Συστηματικές παραβιάσεις της νομοθεσίας και ύποπτες ψηφιακές χαρτογραφήσεις του πολιτισμικού πλούτου της χώρας, πίσω από τις οποίες κρύβονται πια κέρδη εκατομμυρίων ευρώ αποκαλύπτει δημοσίευμα της εφημερίδας Δημοκρατία με τίτλο Πάρτι εκατομμυρίων στο «Διάζωμα»! και πρωταγωνιστές του ανθρώπους του “Διαζώματος”, το οποίο “Διάζωμα” ως γνωστόν έχει εμπλακεί και στο έργο των πολιτιστικών διαδρομών των αρχαίων θεάτρων της Ηπείρου.
Αυτό που περιγράφει το δημοσίευμα της εφημερίδας “Δημοκρατία” είναι παραβιάσεις που ήρθαν στο φως πρώτη φορά με αφορμή μία μελέτη αποκατάστασης του αρχαίου θεάτρου Ορχομενού Αρκαδίας, την οποία είχε εκπονήσει το σωματείο μέσω ιδιωτών, κατά τη συνήθη πρακτική του, οι οποίοι ιδιώτες… είναι συνήθως και μέλη του. Η υπόθεση αυτή εκκίνησε ΕΔΕ (Ενορκη Διοικητική Εξέταση) εντός του ΥΠΠΟΑ το 2019, προκειμένου να διερευνηθούν όχι μόνο η συγκεκριμένη αλλά και όλες οι αποδοχές μελετών εντός του 2018, αφού στην εν λόγω μελέτη διαπιστώθηκε απόπειρα παράκαμψης της γνωμοδοτικής αρμοδιότητας του ΚΑΣ (Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο) από το «Διάζωμα», αλλά και απόπειρα νομιμοποίησης των παράτυπων ενεργειών του μέσω υπουργικών αποφάσεων του ΥΠΠΟΑ. Και σαν να μην έφτανε αυτό, στον φάκελο του αρχαίου θεάτρου Ορχομενού είχε συμπεριληφθεί και μία ψευδής βεβαίωση με τη σφραγίδα του ΥΠΠΟΑ, άγνωστου παραλήπτη, κατά την οποία η μελέτη για το συγκεκριμένο θέατρο δεν προϋπέθετε οποιαδήποτε μορφής άδεια (περιβαλλοντική ή άλλη). Όλα τα παραπάνω, παρά την εντολή για ΕΔΕ, «θάφτηκαν», καθώς λίγο αργότερα τα ηνία του υπουργείου ανέλαβε η Λίνα Μενδώνη.
Και όσο οι μελέτες έτρεχαν ο Σταύρος Μπένος πρόεδρος του “Διαζώματος”, φέρεται από το δημοσίευμα να ήταν υπεύθυνος και για τη δράση της ψηφιακής αποτύπωσης των μνημείων μέσω φωτογράφισης, κινηματογράφησης και βιντεοσκόπησής τους. Δημιουργούσε, δηλαδή το “Διάζωμα”, οπτικές απεικονίσεις και αναπαραστάσεις των μεγαλύτερων αρχαιολογικών θησαυρών της χώρας μέσα από μία σειρά δήθεν ενημερωτικών και εκπαιδευτικών δράσεων πολιτιστικού χαρακτήρα (π.χ. ντοκιμαντέρ), λαμβάνοντας με αυτήν την πρόφαση άδειες παραγωγής και χρήσης εκατοντάδων απεικονίσεων ακόμα και ατελώς. Αυτό σημαίνει απλά πως ένας ιδιωτικός φορέας όπως το “Διάζωμα” απέκτησε και κατέχει πολύτιμα δεδομένα της πολιτιστικής μας κληρονομιάς για αρχαιολογικούς χώρους: Ακρόπολης Αθηνών, νομού Ηλείας, νομού Αχαΐας, νομού Κορινθίας, νομού Μεσσηνίας, νομού Θεσπρωτίας, νομού Ημαθίας, νομού Πιερίας, νομού Πέλλας, της πόλης της Θεσσαλονίκης, Δυτικής Αττικής, Πειραιώς και Νήσων, Ελευσίνας, Άρτας, Νικόπολης, Νομού Πρέβεζας, Νομού Ιωαννίνων, Νομού Λάρισας.
Διαβάστε ολόκληρο το δημοσίευμα εδώ.











