• Προφίλ
  • Επικοινωνία
NEOI AΓΩΝΕΣ  ΗΠΕΙΡΟΥ
Click4web - Κατασκευή ιστοσελίδων Ιωάννινα
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
  • Οικονομία
  • Ήπειρος
  • Πολιτισμός
  • Αθλητισμός
No Result
View All Result
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
  • Οικονομία
  • Ήπειρος
  • Πολιτισμός
  • Αθλητισμός
No Result
View All Result
NEOI AΓΩΝΕΣ  ΗΠΕΙΡΟΥ
No Result
View All Result
Home Διάφορα

Μεγαλώνουμε με Τεχνητή Νοημοσύνη: Προστασία ή απειλή;

από Συντακτική Ομάδα
21 Μαΐου 2025
σε Διάφορα
Μεγαλώνουμε με Τεχνητή Νοημοσύνη: Προστασία ή απειλή;
Share on FacebookShare on Twitter

*Κείμενο μαθητών του 2ου Πειραματικού Δημοτικού Ιωαννίνων

Αναρωτηθήκατε ποτέ αν είναι σωστό να αφήνετε τα παιδιά σας με τις ώρες μπροστά σε ηλεκτρονικές συσκευές; Πιστεύουμε ότι αυτή η ερώτηση απασχολεί πολλούς γονείς σήμερα, καθώς η τεχνολογία έχει μπει για τα καλά στη ζωή μας και, κυρίως, στη ζωή των παιδιών.

Οι ηλεκτρονικές συσκευές βρίσκονται πια παντού – στο σαλόνι, στα χέρια μας, ακόμη και στο παιδικό δωμάτιο. Όμως, πόσο βοηθά αυτό στην καθημερινότητά τους και, κυρίως, στη μάθησή τους;

Όταν ένα παιδί έχει εύκολη πρόσβαση σε κινητό, τάμπλετ ή υπολογιστή στο δωμάτιό του, είναι πολύ δύσκολο να συγκεντρωθεί στις υποχρεώσεις του. Συχνά, σκέφτεται μόνο πότε θα τελειώσει τα μαθήματα για να παίξει ή να «συζητήσει» με το… ChatGPT, όπως πολλοί μαθητές αποκαλούν πλέον την Τεχνητή Νοημοσύνη.

Το παράδειγμα μιας μητέρας – ένα μάθημα για όλους

Πρόσφατα, διαβάσαμε την ιστορία μιας μητέρας που περιέγραψε με ειλικρίνεια τι συνέβη με τον γιο της. Από μικρή ηλικία του είχε επιτρέψει να έχει κινητό. Χωρίς να το γνωρίζει, το παιδί έστελνε φωτογραφίες των σχολικών του ασκήσεων στο ChatGPT και του ζητούσε να τις λύσει. Όταν έγραψε το πρώτο του διαγώνισμα και τα αποτελέσματα ήταν απογοητευτικά, η μητέρα κατάλαβε τι είχε συμβεί. Αφαίρεσε προσωρινά τη συσκευή από το παιδί της, αλλά, κυρίως, του μίλησε. Του εξήγησε τι σημαίνει σωστή χρήση της Τεχνητής Νοημοσύνης και πότε η τεχνολογία γίνεται εργαλείο και όχι δεκανίκι.

Τι είναι η Τεχνητή Νοημοσύνη;

Η Τεχνητή Νοημοσύνη (ΑΙ – Artificial Intelligence) είναι η τεχνολογία που επιτρέπει στους υπολογιστές και στα μηχανήματα να «μαθαίνουν» και να «σκέφτονται» με τρόπο που μοιάζει με τον ανθρώπινο νου. Μπορεί να επεξεργάζεται εικόνες, ήχους, κείμενα, να αναλύει δεδομένα, να κάνει προβλέψεις και να δίνει απαντήσεις.

Μερικά απλά παραδείγματα:

  • Η φωνητική βοηθός στα κινητά
  • Οι ψηφιακοί χάρτες που προβλέπουν την κυκλοφορία
  • Τα ρομπότ που εξυπηρετούν σε εργοστάσια ή νοσοκομεία

Η ΑΙ είναι ήδη εδώ, και συνεχώς εξελίσσεται.

Πλεονεκτήματα της Τεχνητής Νοημοσύνης

Η χρήση της ΑΙ μπορεί να εξοικονομήσει χρόνο, να προσφέρει καινοτόμες λύσεις και να υποστηρίξει ανθρώπινες δραστηριότητες. Τα πλεονεκτήματά της μπορούν να συνοψιστούν στα εξής:

  1. Μείωση λαθών: Μπορεί να βοηθήσει στην ακρίβεια και στην επαλήθευση πληροφοριών.
  2. Γρηγορότερη λήψη αποφάσεων: Σε πολλές εφαρμογές, η ΑΙ προσφέρει άμεσες λύσεις.
  3. Ανάλυση δεδομένων & προβλέψεις: Είναι πολύτιμη για επιχειρήσεις, επιστήμες και την ιατρική.

