ΩΣ ΠΟΤΕ ΘΑ ΣΥΝΕΧΙΣΤΕΙ Η ΑΔΙΚΙΑ ΜΕ ΤΗΝ ΓΙΟΡΤΗ ΤΗΣ ΕΠΕΤΕΙΟΥ ΤΟΥ ΟΧΙ
Αφού οι ηπειρώτες πολιτικοί δεν μπορούν να αναλάβουν πρωτοβουλία οι τοπικές αρχές
ΓΡΑΦΕΙ: Ο ΣΠΥΡΟΣ ΘΕΜΕΛΗΣ
Να αρχίσουμε την ανάπτυξη της σκέψης μας με ένα αδιαμφισβήτητο δεδομένο.
Ότι δηλαδή ο Ελληνοϊταλικός πόλεμος διεξήχθη κυρίως στο Καλπάκι ,και στα βουνά της Ηπείρου.
Η Ιταλική επίθεση, τον Οκτώβρη του 1940, αντιμετωπίστηκε επιτυχώς στην μάχη Ελαία – Καλαμά.
Και κάτι που σκοπίμως ξεχνάνε αρκετοί. Ότι αυτοί που αντιμετώπισαν ήταν βασικά ηπειρώτες. Αυτούς που επιστράτευσε από το 1939 ο στρατηγός Κατσιμήτρος.
Η μάχη λοιπόν δόθηκε από ηπειρώτες και εξελίχτηκε στην Ήπειρο. Μετά η Μεραρχία Κατσιμήτρου και αυτές της Θεσσαλίας – Κοζάνης ενισχύθηκαν από το άνδρες και πολεμοφόδια της γενικής επιστράτευσης.
Η ιστορία λέει ότι, πρώτον, αν ο Κατσιμήτρος άκουγε τον αρχηγό του στρατού Αλέξανδρο Παπάγο να οργανώσει την πρώτη γραμμή αμύνης στον Άραχθο ποταμό, και, δεύτερον, οι ηπειρώτες στρατιώτες της VIIIης Μεραρχίας, δεν άντεχαν την επίθεση των Ιταλών αμυνόμενοι πρώτα για τα σπίτια τους και τις φαμίλιες τους που βρισκόταν μια ανάσα από το πεδίο των μαχών, τότε η πρόβλεψη των Ιταλών στρατηγών και αυτή του Μουσολίνι σύμφωνα με την οποία θα κάνανε περίπατο και θα φτάνανε σε μια βδομάδα στην Αθήνα, μπορεί και να γινόταν πράξη.
Οι μάχες λοιπόν στο ξεκίνημα του πολέμου δόθηκαν ΕΔΩ.
Και όχι από την Θεσσαλονίκη.
Αυτό λοιπόν είναι το δεδομένο και δεν μπορεί να το αμφισβητήσει κανείς.
Παρόλα αυτά αντί να τιμηθεί αυτό το ιστορικό γεγονός στον τόπο που έλαβε χώρα, γιορτάζεται στην Θεσσαλονίκη. Για να τιμηθεί η απελευθέρωσης της πόλης το 1913 από τους τούρκους.
Που αλλού εκτός από την Ελλάδα έχει υπάρξει αυτή η ιστορική ανορθογραφία…
ΠΟΥΘΕΝΑ.
Το αίτημα είναι δίκαιο
Δεν ξέρω, αλλά φαντάζομαι την πολιτική σκοπιμότητα της εποχής, να επιλεγεί η συμπρωτεύουσα ως η πόλη στην οποία θα γιορταστεί η έναρξη του Ελληνοϊταλικού πολέμου, η επέτειος του ΟΧΙ. Έψαξα να βρω τον λόγο γιατί επιλέχτηκε η Θεσσαλονίκη προκειμένου να τιμήσουμε την επέτειο του ΟΧΙ και δεν μπόρεσα. Το μόνο που επισημαίνεται είναι ότι μόνο στην Ελλάδα τιμάται η έναρξη ενός πολέμου και όχι το τέλος του.
Αδιάφορα όλα αυτά γιατί το θέμα μας είναι άλλο.
