Κατά της ιδιωτικοποίησης της Εγνατίας Οδού τάσσεται η παράταξη «Κοινό των Ηπειρωτών» ενώ την Πέμπτη 1/4/2021 η κυβέρνηση μέσω του ΤΑΙΠΕΔ προγραμμάτισε την κατάθεση δεσμευτικών προσφορών για την παραχώρηση του οδικού άξονα(1.000 περίπου km με τις καθέτους). Στο σημείο αυτό φθάσαμε αφού έγινε δεκτή από το ΣτΕ σχετική προσφυγή και έτσι δεν έγινε αποδεκτή η μία και μοναδική προσφορά για το έργο.
Η περιφερειακή παράταξη ζητά με ανακοίνωσή της:
Το άμεσο πάγωμα της διαδικασίας παραχώρησης. Η ανακοίνωση τονίζει: «Θεωρούμε ότι δεν είναι σκόπιμη η εκποίηση της Εγνατίας λόγω ιδεολογικών προκαταλήψεων αλλά η βελτίωση της παρούσας κατάστασης. Σε αυτό το πνεύμα απαιτείται η ενεργή συμμετοχή των Περιφερειών – που διατρέχει ο αυτοκινητόδρομος – στη διαχείριση του έργου και στην εκπόνηση τοπικών αναπτυξιακών προγραμμάτων σε συνεργασία με την «ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ Α.Ε» και χρηματοδότησή τους από μέρος των εισπραττόμενων διοδίων. Στην προσπάθεια αυτή οι εργαζόμενοι της «ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ Α.Ε» με την πολύτιμη τεχνογνωσία που διαθέτουν αποτελούν την εγγύηση ώστε να πολλαπλασιάσουμε το συνολικό όφελος».
Τη θεσμική συμμετοχή των Περιφερειών που επηρεάζει ο αυτοκινητόδρομος στη διοίκηση της εταιρείας, ξεκινώντας τη συζήτηση από μηδενική βάση και εξετάζοντας όλα τα εναλλακτικά σενάρια. Ένα σενάριο εξέτασης σύμφωνα με την ανακοίνωση του «Κοινού των Ηπειρωτών» θεωρείται πως μπορεί να είναι η δημιουργία διεθνούς κοινοπρακτικού σχήματος ιδιώτη-Δημοσίου (με συμμετοχή των Περιφερειών), το οποίο δεν θα καταβάλλει αντίτιμο αλλά θα αναλάβει επιπλέον της εκμετάλλευσης των διοδίων και την ολοκλήρωση του έργου της Σιδηροδρομικής Εγνατίας, με προτεραιότητα την κατασκευή του τμήματος «Ηγουμενίτσα – Γιάννενα – Καλαμπάκα/ Κοζάνη».
Εφόσον το Ελληνικό Δημόσιο προχωρήσει τη διαδικασία ως έχει και επιμείνει στην άμεση προείσπραξη των εσόδων, η Περιφέρεια Ηπείρου όπως προτείνει η παράταξη του Γ. Ζάψα, να διεκδικήσει με κάθε τρόπο την απόδοση του μέρους εκείνου των διοδίων που αντιστοιχεί στην αναλογική συμμετοχή της κατά τη φάση κατασκευής του έργου.
«Σε κάθε περίπτωση δεν πρέπει να υπάρξει αύξηση των διοδίων αλλά κατά περίπτωση μείωσή τους. Θεωρούμε ότι αν παραμείνουν τα διόδια στο σημερινό επίπεδο και τα κέρδη από τα τωρινά έσοδα επανεπενδύονται αναλογικά στις Περιφέρειες από τις οποίες διέρχεται η Εγνατία οδός, το συνολικό όφελος για τους κατοίκους θα είναι πολλαπλάσιο από την επιχειρούμενη εκποίηση» καταλήγει η ανακοίνωση.