Οι σκιές της Τεχνητής Νοημοσύνης

Όμως, όπως όλα τα εργαλεία, έτσι και η ΑΙ έχει αρνητικές συνέπειες, αν δεν χρησιμοποιηθεί με σύνεση:

  • Εξάρτηση από έτοιμες λύσεις: Όπως έδειξε πρόσφατη έρευνα του Hechinger Report, η υπερβολική χρήση εργαλείων όπως το ChatGPT μπορεί να οδηγήσει σε χαμηλότερες επιδόσεις στα τεστ, αφού οι μαθητές δεν εξασκούν τις δεξιότητές τους.
  • Έλλειψη κριτικής σκέψης: Πολλά παιδιά δεν μαθαίνουν να σκέφτονται αυτόνομα.
  • Κίνδυνοι για την ιδιωτικότητα: Τα παιδιά συχνά δεν γνωρίζουν ότι τα δεδομένα τους συλλέγονται και αναλύονται.
  • Απώλεια ανθρωπίνων σχέσεων και συναισθημάτων: Η τεχνολογία δεν μπορεί να αντικαταστήσει την ενσυναίσθηση, τη φροντίδα, τη συντροφικότητα.
  • Αλλαγή στο εργασιακό περιβάλλον: Η ανησυχία για την αντικατάσταση ανθρώπων από μηχανές είναι υπαρκτή.

Τι πρέπει να κάνουμε;

Δεν προτείνουμε να διώξουμε την τεχνολογία από τη ζωή μας. Αντίθετα, πρέπει να τη μάθουμε και να τη διδάξουμε σωστά. Πιστεύουμε ότι:

  • Οι γονείς οφείλουν να επιβλέπουν τη χρήση της τεχνολογίας.
  • Τα σχολεία να ενσωματώνουν την ΑΙ στη διδασκαλία με έμφαση στην κριτική χρήση.
  • Τα παιδιά να κατανοήσουμε ότι η Τεχνητή Νοημοσύνη είναι βοηθός, όχι αντικαταστάτης.
  • Η κοινωνία να ενισχύσει τη συναισθηματική νοημοσύνη και τις ανθρώπινες αξίες.

Συμπερασματικά καταλήγουμε ότι η Τεχνητή Νοημοσύνη μπορεί να γίνει σύμμαχος της νέας γενιάς – αρκεί να μην γίνει ο «αφέντης» της. Με σωστή καθοδήγηση, ισορροπία και επίγνωση, τα παιδιά  μπορούμε να μεγαλώσουν σε έναν κόσμο τεχνολογικά προηγμένο, αλλά βαθιά ανθρώπινο.

*Γράφουν οι μαθητές και οι μαθήτριες του Ομίλου Νεοελληνικής Γλώσσας του 2ου Πειραματικού Δημοτικού Σχολείου Ιωαννίνων:

Αντωνίου Στεφανία, Γαλάνης Κωνσταντίνος, Γκέγκα Αλεξάνδρα – Δανάη, Ζαρίδης Δημήτρης, Θεμελή Ανδριάνα, Καρανταλή Φαίδρα – Μαρία, Καρανάτση Χρυσάνθη, Καρβούνη Αθηνά, Κοντοδήμος Κωνσταντίνος, Κοτρότση Λόλα – Ιουλία, Κουσιορής Αχιλλέας, Μίχου Θεοδώρα, Μπλέτσος Δημήτριος, Παπαζιάν Μελκόν, Παπιγκιώτης Μιχαήλ Άγγελος, Τζάλλας Τηλέμαχος, Τζομάκας Δημήτρης, Τσακίρη Δέσποινα, Τσιμαράκης Δημήτρης, Τσιμογιάννη Μιράντα

Υπεύθυνη Εκπαιδευτικός: Ευθυμίου Χριστίνα Μαρία

Προηγούμενο άρθρο

“Αναφορά στο Γκρέκο”του Ν. Καζαντζάκη με τον Τ. Χρυσικάκο στη “Σκηνή 125”

Επόμενο άρθρο

Από ποτάμι… ρυάκι ο Αώος

Επόμενο άρθρο
Από ποτάμι… ρυάκι ο Αώος

Από ποτάμι... ρυάκι ο Αώος

Πρόσφατα νέα

«Δεσποινίς ετών 39» από τη «Δωδωναία Σκηνή»

