Του Σπύρου Σουρέλη
Μετά την αργία της 28ης Οκτωβρίου και μέχρι τις εορτές των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς η πόλη των Ιωαννίνων και η ευρύτερη περιοχή έχουν τις περισσότερες ημέρες χαμηλές πληρότητες και πολύ μικρή επισκεψιμότητα.
Οι ξένοι επισκέπτες κατά τους Χειμερινούς Μήνες σταματάνε να έρχονται, οι Έλληνες επίσης περιορίζουν τα ταξίδια αναψυχής, πολλές εκδηλώσεις δεν γίνονται και έτσι οι μόνοι επισκέπτες είναι κάποιοι εμπορικοί αντιπρόσωποι, τα Σαββατοκύριακα διεξάγονται κάποια Συνέδρια και τον Δεκέμβριο έρχονται κάποιες σχολικές εκδρομές.
Μία πρόταση για την αύξηση της επισκεψιμότητας κατά την συγκεκριμένη χρονική περίοδο του Νοεμβρίου και του Δεκεμβρίου είναι η αξιοποίηση του Πάρκου Πυρσινέλλα (Γιαννιώτικο Σαλόνι), ειδικά τώρα που επίκειται η ολική ανάπλαση του.
Θα μπορούσε να διοργανώνεται κάθε χρόνο αρχικά ένα φεστιβάλ τσίπουρου και άλλων αποσταγμάτων (November Fest) τις 2 πρώτες εβδομάδες του Νοεμβρίου, αντίστοιχο και αντάξιο της γιορτής Μπύρας που γίνεται στο Μόναχο.
Όπου θα συμμετέχουν τα οινοποιεία της περιοχής που παράγουν και εμφιαλώνουν τσίπουρο φτιάχνοντας το κάθε οινοποιείο τον δικό του προσωρινό στεγασμένο χώρο, σε συνεργασία με εστιάτορες της περιοχής, τοπικούς βραβευμένους chefs, με μουσικές, εκδηλώσεις, συναυλίες, γευσιγνωσίες, παραδοσιακά δρώμενα κλπ και παράλληλα θα υπάρχει και ένα μοναδικό πάρκο αναψυχής (λούνα παρκ), το οποίο θα είναι εφάμιλλο με αντίστοιχα πάρκα του εξωτερικού.
Μετά από μία εβδομάδα ανάπαυλας, αλλαγών και προετοιμασίας, θα ξεκινάει από την τελευταία εβδομάδα του Νοεμβρίου και μέχρι και την πρώτη εβδομάδα του Ιανουαρίου το Χριστουγεννιάτικο χωριό όπου το πάρκο αναψυχής παραμένει, και παράλληλα δημιουργείται Χριστουγεννιάτικη αγορά, αγορά τοπικών προϊόντων, αγορά με προϊόντα των Αδελφοποιημένων πόλεων, ενώ κάθε χρόνο επίτιμοι προσκεκλημένοι θα είναι μία διαφορετική πόλη της Ελλάδας και μία διαφορετική χώρα του εξωτερικού.
Φυσικά συνεχίζονται τα δρώμενα, οι εκδηλώσεις, οι συναυλίες, γίνονται τελετές έναρξης, λήξης, αλλαγής του χρόνου, ενώ τόσο οι αδελφοποιημένες πόλεις, όσο και οι επίτιμες πόλεις – χώρες βάζουν την δική τους πινελιά στις εκδηλώσεις και προβάλουν την περιοχή τους στο εγχώριο κοινό.
Χρόνο με τον χρόνο οι διοργανώσεις αυτές προβάλλονται, εμπλουτίζονται και γιγαντώνονται. Γίνονται πόλος έλξης για μόνιμους κατοίκους, επισκέπτες που διανυκτερεύουν στην πόλη μας, επισκέπτες που διανυκτερεύουν στις γύρω περιοχές, αλλά και για όσους διαμένουν σε κοντινές πόλεις και έχουν την δυνατότητα να πραγματοποιήσουν μονοήμερες εκδρομές.
Παράλληλα γίνεται έμμεση προβολή της πόλης μας και της ευρύτερης περιοχής τόσο στις αδελφοποιημένες πόλεις, όσο και στις τιμώμενες πόλεις – χώρες, που θα μπορούσε βέβαια να συμπληρώνεται και με πιο άμεση προβολή με διαφήμιση, προβολές και καταχωρήσεις σε ΜΜΕ των περιοχών αυτών κλπ.
Κάπως έτσι επιτυγχάνεται μεγάλη επισκεψιμότητα για σχεδόν 70 ημέρες, όχι από την μία στιγμή στην άλλη, αλλά χρόνο με τον χρόνο, με επιμονή και συνεχή βελτίωση. Μία αύξηση της επισκεψιμότητας που θα είναι ευεργετική για όλη την τοπική κοινωνία…
Όσο για μετά τα Θεοφάνεια και μέχρι τις Απόκριες που πάλι ο προορισμός κάνει βουτιά (ίσως και μεγαλύτερη), εκεί είναι πιο δύσκολα τα πράγματα…
Το μόνο που θα μπορούσε να γίνει, είναι η φαντασμαγορική αναπαράσταση στην λίμνη του πνιγμού της Κυρά Φροσύνης από τον Αλή Πασά στις 11 Ιανουαρίου κάθε χρόνο, αν και ο καιρός δεν προσφέρεται το συγκεκριμένο χρονικό διάστημα για υπαίθριες εκδηλώσεις.