία του βίου μας. Ήρθαν και τα εγκεφαλικά, τα αλτσχάιμερ, οι καρκίνοι και δεν μπορούμε πλέον να καβαλάμε τις ατσαλόμπαρες ούτε να περπατάμε χιλιόμετρα για να εκπληρώσουμε τη βασικότερη λειτουργία που δίνει νόημα στη ζωή μας”.
Απευθυνόμενοι προς τα μέλη του δημοτικού συμβουλίου, οι 92 κάτοικοι καλούν συμπολίτευση και αντιπολίτευση να επισκεφθούν τη γειτονιά, να δουν το πρόβλημα και να δώσουν λύσεις.
Και στους βουλευτές
Σε μια άλλη επιστολή τους προς τους βουλευτές, τον Περιφερειάρχη κλπ., οι ίδιοι κάτοικοι αναφέρουν:
“Όπως είναι γνωστό, η Γενική Διεύθυνση Περιφερειακής Πολιτικής, μετά από 2 επιτόπιες επισκέψεις, κατέληξε ότι εκείνη δεν είναι μεν αρμόδια να υποδεικνύει μέτρα οδικής ασφάλειας όμως είναι αυτονόητο να μην θέτουν σε κίνδυνο τη ζωή των πολιτών τα έργα που χρηματοδοτούνται από την ΕΕ και έστειλε σωρεία εντολών για να βελτιωθούν τα τεχνικά και λειτουργικά χαρακτηριστικά των οδών Κ.Μεσαρέ-Βογιάνου-Γεννηματά ώστε να καταστούν ασφαλείς. Δεν ασχολήθηκε περαιτέρω με το θέμα γιατί έλαβε διαβεβαιώσεις από τον Δήμο και το Τ.Τ ότι θα γίνουν αποφασιστικές βελτιώσεις στα θέματα της ασφάλειας
Αντί για βελτιώσεις, επακολούθησαν πολλές δεκάδες τροχαίες συγκρούσεις σε έναν δρόμο 1100μ που διασχίζει, Εντός Σχεδίου, κεντρικά σημεία της πόλης.
Οι εκθέσεις των Ανώτατων Επιθεωρητών, στο σύνολό τους, πιστοποιούν σωρεία παρανομιών και απουσία σύννομων Μελετών Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων αν και αυτές αποτελούν την πρώτιστη προϋπόθεση για την έγκριση και χρηματοδότηση των έργων στην ΕΕ.
Ειδικά για την Κενάν Μεσαρέ, επισήμαναν τις εξής τεχνηέντως εφαρμοσθείσες παρανομίες που έχουν σαν αναπόδραστο αποτέλεσμα την ανάπτυξη προσχεδιασμένων ιλιγγιωδών ταχυτήτων:
έλλειψη διαβάσεων
ατσαλόμπαρες
3+3 λωρίδες στην κυκλοφορία Χ 3,5 μέτρα (το ΓΠΣ προβλέπει 1+1)
μη κατασκευή των 7 καθέτων οδών (κι ας πληρώθηκε και παραλήφθηκε η εργολαβία κατασκευής τους ως «πλήρης και έντεχνη»).
Στήθηκε το τέλειο σκηνικό για τα 85-150 χμ/ω, όπως βεβαιώνει η καταγραφική μελέτη του κ. Κώστα Κολοκούρη κ.λπ. μελετητών.
Προσπαθούμε όλον αυτόν τον καιρό να υπάρξει κάποια συνεννόηση με τις δημοτικές κ.λπ. αρχές και αρνούμαστε να διαβιβάσουμε τα συντριπτικά στοιχεία στα ευρωπαϊκά όργανα και τα διεθνή ΜΜΕ, συναισθανόμενοι τις ενδεχόμενες ολέθριες επιπτώσεις για τον Δήμο και την Ήπειρο. Παρακαλούμε να συμμεριστείτε την ως τώρα επιλογή μας”.