«Δεσποινίς ετών 39» από τη «Δωδωναία Σκηνή»

18 Ιουνίου 2025
Προτάσεις για να “τρέξουν” τα προγράμματα “Εξοικονομώ”

Προτάσεις του ΤΕΕ Ηπείρου για βελτίωση του ψηφιακού εργαλείου της ΡΑΑΕΥ

18 Ιουνίου 2025
Ν.Ε. ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΣΥΡΙΖΑ: Τα νομοθετήματα της κυβέρνησης οδηγούν στην εξόντωση των μικρομεσαίων της υπαίθρου

Εν αναμονή κυβερνητικών αποφάσεων η ΠΕΔ Ηπείρου για τους οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων

18 Ιουνίου 2025
Γ. Τσίμαρης: “Στο περιθώριο του κράτους οι ορεινές περιοχές”

Γ. Τσίμαρης: “Στο περιθώριο του κράτους οι ορεινές περιοχές”

18 Ιουνίου 2025
Ενστάσεις για την διαδικασία αξιολόγησης των ΟΤΑ

Ενστάσεις για την διαδικασία αξιολόγησης των ΟΤΑ

18 Ιουνίου 2025
Ξεκινά η “μάχη” για το Βελισσάριο

Ξεκινά η “μάχη” για το Βελισσάριο

18 Ιουνίου 2025

Δημοφιλή

Έρχεται το «Απασχολώ στην Ήπειρο» για πρόσληψη ανέργων με υψηλά τυπικά προσόντα

Έρχεται το «Απασχολώ στην Ήπειρο» για πρόσληψη ανέργων με υψηλά τυπικά προσόντα

19 Μαΐου 2025
vaseis-panelladikes_vathmologies

Οι βάσεις εισαγωγής στο πανεπιστήμιο Ιωαννίνων

26 Ιουλίου 2024
Στην τελική ευθεία μπαίνει ο ΠΑΣ Γιάννινα

Ανοιχτή ακόμα η αλλαγή ιδιοκτησίας για τον ΠΑΣ

22 Μαΐου 2025
Τελευταία ευκαιρία για εξεύρεση λύσης

Τελευταία ευκαιρία για εξεύρεση λύσης

27 Μαΐου 2025
perifereia-epirus-kthrio-1024x488-1

Απαντήσεις για το πόρισμα της ΕΑΔ στην Περιφερειακή Επιτροπή

16 Ιουνίου 2025
Νέο οπαδικό εγχείρημα με την ονομασία Old Fans

Νέο οπαδικό εγχείρημα με την ονομασία Old Fans

22 Μαΐου 2025
NEOI AΓΩΝΕΣ  ΗΠΕΙΡΟΥ

Οι «Νέοι Αγώνες Ηπείρου» εκδίδονται εδώ και 28 συναπτά έτη συμβάλλοντας στην ενημέρωση της τοπικής κοινωνίας με πλούσια αρθρογραφία, ρεπορτάζ και σχόλια.

Διεύθυνση: Ζυγομάλλη 6 Ιωάννινα
Τηλ: 2651027627, 2651077466
Email: info@neoiagones.gr

Follow Us

Κατηγορίες

  • Αθλητισμός
  • Διάφορα
  • Επικαιρότητα
  • Ήπειρος
  • Οικονομία
  • Πολιτική
  • Πολιτισμός

Πρόσφατα Νέα

«Δεσποινίς ετών 39» από τη «Δωδωναία Σκηνή»

«Δεσποινίς ετών 39» από τη «Δωδωναία Σκηνή»

18 Ιουνίου 2025
Προτάσεις για να “τρέξουν” τα προγράμματα “Εξοικονομώ”

Προτάσεις του ΤΕΕ Ηπείρου για βελτίωση του ψηφιακού εργαλείου της ΡΑΑΕΥ

18 Ιουνίου 2025
Πολιτική Απορρήτου

© 2020 ΝΕΟΙ ΑΓΩΝΕΣ - All Rights Reserved. Κατασκευή Ιστοσελίδας Click4Web

No Result
View All Result
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
  • Οικονομία
  • Ήπειρος
  • Πολιτισμός
  • Αθλητισμός
  • Προφίλ

© 2020 ΝΕΟΙ ΑΓΩΝΕΣ - All Rights Reserved. Κατασκευή Ιστοσελίδας Click4Web

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Accessibility by WAH
  • Νέοι Αγώνες Ηπείρου
  • Όροι χρήσης – πολιτική απορρήτου
  • Προφίλ