Κάποια, αρκετά χρόνια ο δήμος Καλπακίου αρχικά και στην συνέχεια ο δήμος Πωγωνίου, αγωνίζεται και διεκδικεί να γίνει στο Καλπάκι η επίσημη γιορτή της εν λόγω επετείου.
Τα επιχειρήματα μεγάλα. Και πολλά. Ορισμένα ήδη το έχω αναπτύξει.
Κι ενώ στην θεωρία οι πολιτικάντηδες αποδέχονται το δίκαιο του αιτήματος, στο τέλος της ημέρας και πάλι τα ξεχνούν.
Πάντα αυτό συμβαίνει όταν φεύγουν από την Ήπειρο.
Και συμβαίνει γιατί απλά δεν την φοβούνται. Και αφού δεν την φοβούνται δεν την υπολογίζουν. Και ως εκ τούτου την αγνοούν.
Ούτε ο Αβέρωφ, ούτε ο Παπούλιας, ούτε ο Τασούλας ενδιαφέρθηκαν σοβαρά για την τοπική αυτή απαίτηση. Και αναφέρουμε σε αυτούς τους τρεις γιατί αυτοί ήταν οι ισχυροί.
Δεν μπορώ να αντιληφθώ ποιοι θα θιχτούν αν οριστεί το Καλπάκι ως έδρα των κύριων εκδηλώσεων της επετείου του ΟΧΙ.
Θα μουτρώσουν οι Θεσσαλονικείς; Για ποιόν λόγο; Επειδή γίνεται παρέλαση και η κεντρική γιορτή στην πόλη τους, η οποία πόλη δεν γιορτάζει την έναρξη του πολέμου και την επέτειο του ΟΧΙ, αλλά την απελευθέρωσή της από το τούρκικο ζυγό και την μνήμη του πολιούχου της Αγίου Δημητρίου; Άλλα αντ’ άλλων δηλαδή.
Μη ξεχνάτε όμως ότι η Θεσσαλονίκη είναι Θεσσαλονίκη με ισχυρή πολιτική αντιπροσώπευση, και το καλπάκι είναι ένα χωριό, όπως το θεωρούν.
Αν ήταν θα το έκανε
Με αφορμή την πρόσφατη απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου Πωγωνίου (μια ακόμη ομόφωνη απόφαση), η δική μας πρόταση είναι τόσο απλή.
Αφού οι πολιτικοί μας είναι για τα πανηγύρια…
Αφού ο Πρόεδρος της Βουλής δεν ενδιαφέρετε, γιατί αν ενδιαφερόταν θα το είχα κάνει από τότε ακόμη που ήταν υφυπουργός Εθνικής Άμυνας, ποιοι μένουν;
Οι τοπικές δυνάμεις.
Η Περιφέρεια, η ΠΕΔ, οι δήμοι της Ηπείρου, τα Επιμελητήρια, οι άλλοι φορείς.
Πρέπει να ενωθούν και όχι να αιτηθούν, αλλά να απαιτήσουν δίκαιη λύση.
Και να ξεμπροστιάσουν όλους τους πολιτικούς μας, οι οποίοι κάνουν πως ενδιαφέρονται για τον τόπο τους, αλλά το μόνο στο οποίο πιστεύουν και ανάλογα ενεργούν είναι η εκλογή τους. Με το αναχρονιστικό «κατόπιν ενεργειών μου» μόνο και μόνο για να εκλεγούν ξανά. Μόνο η επανεκλογή τους ενδιαφέρει. Για τον λόγο αυτό συνεχίζουν να ασχολούνται με μικρορουσφέτια.
Για τον λόγο αυτό δεν έχουν το πολιτικό ανάστημα και το πολιτικό σθένος, να απαιτήσουν από την κυβέρνησή τους, όταν το κόμμα τους είναι σε αυτή, για να δώσει λύσει σε αυτό το αίτημα.
Ελέγχουμε την κυβέρνηση, αλλά με το μαλακό, για να μην μας κόψει στις επόμενες εκλογές ο αρχηγός από το ψηφοδέλτιο.
Είδατε τι συμβαίνει όταν κάποιος πάει κόντρα στον αρχηγό.
Αποκεφαλίζεται.